اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

فرماندار جویبار:

وضعیت طلاق زیبنده شهرستان جویبار نیست

فرماندار جویبار با ابراز نگرانی از وضعیت طلاق در این شهرستان گفت: آمار طلاق در این شهرستان زیبنده نیست.

وضعیت طلاق زیبنده شهرستان جویبار نیست

به گزارش خبرنگار فارس از شهرستان جویبار، رجبعلی وهابی فرماندار جویبار چهارشنبه‌شب در جلسه کارگروه اجتماعی این شهرستان با بیان اینکه در مسئله کاهش طلاق نتوانسته‌ایم موفق عمل کنیم اظهار کرد: آمار طلاق در این شهرستان زیبنده نیست.

وی به آمار طلاق در چهار ماه امسال اشاره و بیان کرد: در این مدت 204 مورد ازدواج و 47 مورد طلاق که در سال گذشته در همین مدت 247 مورد ازدواج و 43 مورد طلاق  ثبت‌شده است.

فرماندار جویبار با ابراز نگرانی از وضعیت طلاق در شهرستان گفت: در آمارهای به ثبت رسیده جویبار نسبت به سال گذشته با کاهش ازدواج و افزایش طلاق روبرو بوده که این موقعیت نامناسبی را برای شهرستان در استان رقم‌زده است.

این مسؤول تصریح کرد: همه نهادها و افراد تأثیرگذار برای جلوگیری از پیشروی این پدیده شوم باید وارد میدان شوند.

محمد مدانلو بخشدار مرکزی جویبار نیز در این جلسه اظهار کرد: باید از تمام ظرفیت‌های جامعه برای کاهش طلاق استفاده کرد.

وی طرح محله محور را در کاهش طلاق در این شهرستان مناسب دانست و افزود: ائمه جماعت و ریش‌سفیدان محل می‌توانند نقش بسزایی در جلوگیری از بروز پدیده طلاق داشته باشند.

بخشدار مرکزی جویبار با اشاره به این‌که طلاق بنیان خانواده را در معرض فرسایش و آسیب قرار می‌دهد گفت: با توجه به این‌که جامعه ما در حال گذار از مرحله سنتی به مدرنیته و پست‌مدرن قرار دارد ویژگی‌های خاص خود را دارد که تحولات فراوانی را در ابعاد مختلف به‌ویژه سبک زندگی ملت ما داشته است.

مدانلو تصریح کرد: مسئله طلاق و آسیب‌های اجتماعی از موضوعاتی است که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تأکید داشته است و اعتیاد یکی از اولین موضوعاتی بود که ایشان بر آن تأکید کردند.

وی طلاق را یک پدیده چندوجهی دانست و خاطرنشان کرد: 15 درصد طلاق‌ها به خاطر دخالت‌های خانواده‌ها است و در شهرستان جویبار خانواده‌ها باید دقت بیشتری در ازدواج دختران خود داشته باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جویبار نیز در این جلسه با بیان اینکه دشمن به دنبال فروپاشی بنیان خانواده‌های مسلمان است گفت: گسستگی خانواده، خاطره بد در ذهن خانواده، از بین رفتن اعتماد، برجا ماندن فرزندان طلاق در جامعه از آثار پدیده طلاق است.

حجت‌الاسلام قنبرعلی بهرامی با اعلام این‌که امروز اعظم طلاق‌ها، طلاق عاطفی است تأکید کرد: باید همه‌کسانی که توانایی و مهارت دارند وارد عرصه بشوند و فرهنگ‌سازی کنند تا از فراگیر شدن این پدیده جلوگیری شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جویبار تصریح کرد: برای پیشگیری از طلاق زوج‌ها قبل ازدواج در زمان آموزش‌های بهداشتی و جسمانی از مشاوره سبک زندگی نیز بهره‌مند شوند

رئیس شورای شهر کوهی‌خیل نیز طلاق را یک پدیده جهانی دانست و گفت: امروز غرب نیز درگیر فروپاشی خانواده هستند.

رضا قاسمی افزود: مشکل امروز این است که به‌جای این‌که خانواده‌ها عرصه رفاقت باشد به عرصه رقابت تبدیل‌شده است.

رئیس شورای شهر کوهی‌خیل با اشاره به این‌که امروز طلاق به‌جای این‌که با تنبیه روبرو باشد با پاداش همراه است اظهار کرد: مهریه‌های سنگین و حضانت فرزندان توسط زوجین از جمله پاداش‌هایی است که با بروز طلاق داده می‌شود و در مقابل الزامات تنبیهی برای آن وجود دارد.

مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد واحد جویبار نیز گفت: یکی از مشکلات فرهنگی ما عدم تشکیلات فرهنگی کشور است یعنی مشخص نیست که چه کسی متصدی امور فرهنگی است.

حجت‌الاسلام ابوالحسن قلی‌پور از نگاه‌های افراط‌ و تفریطی به امور فرهنگی انتقاد کرد.

انتهای پیام/86050/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول