اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در گفت‌وگو با فارس انتقاد کرد

۴۰۰میلیارد هزینه غیرضروری درمان بر دوش بیمه/اما و اگرهایی برای سال بدون کسری

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در مورد تجویز نسخ میلیاردی،کسری بودجه و افزایش خدمات القایی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: شرایط به گونه ای شده که سال قبل مجبور شدیم جلوی هزینه‌ ۴۰۰ میلیارد تومانی درمان که غیرضروری بود را بگیریم.

۴۰۰میلیارد هزینه غیرضروری درمان بر دوش بیمه/اما و اگرهایی برای سال بدون کسری

محمدجواد کبیر در گفت‌وگو با خبرنگار شهری و رفاهی خبرگزاری فارس، گفت: متأسفانه تجویز نسخ بیماران و افزایش خدمات القایی هزینه‌های زیادی را به بیمه سلامت وارد کرده است. 

وی ادامه داد: این شرایط باعث شده تا سال گذشته فقط توانستیم 400 میلیارد تومان هزینه‌ها را کنترل کنیم به همین دلیل هزینه‌های زیادی را از این بابت می‌پردازیم.

کبیر با بیان اینکه در زمینه کاهش هزینه‌های خدمات القایی باید کارهای زیادی انجام شود، گفت: در رابطه با نسخ میلیاردی برخی از پزشکان نیز باید دقیق‌تر این موضوع را بررسی کنیم چرا که با این ادبیات بنده موافق نیستم اما واقعیت این است که ما پرت منابع زیاد داریم که باید کنترل شوند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: گاهی برخی نیازهای غیرضروری از سوی بخش‌های مختلف درمان مطرح می‌شد که باید برای آن هم فکری شود و با این مصوبه جدید دولت نمی‌گوییم پزشک خانواده اجرا می‌شود چون باید جمعیت آن تعریف شود و دستورالعمل نسخه چهار که اکنون برای مراکز روستایی در حال تدوین است مشخص شده و منابع آن تعریف شود.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت پس از 12 سال در استان گلستان به ارجاع خدمات الکترونیک سلامت را کلید می‌زند که این اتفاق  برای شهرهای با جمعیت زیر 20 هزار نفر و مناطق روستایی خواهد بود و قرار است در آینده به سایر استان‌ها تعمیم داده شود که این امر می‌تواند سرآغازی برای کنترل تقاضا در نظام ارائه خدمت باشد.

کبیر افزود: در سال 96 اگر تخصیص 10 هزار میلیارد تومانی بودجه بیمه، اگر رشد 110 درصدی و تحقق یک درصد از ارزش افزوده به همراه اعتبار 4800 میلیاردی از هدفمندی یارانه‌ها به وزارت بهداشت محقق شود در پایان سال به جزء کسری سال‌های قبل کسری‌ قابل توجهی دیگر باقی نخواهد ماند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: اگر در سال 93، اعتبار 1650 میلیاردی تخصیص می‌یافت ما این سال را بدون بدهی پشت سر می‌گذاشتیم در حالی که با این بدهی نتوانستیم 1407 میلیارد تومان به مؤسسات خود بپردازیم.

وی افزود: در سال 94 نیز 1370 میلیارد تومان نپرداختیم و بر اساس این دو سال 3900 میلیارد تومان منابع مصوبی بود که محقق نشد و در برآورد بودجه‌هایمان بر اساس حوزه کارشناسی و سازمان برنامه و بودجه 9600 میلیارد پول می‌‌خواستیم که 5 هزار میلیارد به یکباره به آن اضافه شد و در نتیجه بدهی 10 تا 15 میلیاردی به آن اضافه شد در نتیجه دولت با چاپ اوراق تزریق اعتبار کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول