اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه گرگان:

آیا مسؤولان فرهنگی به اندازه «ساز» برای «نماز» هزینه کردند؟/ از متولیان علم و دانش فرهنگ «کار و تلاش» دیده نمی‎شود

فرمانده سپاه گرگان گفت: ادارات و دستگاه‎هایی که معتقد هستند از ساز تا نماز مردم به عهده آنهاست، آیا به همان اندازه که برای سازها هزینه می‎شود برای نمازها هم هزینه می‎کنند؟

آیا مسؤولان فرهنگی به اندازه «ساز» برای «نماز» هزینه کردند؟/ از متولیان علم و دانش فرهنگ «کار و تلاش» دیده نمی‎شود

سیدعلی مهاجر امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: ادارات و دستگاه‎هایی که معتقد هستند از ساز تا نماز مردم به عهده آنهاست آیا به همان اندازه که برای سازها هزینه می‎شود برای نمازها هم هزینه می‎کنند؟ اگر برای نماز هزینه نکنیم قاعدتا تمرکز روی سازها پررنگ‎تر می‎شود و مردم به جای نماز به سمت ساز رهنمون می‎شوند.

وی تصریح کرد: مردم ما بسیار خوبی هستند هر چقدر ما برای ارتقاء سطح دانش، بینش و معرفت مردم هزینه کنیم به همان اندازه جواب می‎گیریم، اگر رفتاری را می‎بینیم که با ظاهر دینی مطابقت ندارد به معنای این است که ما کم وقت گذاشتیم، در عرصه‎ای که مقام معظم رهبری آن را به عنوان جنگ نرم معرفی کردند ما با دلها و ذهن‎ها مواجه هستیم.

فرمانده سپاه گرگان افزود: اگر دلها و ذهن‎ها قانع شود جان‎ها راه می‎افتند هر چقدر هزینه کنیم جواب خواهیم گرفت، دشمن با ابزارهای خود می‎خواهند فکر مردم را عوض کنند اگر رفتار ناهنجاری در یک مقطع زمانی صورت می‎گیرد آیا باید با نگاه آموزه‎های دینی باشد یا باید با کسب منفعت و کسب رای باشد.

مهاجر بیان کرد: اگر در زمانی که باید کسب تکلیف کنیم برای کسب آرای بیشتر دست به هر کاری بزنیم دیگر چه انتظاری است که به متولیان امر نمره خوبی بدهیم؟.

وی در خصوص وضعیت عفاف و حجاب در شهر دارالمومنین گرگان گفت: ستادهایی در استان‎ها ایجاد شده است و برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب فعالیت دارند، ما اگر می‎خواهیم مدافع حجاب و عفاف باشیم باید مدافع حریم خانواده باشیم، دشمن برای کمرنگ کردن مقوله عفاف و حجاب دست روی بنیان اصلی خانواده یعنی مادران گذاشته است تا مادر و حریم خانواده را از بین ببرد.

فرمانده سپاه گرگان با اشاره به اینکه دشمن به فرهنگ عفاف و حجاب «مادر و خانواده» هجمه می‎برد، تاکید کرد: ما به دنبال تربیت نسل دینی و انقلابی هستیم و بسیجیان تربیت دینی را همواره به‎روز می‎کنند اگر فرد مسلمانی بتواند اعتقادات دینی خودش را داشته باشد در عرصه عفاف و حجاب نیز فرد عفیفی است حال آنکه مرد یا زن باشد.

مهاجر گفت: رفتار مردم برگرفته از تفکر مسؤولان است در ادارات کارمندان باید عفیف و باحجاب باشند اگر می‎خواهید اداره‎ای را ارزیابی کنید به کارمندان آن توجه کنید نیاز نیست بودجه‎ای در راستای گسترش عفاف و حجاب هزینه کنید همان قدر که کارمندان در راستای فرهنگ عفاف و حجاب تربیت شوند گویای این است که آن اداره در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب خوب عمل می‎کند.

وی در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: در راستای فرهنگ کار و تلاش تاکید داریم که این مهم تسری پیدا کند اما متاسفانه از متولیان علم و دانش فرهنگ کار و تلاش دیده نمی‎شود در دانشگاه‎ها فقط نباید افزایش دانش باشد بلکه مهارت، کار و تلاش نیز باید دخیل باشد.

فرمانده سپاه گرگان افزود: در بسیج معتقد هستیم باید این کار تبیین شود اگر امام علی (ع) بر دستان کارگر بوسه می‎زند باید در جامعه نیز این فرهنگ تبیین شود این امر به واسطه فرهنگ کار و تلاش است.

مهاجر با این انتقاد که چرا باید واردات به کشور زیاد باشد، ابراز کرد: با وجود آنکه میزان تولید در کشور زیاد است نباید به واردات متکی شویم، شعار ما در اقتصاد مقاومتی «هر خانه یک کارخانه است» چرا باید روستائیان ما به مصرف تخم‎مرغ و مرغ ماشینی روی آورند همه اینها نشان می‎دهد که مردم وابسته به واردات شدند.

وی در خصوص اهمیت حرفه خبرنگاری گفت: بیان اخبار باید با صراحت، بدون ملاحظه و وامدار شدن به حزب و جریانی منعکس شود، خبرنگار باید خبر شفاف، صریح و سریع و به موقع را انتقال دهد خبرنگاران باید بدون ملاحظه‎کاری در مواجهه با یک پدیده خبر را انعکاس دهند.

انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول