اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

ارائه تسهیلات بنیاد ملی نخبگان به برگزیدگان قرآنی کشور

بنیاد ملی نخبگان با انتشار آیین‌نامه شناسایی و پشتیبانی از برگزیدگان قرآنی و شیوه‌نامه شناسایی برگزیدگان حفظ و قرائت قرآن به ارائه تسهیلات برای فعالان این عرصه‌ اشاره کرده است.

ارائه تسهیلات بنیاد ملی نخبگان به برگزیدگان قرآنی کشور

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، بنیاد ملی نخبگان به منظور توسعه فرهنگ قرآن و معارفی، شناسایی اجتماعات نخبگانی در زمینه فعالیت‌های قرآنی و ارتقای فعالیت‌های نخبگانی در حوزه قرآن، تسهیلات ویژه‌ای را به برگزیدگان قرآنی کشور در حوزه‎های حفظ، قرائت و در دو رده سرآمد قرآنی و مستعد برتر قرآنی اعطا می‌کند.

بر همین اساس بنیاد ملی نخبگان آیین‌نامه‌ای در 5 ماده تدوین کرده است که بر اساس آن برای شناسایی نخبگان قرآنی شورایی متشکل از معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان (رئیس شورا)،‌یکی از معاونان وزارت ارشاد با انتخاب وزیر ذی‌ربط، یکی از معاونان سازمان تبلیغات اسلامی با انتخاب رئیس سازمان، یکی از معاونان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با انتخاب رئیس مرکز، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی و دو نفر از صاحب‌نظران گفتمان قرآنی تشکیل می‌شود.

همچنین به فعالان و نخبگان قرآنی، تسهیلاتی با هماهنگی شورای شناسایی نخبگان قرآنی بنیاد در قالب «جایزه رشد مستعدان برتر قرآنی» و «جایزه اثر‌گذاری و الگوسازی سرآمدان قرآنی» اعطا می‌شود.

بنیاد ملی نخبگان شیوه‌نامه شناسایی برگزیدگان حفظ و قرائت قرآن ‌کریم را نیز در 7 ماده تدوین کرده است که بر اساس آن برگزیدگان حوزه‌های «حفظ» و «قرائت» قرآن‌کریم در دو دسته «مستعدان برتر قرآنی» و «سرآمدان قرآنی» بر اساس شاخص‌های مادّه 2 آیین‌نامه و مطابق «شاخص‌ها و سنجه‌های شناسایی برگزیدگان قرآنی در حوزه‌های «حفظ» و «قرائت»»، برحسب کسب بیشترین امتیاز شناسایی می‌شوند.

بر اساس این شیوه‌نامه برگزیده شدن در رویدادهای قرآنی، اشتهار قرآنی، آفرینش آثار اصیل، فعالیت‌های برجسته قرآنی، تلاش برای گسترش فرهنگ قرآن‌کریم و اهل بیت(ع) و همچنین آخرین مدرک تحصیلی و آخرین مدرک تخصصی مرتبط با علوم قرآن‌کریم و عترت از مهم‌ترین شاخص‌های شناسایی برگزیدگان قرآنی در حوزه‌های «حفظ» و «قرائت» به شمار می‌رود که بر اساس آن امتیازهایی در نظر گرفته شده است. همچنین امتیازهای کسب رتبه در رقابت‌های قرآنی کشوری و بین‌المللی نیز در جدولی قرار دارد که بر اساس آن رتبه‌بندی نخبگان صورت می‌گیرد.

به گزارش فارس، فعالان قرآنی کشورمان می‌توانند با مراجعه به وبگاه بنیاد ملی نخبگان مشخصات خود را در کاربرگ اطلاعات مستعدان برتر یا سرآمدان درج و به همراه مدارک مورد نیاز هر بند برای بررسی و سایر اقدامات بعدی ارسال کنند. علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت آیین‌نامه شناسایی و پشتیبانی از برگزیدگان قرآنی به     و برای دریافت شیوه‌نامه شناسایی برگزیدگان حفظ و قرائت قرآن ‌کریم به     مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول