اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد

تخصیص ٢١٠٠ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به بیماران و کاهش هزینه های دارویی/کاهش 34 درصدی هزینه‌های بستری بیماران صعب‌العلاج

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه سازمان غذا و دارو برای کمک به بیماران و کاهش هزینه های دارویی دو ردیف اعتباری دارد، گفت: در این راستا در سال جاری ٢ هزار و ١٠٠ میلیارد تومان برای سازمان غذا و دارو در نظر گرفته شده، اما تاکنون تنها ١١ درصد از این میزان تخصیص یافته است.

تخصیص ٢١٠٠ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به بیماران و کاهش هزینه های دارویی/کاهش 34 درصدی هزینه‌های بستری بیماران صعب‌العلاج

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس از بیرجند، رسول دیناروند بعدازظهر امروز در نشست صمیمانه با معاونان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت:در چهار سال گذشته زحمات زیادی در حوزه سلامت کشیده شده است.

*رفع بحران دارویی، گام نخست طرح سلامت

وی با بیان اینکه از سه سال گذشته اجرای طرح تحول سلامت در کشور آغاز شده است، تصریح کرد: گام نخست این طرح رفع بحران دارویی در کشور بود.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه بحران دارویی سبب ناامنی درمان و دارو شده بود، یادآور شد:  با نظرسنجی‌ای که از مردم صورت گرفت تأمین دارویی در اولویت نخست وزارت بهداشت قرار گرفت و در حال حاضر بحران دارویی در کشور از بین رفته است.

* کاهش 34 درصدی هزینه‌های بستری بیماران صعب‌العلاج

دیناروند افزود: اجرای طرح تحول سلامت یکی از دستاوردهای مهم دولت یازدهم محسوب می‌شود.

وی به اهداف طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: عدم مراجعه بیماران بستری برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی به خارج از بیمارستان و تأمین تجهیزات پزشکی و دارویی در داخل بیمارستان‌ها، کاهش هزینه‌های درمانی از جیب مردم که قبل از اجرای طرح تحول سلامت ۵۵ درصد بوده، کاهش هزینه‌های پرداخت درمان بیماران صعب العلاج که قبل از طرح تحول سلامت ۴۵ درصد بوده و بعد از آن به ١١ درصد رسیده و تلاش برای حذف زیرمیزی پزشکان از بیماران از جمله این اهداف بوده است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف طرح سلامت بحث بیمه بوده است، اضافه کرد: با اجرای این طرح ١١ هزار نفر از مردم تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

دیناروند با بیان اینکه دستاورد مهم دولت در حوزه سلامت این است که بیشترین میزان رضایتمندی مردم از عملکرد دولت در این بخش قرار دارد، تصریح کرد: حفظ این دستاوردها با زحمت زیادی تاکنون انجام شده چون متأسفانه اعتباراتی که باید تخصیص داده شود در یک سال و نیم اخیر دچار مشکل شده است.

*عدم تخصیص کامل اعتبارات کمک به بیماران و کاهش هزینه های دارویی

 وی با بیان اینکه سازمان غذا و دارو برای کمک به بیماران و کاهش هزینه های دارویی دو ردیف اعتباری دارد، تصریح کرد: در سال جاری ٢ هزار و ١٠٠ میلیارد تومان در این راستا برای سازمان غذا و دارو در نظر گرفته شده و هر چند باید تاکنون ۴۵ درصد این میزان اعتبار تخصیص می‌یافت، اما تاکنون تنها ١١ درصد از این میزان تخصیص یافته است.

رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: اولویت این سازمان کمک به مناطق محروم است.

انتهای پیام/۶٩٠٢٧/ج40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول