اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

رئیس محیط زیست کردکوی:

برگزاری مسابقه آفرود در منطقه «جهان‌نما» کردکوی منتفی شد/ برگزاری تور آفرود در این منطقه بدون مجوز محیط زیست بود

رئیس اداره محیط زیست کردکوی با بیان اینکه برگزاری مسابقه آفرود بدون مجوز اداره محیط زیست بوده است، گفت: پس از اطلاع از برگزاری چنین مسابقه‌ای، بلافاصله موضوع را پیگیری کردیم و در حال حاضر این مسأله منتفی شده است.

برگزاری مسابقه آفرود در منطقه «جهان‌نما» کردکوی منتفی شد/ برگزاری تور آفرود در این منطقه بدون مجوز محیط زیست بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کردکوی، در روزهای اخیر پیام‌هایی مبنی بر برگزاری مسابقه اتومبیلرانی آفرود در منطقه حفاظت‌شده جهان‌نمای کردکوی در 26 الی 27 مردادماه‌جاری در فضای مجازی در حال پخش است که همین مسأله موجب واکنش و ناراحتی مردم به‌ویژه فعالان محیط زیست شده است که چگونه چنین مسابقاتی باید در منطقه‌ حفاظت‌شده و بکری همچون جهان‌نما برگزار شود.

منطقه حفاظت شده جهان‎نما در استان گلستان بین 42/36 عرض شمالی و 12/54 طول شرقی واقع شده است. مساحت آن در حدود 38 هزار و 403 هکتار است.

این منطقه با وسعتی بیش از 30 ‪ هزار هکتار در جنوب شرقی شهرستان کردکوی و در ارتفاعی بین 600 تا 3 هزار و 86 متری از سطح دریا واقع شده است. ‪

پس از پیگیری‌های خبرنگار فارس در کردکوی درباره برگزاری مسابقه اتومبیلرانی آفرود در منطقه «جهان‌نما»، رئیس اداره محیط زیست کردکوی در این باره، اظهار کرد: برای برگزاری چنین مسابقه‌ای هیچ مجوزی از سازمان محیط زیست اخذ نشده است.

وحید عرب‌امیری با بیان اینکه با برگزاری مسابقه اتومبیلرانی آفرود در منطقه جهان‌نمای کردکوی ممانعت به عمل آمد، تصریح کرد: پس از اطلاع از برگزاری چنین مسابقه‌ای، بلافاصله موضوع را پیگیری کردیم و  در حال حاضر این مسأله منتفی است.

به گزارش فارس، وجود دهکده‌های ییلاقی قدیمی، آثار تاریخی و باستانی، وضعیت جغرافیایی و آب و هوایی، وجود کوه، رودخانه، چشمه، انواع وحوش و پرندگان کمیاب و نوع پوشش گیاهی منطقه جهان‌نما را به یک منطقه ویژه و خاص مبدل کرده است که با توجه به اهمیت بالای آن انتظار می‌رود متولیان امر از جمله اداره محیط زیست به‌عنوان یک دستگاه نظارتی به هر طریق ممکن از این نعمات خدادادی محافظت کنند و اجازه ذره‌ای دست درازی و تخریب محیط زیست را به کسی ندهند.

انتهای پیام/30/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول