اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

فرمانده سپاه کردکوی:

بسیاری از مشکلات کشور با روحیه جهادی حل می‌شود/ هدف اصلی اردوهای جهادی پیام‌رسانی فرهنگی انقلاب اسلامی است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی با بیان اینکه روحیه جهادی یکی از شاخصه‌های تفکر بسیجی است، گفت: امروز در کشورمان به‌شدت نیازمند روحیه جهادی هستیم و به‌طور قطع با روحیه جهادی بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

بسیاری از مشکلات کشور با روحیه جهادی حل می‌شود/ هدف اصلی اردوهای جهادی پیام‌رسانی فرهنگی انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کردکوی، علی‌اکبر عرفانی عصر امروز در نخستین جلسه قرارگاه جهادی کردکوی که در سپاه این شهرستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهید مدافع حرم «محسن حججی»، اظهار کرد: در حالی که افرادی همچون شهید حججی در آن سوی مرزها از اقتدار، عزت و آبروی جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنند در مقابل عده‌ای از نمایندگان مجلس با کسی عکس یادگاری گرفته‌اند که علیه کشورمان ایستاده است.

*خلأهای کشور باید با روحیه جهادی پُر شود/ دشمن درصدد نابودی جغرافیای فرهنگی، ارزشی و معنوی انقلاب است

وی متذکر شد: روحیه‌ای که به ما ذلت می‌دهد با روحیه‌ای که به ما عزت می‌دهد متفاوت است و ما امروز باید خلأهای کشور را با روحیه جهادی پُر کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی بیان کرد: امروز برای دستیابی به قله بلند انقلاب اسلامی نیازمند جامعه‌ای هستیم که از روحیه جهادی برخوردار باشد و موج خدمت‌رسانی در جامعه تبلور یابد.

عرفانی با بیان اینکه بسیج سازندگی به فرمان امام راحل برای پُر کردن خلأ روحیه جهادی در جامعه ایجاد شد، گفت: حضور رزمندگان اسلام در جنگ سخت و در آن سوی مرزها اعم از لبنان، سوریه، عراق و امثال آن تنها برای حفظ تمامیت ارضی کشورمان نیست چراکه نظام سلطه درصدد از بین بردن جغرافیای معنوی، ارزشی و فرهنگی انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی تاکنون دشمن به‌دنبال نابودی جغرافیای دینی، تفکر انقلاب اسلامی و مفاهیم و ارزش‌های بلند اسلامی بوده است، بیان کرد: امروز دشمن قادر به راه‌اندازی جنگ سخت علیه کشورمان نیست از این رو در بخش دیگری سرمایه‌گذاری کرده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی حضور جوانان در جنگ سخت را نتیجه روحیه جهادی دانست و بیان کرد: امروز اشتیاق جوانان برای نبرد در آن سوی مرزها ناشی از فرهنگ و تفکر اسلامی است که به نسل جوان منتقل شده که بخشی از آن از نشأت گرفته از روحیه جهادی است.

*امروز در کشور به‌شدت نیازمند روحیه جهادی هستیم

عرفانی با بیان اینکه روحیه جهادی یکی از شاخصه‌های تفکر بسیجی است که منبعث از تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و اندیشه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری است، یادآور شد: امروز در کشورمان به‌شدت نیازمند روحیه جهادی هستیم طوری که مشکلات و معضلات موجود در کشور به‌دلیل فقدان روحیه جهادی در برخی مدیران و مسؤولان بالادستی است و به‌طور قطع با روحیه جهادی بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه اخلاص، انگیزه و خون شهدا به کار جهادگران معنا می‌دهد،  خطاب به جهادگران بسیجی، گفت: جهادگران نباید عرصه جهادی را تنگ کنند، از این رو اولویت آنها باید در حوزه جذب و گسترش اردوهای جهادی باشد و تعداد جهادگران را افزایش دهند، از طرفی نوع فعالیت در روستاها باید اولویت‌بندی شود و فرصت‌ها، تهدیدها، بایدها، نبایدها، نقاط ضعف و قوت در روستای مورد نظر شناسایی و احصاء شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی، کار اصلی اردوهای جهادی را پیام‌رسانی فرهنگی انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: اگرچه حضور جهادگران در روستاها اثرگذار است اما به طور قطع حضور 10 روزه نمی‌تواند تحول پایدار ایجاد کند، از این رو حضور جهادگران در روستاها باید مستمر و مداوم باشد.

عرفانی خودسازی بسیجیان و دگرسازی جامعه را دو اثر اردوهای جهادی برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از معضلات غرب استان فراوانی طلاق است که جهادگران بسیجی باید با شناسایی و احصای دقیق معضلات و مشکلات تمرکز بیشتری بر حوزه‌های موردنظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه جهادگران بسیجی با حضور در اردوهای جهادی به مردم می‌گویند که بسیجیان آنها را فراموش نکرده‌اند، ابراز کرد: اردوهای جهادی اعتماد مردم را به نظام مقدس جمهوری اسلامی و حاکمیت افزایش می‌دهد و روح امید را در آنها به منصه ظهور می‌رساند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کردکوی با تأکید بر اینکه امروز جهادگران بسیجی باید به‌عنوان سفیران انقلاب اسلامی عمل کنند، افزود: اردوهای جهادی به‌معنای واقعی عبادت است.

عرفانی به راه‌اندازی نخستین قرارگاه جهادی در شهرستان کردکوی اشاره و مطرح کرد: می‌خواهیم با راه‌اندازی قرارگاه جهادی روحیه دوران دفاع مقدس را در بسیجیان و مسؤولان زنده کرده و در گروه‌های جهادی تحول ایجاد کنیم.

انتهای پیام/40/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول