اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

«طاهر القادری» از تحصن علیه دولت پاکستان خبر داد

«طاهر القادری» رهبر حزب تحریک عوامی که در لاهور به سر می‌برد از تحصن علیه دولت در روز ۱۶ آگوست برابر با ۲۵ مرداد خبر داد.

«طاهر القادری» از تحصن علیه دولت پاکستان خبر داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد،طاهر القادری رهبر حزب تحریک عوامی که در لاهور به سر می‌برد از تحصن علیه دولت در روز 16 آگوست برابر با 25 مرداد خبر داد.

قادری در یک کنفرانس خبری گفت: 3 سال است که خواستار محاکمه عوامل کشتار اعضای حزب تحریک عوامی در حادثه خیابان مال رود هستیم اما صبر خانواده قربانیان لبریز شده و چاره‌ای جز تحصن نداریم.

به گزارش دیلی اکسپرس، طاهر القادری تأکید کرد: خانواده قربانیان حادثه مال رود قصد دارند تحصن خود را از روز 16 آگوست آغاز کنند و اعتراض آنها تا زمان محاکمه عاملان این جنایت ادامه خواهد داشت.

وی افزود: جنایات نواز شریف ادامه دارد و در تازه‌ترین حادثه یک خودرو از کاروان نخست وزیر سابق یک نوجوان 12 ساله را زیر گرفت.

قادری تأکید کرد در تحصن روز 16 آگوست فقط زنان شرکت می‌کنند که بیشترشات دختران و همسران قربانیان حادثه مال رود هستند.

اعتراضات گسترده سال 2014  که البته به نتیجه هم نرسید دو رهبر اصلی داشت، یکی عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف و دیگری رهبر اهل تسنن بریلوی پاکستان یعنی طاهر القادری معروف به شیخ الاسلام.

در آن سال با اینکه هر دو رهبر سعی کردند با حضور طرفداران خود حزب حاکم تحت فشار قرار دهند ولی حمایت حزب اپوزیسیون از حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف باعث شد تا اعتراضات پس از حدود 60 روز حضور در خیابان‌های اسلام آباد بدون نتیجه پایان یابد.

طاهر القادری در تازه‌ترین اظهارات خود اعلام کرد: «برای گرفتن انتقام خون شهدای مادل تاون از شهباز شریف سروزیر ایالت پنجاب به پاکستان» وارد عمل خواهد شد.

وی ادامه داد: از طریق دادگاه برای محکوم کردن سروزیر ایالت پنجاب وارد عمل خواهد شد و سرانجام شهباز شریف برادر نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان را به پای میز محاکمه می‌کشاند.

قادری افزود: شهباز شریف مسئول اصلی کشتار مردم مظلوم در حادثه مادل تاون است ولی تاکنون تحت پیگرد قانونی قرار نگرفته است.

اعضای حزب تحریک عوامی پاکستان به رهبری طاهر القادری در سال 2014 در اعتراض به سیاست‌های دولت ایالتی پنجاب و شخص شهباز شریف اعتراضاتی در خیابان‌های لاهور به ویژه خیابان مادل تاون داشتند که با حضور پلیس و شلیک به سوی مردم معترض به خشونت کشیده شد دهها نفر کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول