اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کردستان

مدیرعامل ایرنا:

مسوولان سایر کشورها به موفقیت ایران در امنیت و دیپلماسی گفت‌وگو اذعان دارند/میزان اطلاعات تعیین‌کننده برتری قدرت کشورهاست

مدیرعامل ایرنا گفت: کشور ما الان نمونه است و وقتی نظرات مسوولان کشورهای دیگر را بررسی می‌کنیم از موفقیت ایران در دیپلماسی و گفت‌وگو و امنیت حرف می‌زنند.

مسوولان سایر کشورها به موفقیت ایران در امنیت و دیپلماسی گفت‌وگو اذعان دارند/میزان  اطلاعات تعیین‌کننده برتری قدرت کشورهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد خدادی پیش از ظهر امروز در سومین جلسه شورای اداری استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: راه ما رهروی است و انتخاب ما خط امامت و ولایت است و نتیجه‌ آن همبستگی و اقتدار و عظمت است.

وی اذعان داشت: کشور ما الان نمونه است و وقتی نظرات مسوولان کشورهای دیگر را بررسی می‌کنیم از موفقیت ایران در دیپلماسی و گفت‌وگو و امنیت حرف می‌زنند.

خدادی اذعان کرد: کشور ما هم قاسم سلیمانی دارد و هم جواد ظریف و هر دو در کشورهای دنیا محبوب هستند.

وی با بیان اینکه امروز ما به عنصر اطلاعات به عنوان قدرت اصلی دنیا نگاه کنیم، گفت: امروز قدرت اصلی کشورها قدرت میزان اطلاعات آنها است و هر کس اطلاعات بیشتری داشته باشد قدرت بیشتری در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و غیره دارد.

مدیرعامل ایرنا خاطرنشان کرد: حتی کالایی که فروخته می‌شود کشوری که بازار و اطلاعات کافی را از بازار داشته باشد بهترین فروش را خواهد داشت.

خدادی با بیان اینکه در قدرت موشکی و پزشکی نیز در وهله اول اطلاعات است، گفت: هر کس اطلاعات بیشتری داشته باشد پردازش و مهندسی بهتری را خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: توانسته‌های ما بر مبنای دانسته‌های ما است و اطلاعات تنها رشته‌ مشترک بین تمام انسان‌های این کره خاکی است.

مدیرعامل ایرنا با بیان اینکه اکسیژن و اطلاعات دو مقوله مهم در دنیای امروز است، گفت: اکسیژن هم با اطلاعات می‌تواند مشکل هوا را حل کند و با اطلاعات هر کاری را می‌توانی انجام دهید و هر خطری را مدیریت کنید.

خدادی اذعان کرد: هر کس امروز یک تلفن همراه در دست دارد یعنی وارد شغل رسانه‌ای شده است.

وی با بیان اینکه امروز جریان اطلاعات نه هزینه، نه محدویت زمانی و منابع دارد، گفت: امروز در یک گوشی موبایل می‌توانیم به راحتی به کانال‌های رادیوییدسترسی داشته باشید و این دسترسی است که فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه سه تحول در جریان اطلاعات به وجود آمده است، اذعان کرد: دیتا تبدیل به وویس شد، دومین تحول محیط اینترنت بود و انقلاب سوم این عرصه در آینده نزدیک این خواهد بود که دیتا مثل اکسیژن در اختیار ما قرار می‌گیرد و مودم و غیره برداشته می‌شود.

مدیرعامل ایرنا اذعان کرد: امروز شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای مختلف در لحظه ابدیت می‌شوند و با این پروسه وارد دنیایی می‌شویم که دنیای متفاوت است و الان باید بدانیم جای ما کجاست.

وی با بیان اینکه ما در مدل محتوا دنبال هوادار بودیم و رفتار ما تبلیغی بود، گفت: به همین دلیل مدل داده ما به گونه‌ای بود که دنبال جمع‌کردن هوادار بودیم و امروز باید دیتای ما باید تبدیل به اطلاعات شود.

خدادی گفت: اطلاعات یعنی عدد، رقم، مصداق و غیره و در کل اطلاعات یعنی چیزی که شما را به قضاوت برساند و قضاوت منجر به تصمیم و تصمیم به عمل تبدیل شود در غیر اینصورت ما واحد اطلاعاتی تهیه نکردیم و خلاء داریم.

وی اذعان کرد: در دستگاه‌ها اولین موضوع این است که از فضای تبلیغی به فضای تدوینی برویم چون هر فضای تبلیغی در دستگاه به فضای ضد آن تبدیل می‌شود.

مدیرعامل ایرنا گفت: در اغلب رسانه‌های ما یا مسوولان و یا کارشناسان صحبت می‌کنند و مردم در رسانه‌ها جایی ندارند.

وی گفت: جای مردم در اداره یک جامعه بیشتر از مسوولان است چون مدیران ما به واسطه مردم مدیر شده‌اند که نقش مردم در این حوزه را رسانه‌ها باید تعیین کنند.

خدادی به نقش اطلاعات در برقراری ارتباطات گریزی زد و گفت: ارتباطی که بر بستر اطلاعات نباشد منجر به اثر نمی‌شود و اطلاعات ما باید اطلاعات اقناعی باشد تا خروجی لازم را داشته باشد.

وی اظهار کرد: امروز دسترسی به اطلاعات آسان شده و باید از خود مخاطب به اطلاعات برسیم چرا که امروز مهندسی مخاطب به دلیل اطلاعات تغییر پیدا کرده است.

خدادی با بیان اینکه امروز جریان رسانه‌ای از موشک و سلاح قدرت بیشتری دارد، که تروریست‌ها نیز به بحث اطلاعات توجه جدی دارند.

وی گفت: اطلاعات لایه جدانشدنی از فرد است و هر فرد برای اینکه حرکت موفق داشته باشد نیاز به اطلاعات دارد و این اطلاعات نیاز به مهندسی دارد.

مدیرعامل ایرنا در ادامه افزود: از بانک‌های ما جز اختلاس و دزدی، خبری بیرون نمی‌آید این در صورتی است که منابع مالی ما در دوران هشت سال جنگ و تحریم بانک‌ها تامین کرد پس چرا بجز دزدی و غیره از آنها بیرون نمی‌آید و سیستم بانکی ما نمی‌تواند از خود اطلاعات بیرون بدهد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول