اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی کردستان:

32 هزار هکتار به اراضی آبی کردستان افزوده می‌شود/ تسریع در اجرای پهنه‌بندی 180 روستای استان

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: 32 هزار هکتار به اراضی آبی کردستان افزوده می‌شود.

32 هزار هکتار به اراضی آبی کردستان افزوده می‌شود/ تسریع در اجرای پهنه‌بندی 180 روستای استان

مصطفی جلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با عنوان اینکه استان کردستان در مقایسه با استان‌های همجوار از اراضی کشاورزی بیشتری برخوردار است، اظهار کرد: 133 هزارو 630 بهره‌بردار در استان کردستان در 163 هزار واحد بهره‌برداری فعالیت می‌کنند.

وی افزود: از 2 میلیون و 200 هزار تن تولیدات بخش زراعی و باغی استان کردستان در سال گذشته، 320 هزار تن محصولات باغی در سطح 39 هزارو 900 هکتار باغ تولید شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در حوزه حفظ نباتات در راستای مبارزه با آفات 213 هزار هکتار مبارزه با علف هرز در 120 هزار هکتار انجام شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر از طریق  واحدهای مرغداری و دامداری‌هایی که در استان کردستان در حال فعالیت هستند، سالانه 26 هزار تن گوشت مرغ، 73 هزار تن گوشت قرمز و 226 هزار تن شیر تولید می‌شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: ضریب مکانیزاسیون استان کردستان 1/9 اسب بخار است.

معاون توسعه و مدیریت انسانی سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به وجود 8 درصد از منابع آبی در کردستان، گفت: دو مجتمع بزرگ پرورش ماهی کشور در استان کردستان وجود دارد و سال گذشته 9 هزار تن گوشت ماهی در این استان تولید شده است.

جلیلی همچنین با یادآوری اینکه 10 درصد اراضی کشاورزی استان آبی است افزود: با اجرای طرح‌ها از محل اعتبارات حوزه رودخانه‌های مرزی و استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری در آینده، نزدیک 32 هزار هکتار به 10 درصد اراضی آبی موجود استان افزوده می‌شود که انقلاب بزرگی در بخش کشاورزی کردستان رخ خواهد داد.

وی خواستار افزایش مراکز در دهستان‌ها شد و تاکید کرد: 180 روستا در استان فاقد پهنه‌بندی هستند که در راستای انجام پهنه‌بندی در این روستاها باید مراکز جهاد کشاورزی را گسترش داد در حال حاضر 29 مرکز کد دار و 8 مرکز بدونه کد در حال فعالیت است.

به گفته این مسؤول، استان کردستان با 35 درصد یعنی دو برابر میانگین کشوری در افزایش راندمان آبی مجهز به سیستم‌های آبیاری است.

جلیلی تصریح کرد: جهاد کشاورزی استان کردستان همچنین در کشور رتبه‌دار تولید بسیاری از محصولات کشاورزی است.

وی در پایان افزود: در راستای پرداخت طلب بازنشستگان بخش کشاورزی پیگیری‌های لازم برای تامین اعتبار در حال انجام است و امیدواریم با پیگیری‌های مراجع ذیربط استانی و وزارتخانه مطالبات این عزیزان بیش از این به تاخیر نیفتد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول