اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای شهر همدان:

مدیریت شهری نباید خود را مجموعه‌ای مستقل از شهر و مردم بداند/ «رضایتمندی» ملاک ارزیابی پروژه

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای شهر همدان گفت: مدیریت شهری نباید خود را مجموعه‌ای مستقل از شهر و مردم بداند، ضمن اينكه «رضایتمندی» ملاک ارزیابی پروژه خواهد بود.

مدیریت شهری نباید خود را مجموعه‌ای مستقل از شهر و مردم بداند/ «رضایتمندی» ملاک ارزیابی پروژه

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمیدرضا طبی‌مسرور ظهر امروز در جلسه مشترک کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی، معماری و شهرسازی با موضوع گزارش کلی روند اجرای پیاده‌راه میدان امام (ره) و خیابان اکباتان با حضور اعضای شورا و مدیران، مسوولان و معاونت‌های مناطق شهرداری، اظهار کرد: کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی بر اساس وظیفه، موظف شد این جلسه را پیگیری و بررسی کند تا در نتیجه هم‌افزایی این پروژه به صلاح شهر به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه پروژه پیاده‌راه‌سازی ابعاد وسیع فرهنگی، اجتماعی، خدمات شهری، اجرایی، عمرانی و زیرساختی را در بر دارد، گفت: باید رفع کم و کاستی‌ها در این پروژه و سایر پروژه‌ها مد نظر قرار گیرد تا رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشد.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: مدیریت شهری نباید خود را مجموعه‌ای مستقل از شهر و مردم بداند که تنها اجرای پروژه‌ها را به عهده دارد تا مردم از خدمات بی‌بهره نباشند و رضایت‌مندی مردم ایجاد شود؛ رضایتمندی ملاک ارزیابی پروژه خواهد بود.

وی در ادامه خواستار اقدامات پیش‌بینی شده عمرانی، فرهنگی و خدمات شهری در اجرای پروژه پیاده‌راه شد و ادامه داد: البته 80 درصد پروژه‌ها در بحث فنی و عمرانی دنبال می‌شود که قدردانی شایسته‌ای در این خصوص از مسوولان مرتبط شهری نشده است.

طبی‌مسرور با بیان اینکه پیاده‌راه میدان امام(ره) و خیابان اکباتان از طرح‌های بالادستی است، تصریح کرد: عدم اجرای پیاده‌راه‌سازی تا به امروز دلایل متعددی داشته است.

وی با تأکید بر اینکه چشم‌انداز آینده باید در اجرای طرح‌پیاده‌راه‌سازی دیده شود، یادآور شد: ایجاد رفاه عمومی، رفاه اجتماعی، نشاط و... از چشم‌اندازهایی است که باید در این طرح مدنظر قرار گیرد؛ برگزاری جلساتی از این دست در راستای تقویت اجرای طرح و بررسی زمان اجرا است.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: پیاده‌راه بوعلی به عنوان اولین تجربه موفق پیاده‌راه سازی در شورای چهارم بود که در ارزیابی نتیجه مثبت بوده و اجرای طرح نمره خوبی را دریافت کرد.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب‌ها، وجود مشکلاتی برای برخی از اقشار در اجرای طرح‌ها بوده و هست، گفت: در صورتی که بتوانیم آسیب‌های ناشی از مشکلات را به حداقل برسانیم می‌توانیم ادعا کنیم طرحی موفقیت‌آمیز بوده است.

طبی‌مسرور ایجاد هم‌افزایی بین شهرداری و مدیریت شهری را از اهداف برگزاری جلسات دانست و تأکید کرد: این اقدام به منظور اخذ مباحث لازم توریستی است تا بتوانیم همدان را به بهترین نحو به کشور و دنیا معرفی کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و امور اداری شورای شهر همدان نیز گفت: معتقدیم اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی میدان امام (ره) و خیابان اکباتان با یک تجربه قبلی در پیاده‌راه بوعلی انجام می‌شود.

حسین قراباغی با تقدیر از شهرداری منطقه یک در اجرای موفق پیاده راه بوعلی، اظهار کرد: شهرداری منطقه یک در اجرای این پروژه نمره قبولی گرفت؛ امیدواریم پیاده‌راه سازی میدان امام (ره) و خیابان اکباتان نیز به همان شدت و سرعت شکل گیرد.

وی با بیان اینکه در ایجاد هر تغییری مقاومت‌هایی از سوی، کسبه، تاکسی‌داران و... وجود دارد، افزود: با وجود مقاومت‌ها می‌توان با همکاری و پیش‌بینی موضوعات از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی پیشگیری کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و امور اداری شورای شهر همدان بیان کرد: اکثر بنک‌داران و کلی‌فروش‌ها در خیابان اکباتان مشغول فعالیت هستند که با اجرای طرح پیاده‌راه نیاز به در نظر گرفتن بارانداز برای آنها است.

 وی در پایان یادآور شد: امیدواریم با به حداقل رساندن مشکلات موجود پیاده‌راه سازی میدان امام(ره) و خیابان اکباتان با سرعت، دقت و بهتر از پروژه پیاده‌راه بوعلی انجام شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان نیز تصریح کرد: حدود 29 پروژه قابل استفاده جود دارد که 25 پروژه اکنون استفاده می‌شود.

رضا غلامی‌خجسته با بیان اینکه تعدادی از پروژه‌ها نیمه‌کاره بوده، تعدادی آماده ساخت است و تعدادی نیز در حال پیگیری برای ساخت؛ گفت: اجرای پروژه پیاده‌راه‌سازی یک کار تخصصی است که باید در این خصوص با وجود پیوست فرهنگی یک پیمانکار فرهنگی برای کار تعیین شود تا کار فرهنگی صورت گیرد.

انتهای پیام/89039/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول