اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان:

بدهی شهرداری‎های 28 شهر گلستان تسویه شد/ تورم بسیار بالای نیروی انسانی در شهرداری‎های گلستان/ قوانین شهرداری به‎روز نیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان از تسویه شدن بدهی شهرداری‎های 28 شهر این استان خبر داد.

بدهی شهرداری‎های 28 شهر گلستان تسویه شد/ تورم بسیار بالای نیروی انسانی در شهرداری‎های گلستان/ قوانین شهرداری به‎روز نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا مروتی ظهر امروز در نشست صمیمی با منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای تابعه استان گلستان اظهار کرد: بدهی دستگاه‎های اجرایی به شهرداری‎های استان گلستان 30 میلیارد تومان بود که 27 میلیارد تومان در اختیار شهرداری 28 شهر قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه بدهی 12 ساله شهرداری‎های استان پرداخت شده است، تصریح کرد: بخش اعظمی از بدهی شهرداری در دو شهر بزرگ استان گلستان پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان افزود: 7 میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه برای پروژه‎های نیمه‎تمام هزینه شده است، 38.5 میلیارد تومان برای تامین قیر رایگاه تامین شد تا نهضت آسفالت‎سازی در استان اتفاق بیفتد.

مروتی بیان کرد: 443 هزار مترمربع آسفالت در سطح شهرهای استان گلستان صورت گرفت، تامین و تجهیز دستگاه‎های سنگین و نیمه‎سنگین برای ارائه خدمات مکانیزه انجام شد.

وی گفت: تامین و تهیه کتابچه فرصت‎های سرمایه‎گذاری در زمینه بازیافت در دستورکار است، مطالعه و آغاز زون سوم مدیریت پسماند استانی را داشتیم که به زودی نتایج مطلوب آن اطلاع‎رسانی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان افزود: پسماندهای ویژه و خطرناک با همکاری سرمایه‎گذار بخش خصوصی در استان عهده‎دار شده است.

مروتی بیان کرد: اعتبارات دولتی به شهرداری‎های استان از سال 1392 تا پایان سال 1395 حود 364.5 میلیارد تومان به شهرداری‎های استان پرداخت شده است.

وی از برگزاری آزمون تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی خبر داد و گفت: نرم‎افزار مدیریت سیستم یکپارچه املاک در استان استقرار یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان بر لزوم توجه به درآمد پایدار در شهرداری تاکید و بیان کرد: در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت باید توجه به درآمد پایدار مورد توجه و دغدغه بیشتری قرار بگیرد.

مروتی با اشاره به اینکه درصد تحصیلکرده‎های این دوره شوراهای اسلامی در استان در مقایسه با ادوار گذشته بالاتر است، گفت: سطح انتظارات از دوره پنج شوراهای اسلامی در مقایسه با ادوار گذشته بیشتر است.

وی تورم نیروی انسانی بسیار بالا در شهرداری‎ها را یکی از مهمترین مشکلات شهری برشمرد و افزود: این مهم منجر به هزینه بالای جاری در شهرداری‎های استان شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: به‎روز نبودن قوانین شهرداری از جمله قوانین ساخت و ساز از عواملی است که باید بیشتر توجه شود توجه به این مهم باعث خروج از رکود خواهد شد.

مروتی ورود به مباحث حاشیه‎ای در شوراهای اسلامی را آسیب‎زا خواند و تصریح کرد: مباحث اصلی و اساسی مردم باید مبنای کار شورای پنجم باشد مباحث حاشیه‎ای نباید شورا را از اهداف خودش دور کند.

وی با بیان اینکه انتخاب شهردار یکی از اولویت‎های مهم شوراهای اسلامی است، گفت: شورا در انتخاب شهردار باید آگاهانه و مدبرانه عمل کند.

مروتی؛ جوان‎گرایی، پویایی، سابقه روشن، برنامه‎گرایی، قانونمندی را از مهمترین شاخصه‎های شهردار موفق برشمرد و بر لزوم انتخاب شهردار خوب برای پیشرفت استان گلستان تاکید کرد.

انتهای پیام/40/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول