اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

آشنایی با رشته‌های شاخه کاردانش/67

معرفی رشته «تعمیر سیستم انتقال نیرو و هیدرولیک تراکتور»

در راستای سیاست توسعه و رواج کشاورزی مکانیزه و خوداتکایی در بخش کشاورزی، آموزش رشته مهارت تعمیر سیستم انتقال نیرو و هیدرولیک در هنرستان‌های کاردانش و کشاورزی برای هنرجویان علاقه‌مند تعریف و پایه‌گذاری شده است.

معرفی رشته «تعمیر سیستم انتقال نیرو و هیدرولیک تراکتور»

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، رشته «تعمیر سیستم انتقال نیرو و هیدرولیک تراکتور» در زمینه کشاورزی از گروه کشاورزی و غذا قرار دارد.

*معرفی رشته

یکی از نیازهای کشاورزی مدرن و مکانیزه، نیروی محرکه است که توسط تراکتور، این امر محقق می‌شود. در راستای سیاست توسعه و رواج کشاورزی مکانیزه و خوداتکایی در بخش کشاورزی، آموزش رشته مهارت تعمیر سیستم انتقال نیرو و هیدرولیک در هنرستان‌های کاردانش و کشاورزی برای هنرجویان علاقه‌مند تعریف و پایه‌گذاری شده است.

*سطح آموزشی مهارت‌ها

هنرجویان در این رشته علاوه بر گذراندن دوره عمومی، 6 استاندارد مهارت شخصی را گذرانده و در انتهای هر استاندارد به توانایی‌های ذیل دست می‌یابند.

1ـ استاندارد فلزکاری عمومی کشاورزی: هنرجو پس از گذراندن این استاندارد به توانایی شناخت ابزار کارگاهی و همچنین مهارت‌هایی چون جوشکاری، برش‌کار، پرچ کاری طراحی و ترکیب مهارت‌های فوق دست می‌یابد.

2ـ استاندارد رانندگی تراکتور و تیلر: در این استاندارد، هنرجو با اصول و قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین شناخت ظاهری قطعات تراکتور و تیلر آشنا می‌شود و قادر خواهد بود به محیط‌های آموزشی و زراعی اقدام به رانندگی کند.

3ـ استاندارد اتصال و نصب ماشین‌های یدک‌کش: در این استاندارد، هنرجویان با انواع ماشین‌های یدک‌کش و انواع اتصالات آشنا می‌شوند و آنها را با موفقیت انجام می‌دهند.

4ـ استاندارد سرویس و تعمیر و نگهداری تراکتور: در این استاندارد، هنرجویان با این سرویس‌های تراکتور و همچنین ساختمان آن آشنا می‌شوند و خود سرویس‌های چندگانه تراکتور را انجام می‌دهند.

5ـ استاندارد تعمیر موتور تراکتور: در این استاندارد، هنرجویان با باز و بسته کردن موتور و تعمیر قسمت‌های مختلف آن آشنا می‌شوند.

6ـ استاندارد تعمیر سیستم انتقال نیرو و هیدرولیک: در این استاندارد، هنرجویان با سیستم‌های انتقال نیرو در ماشین‌های کشاورزی و همچنین سیستم‌های مرتبط با هیدرولیک، به طور کامل آشنا می‌شوند و اقدام به تعمیرات این سیستم می‌کنند.

*آینده تحصیلی و شغلی

هنرجویان می‌توانند در رشته‌های مرتبط با ماشین‌های کشاورزی ادامه تحصیل دهند.

آینده شغلی و بازار کار: فارغ التحصیلان می‌توانند به عنوان کاربر ماشین‌های کشاورزی، مکانیک تراکتور، مکانیک تیلر، مسئول مکانیزاسیون در شرکت‌های زراعی به عنوان مربی در مراکز آموزشی (آموزش پرورش، فنی و حرفه‌ای و...) مراکز دولتی مرتبط با این رشته (جهاد کشاورزی)، اشتغال در کارگاه‌های تعمیراتی و مراکز خدماتی مشغول به کار شوند.

* ساعت آموزش

رشته «تعمیر سیستم انتقال نیرو و هیدرولیک تراکتور» دارای 109 ساعت آموزش است که شامل 42 ساعت شایستگی‌های عمومی، 58 ساعت شایستگی‌های فنی و 9 ساعت شایستگی‌های غیرفنی است.

استاندارد مهارت و درس این رشته شامل «کاربر رایانه در علوم کشاورزی متشکل از 3 واحد نظری و 5 واحد عملی»، «تعمیرکار سیستم انتقال نیرو و هیدرولیک تراکتور متشکل از 10 واحد نظری و 28 واحد عملی» و «کارورزی متشکل از 4 واحد عملی» است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول