اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا:

مساجد باید پایگاه فرهنگی و کانون مبارزه با استکبار باشد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نکا گفت: مساجد باید پایگاه فرهنگی و کانون مبارزه با استکبار باشد و همه متولیان مساجد و امور فرهنگی باید در این بخش تلاش کنند.

مساجد باید پایگاه فرهنگی و کانون مبارزه با استکبار باشد

حجت‌الاسلام محمدعلی الیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نکا، اظهار کرد: توانمندسازی مساجد از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و همه مسؤولان در این بخش وارد شوند.

وی با با گرامیداشت روز جهانی مسجد افزود: در سال 1969 میلادی مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد که بیانگر خوی ددمنشی و دشمنی صهیونیست‌ها با مسلمانان است و نباید این مهم به فراموشی سپرده شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا روز جهانی مساجد را فرصتی مناسب برای بیان کارکرد و جایگاه مساجد دانست و گفت: تلاش‌های ارزنده‌ای در طول سال‌های مختلف در این بخش انجام شده است و تلاش داریم تا در ادامه راه مساجدی با حضور فعال و پویای جوانان داشته باشیم.

این مسؤول با بیان اینکه باید مساجد ما مساجدی در طراز اسلام و انقلاب باشد، یادآور شد: همه ما در قبال نسل جدید و آینده این نسل مسؤول هستیم و باید تلاش کنیم تا با واگذاری بخشی از این امور فرهنگی، اجتماعی و دینی مساجد به جوانان و نوجوانان آنان را به سمت مساجد هدایت کنیم.

الیاسی خاطرنشان کرد: در گذشته کارکرد مساجد بسیار بالا و فراوان بوده است و اکنون هم در کنار همه کارهای گذشته باید مساجد کانون فکری مهم برای جوانان بوده و در هدایت جوانان نقش‌آفرینی کنند و تلاش شود تا جوانان مسجدی به جامعه معرفی شوند.

وی در ادامه با تأکید بر افزایش محتوا و معنویت در منابر مساجد گفت: روحانیون ما با مطالعه و علم روز برای هدایت نسل جدید وارد عمل شوند و برنامه‌‎های فرهنگی و معنوی جوان‌پسند ارائه کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا افزود: مسجدی که محرابش روبه رشد باشد و منبرش محتوا و معنویت ایجاد کند، می‌تواند جوانان و نوجوانان بیشتری را جذب کند.

این مسؤول در ادامه با اشاره به اینکه در کنار روحانیون و وعاظ، هیأت امنای مساجد هم نقش مهمی در جذب جوانان بر عهده دارند؛ گفت: توجه به برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی باید بیش از گذشته در دستور کار هیأت امنای مساجد قرار گیرد و برنامه مدون ارائه شود.

الیاسی افزود: دشمن برای ضربه زدن به اسلام، مسلمین و دین از روش‌های مختلف وارد شده است و امروزه بیش از هر زمان دیگری برای کمرنگ کردن ارزش‌ها و برنامه‌های دینی وارد میدان شده است که مهمترین راه مقابله با این برنامه‌های ضد ارزشی دشمن، تقویت معنویات است.

وی ادامه داد: امروز جوانان و نوجوانان ما با توجه به افزایش فعالیت‌های فضای مجازی بیش از هر زمان دیگری در معرض خطر قرار دارند و باید این خطرات به درستی برای آنان بازگو و گوشزد شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا گفت: باید بدانیم دشمن برای ضربه زدن به ما بیکار ننشسته است و برنامه‌ریزی‌های متعددی را در دستور کار دارد و لذا برای مقابله با این حمله‌های ضد ارزشی دشمن، باید به سلاح ایمان و معنویت مجهز شد.

انتهای پیام/86002/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول