اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی چهار سال اخیر در گلستان

تنها 48.6 درصد مصوبات شورای گلستان اقتصادی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: از ابتدای سال 1392 الی 1396 بالغ بر 7.3 درصد مصوبات شوراهای اسلامی استان گلستان در بخش اجتماعی و فرهنگی بود و مصوبات مالی و اقتصادی نیز 48.6 درصد را به خود اختصاص داد.

تنها 48.6 درصد مصوبات شورای گلستان اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا مروتی امروز در جمع مسوولان دستگاه‎های اجرایی و تعدادی از اعضای شوراهای اسلامی استان گلستان اظهار کرد: طی چهار سال گذشته از سال 1392 الی 1396 تعداد 15 هزار و 415 مصوبه با تعداد 4 هزار و 330 جلسه در سطح استان گلستان برگزار شد.

وی سهم مصوبات عمرانی و شهرسازی را 16.3 درصد عنوان و تصریح کرد: مصوبات حقوقی و اداری 12.6 درصد و ماده 16 و 17 حدود 15 درصد را در شوراهای اسلامی استان به خود اختصاص دادند، مغایرت‎های اعلام شده 4.4 درصد بوده است که نسبت به ادوار گذشته این آمار بسیار کاهش یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان افزود: شوراها و شهرداری‎ها به عنوان دو بازوی توسعه شهری محسوب می‎شوند که با همکاری و همدلی می‎توانند فضای بهتری در تصمیم‎گیری برای حوزه شهری اتخاذ کنند.

مروتی از شوراهای اسلامی به عنوان کارآمدترین و به‎روزترین ابزار حاکمیتی یاد کرد و گفت: امور نظارتی و اجرای پروژه‎های مختلف عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی با تصمیم‎گیری صحیح و به موقع تسهیل و تسریع می‎شود.

وی بیان کرد: شهرداری‎های استان با استفاده از نیروی انسانی توانمند، با تجربه و با استفاده از امکانات اجرایی و ظرفیت‎های محلی، دولتی، نهادها و سمن‎ها باید در راستای پیشرفت استان تلاش کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید توجه خوبی به شهرداری‎ها داشته است، گفت: افزایش کمک‎های مالی، چندبرابر شدن برخی ظرفیت‎ها، تدوین دستورالعمل ساماندهی نیروهای انسانی در شهرداری و جذب نیروی توانمند در شهرداری از جمله اقدامات قابل توجه در دولت تدبیر و امید بوده است.

مروتی بیان کرد: برخی از شهرداری‎های استان گلستان بالغ بر 10 سال با تورم نیروی انسانی مواجه بودند که این شرایط آنها را بلاتکلیف گذاشته بود.

وی با اشاره به تدوین آئین‎نامه اجرایی هیئت‎های حل اختلاف تصریح کرد: با عضویت اعضای شوراهای اسلامی در این هیئت‎های اجرایی غنای بیشتری به آن بخشیده خواهد شد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول