اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

امام جمعه فرخشهر:

حفاظت کودکان از آسیب‌های اجتماعی وظیفه آموزش و پرورش است

امام جمعه فرخشهر گفت: مدیران و مسؤولان حکومتی از جمله آموزش و پرورش وظیفه دارند با برگزاری اجتماعات متعدد و به کارگیری افراد توانمند کودکان را از آسیب‌های موجود در اجتماع آگاه کنند.

حفاظت کودکان از آسیب‌های اجتماعی وظیفه آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس در شهرکرد، حجت‌الاسلام سید‌محمد احمدی ظهر امروز در مراسم عزاداری شهادت امام جواد (ع) در دفتر نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بنا‌بر حدیثی از امام محمد تقی(ع) وجود هر انسان مانند معدنی پر از سنگ‌های ارزشمند، سرشار از استعداد‌ها و ظرفیت‌های خدا‌دادی است که باید این توانایی‌ها استخراج و شکوفا شوند.

وی با اشاره به اینکه هر سنگ با‌‌ ارزشی بعد از استخراج به شکل‌بندی و صیقل نیاز دارد افزود: وجود انسان نیز برای رسیدن به مراتب بالا و شکوفایی استعداد‌ها نیازمند طی کردن مراحلی است.

امام جمعه فرخشهر ادامه داد: کرامت و ظرفیت‌های انسانی باید بر اثر تعلیم و تربیت خدا و دین و در زیر چرخ‌دنده‌های احکام الهی، متعالی شوند.

احمدی با بیان اینکه انسان در مسیر ترقی خود به سوی خدا به سه ابزار نیاز دارد اضافه کرد: اولین ابزار و توشه راه انسان در مسیر تعالی و پیشرفت توفیق از سوی خداست، تنها خواست و اراده خداوند است که برای انجام کاری زمین، زمان و تمام وسایل را با یکدیگر هماهنگ می‌کند.

وی گفت: انسان باید با تضرع و التماس این توفیق را از درگاه خداوند بخواهد و گدایی کند.

امام جمعه فرخشهر با اشاره به اینکه دومین ابزار مورد نیاز انسان در راه رسیدن به سعادت وجود نفس لوامه است افزود: باید در وجود انسان یک واعظ نفس وجود داشته باشد تا او را از بدی‌ها بازدارد زیرا راه تقویت ایمان در قلب پرهیزکاری است.

احمدی ادامه داد: سومین ابزار انسان برای رسیدن به رستگاری و سعادت وجود روحیه نصیحت‌پذیری است، چنان‌چه نقل شده است پیامبر اکرم (ص) نیز گاهی از جبرئیل می‌خواست ایشان را نصیحت کند.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود وسایل سرگرم‌کننده و فضای مجازی در عصر امروز جامعه ما نیازمند برگزاری مراسمات مذهبی برای روشن‌سازی نو‌جوانان و جوانان از انحراف موجود است.

امام جمعه فرخشهر گفت: مدیران و مسؤولان حکومتی از جمله آموزش و پرورش وظیفه دارند با برگزاری اجتماعات متعدد و به کارگیری افراد توانمند کودکان را از آسیب‌های موجود در اجتماع آگاه کنند.

احمدی با اشاره به اینکه بازاری‌ها در طول تاریخ همواره همراه دین و روحانیون بوده‌اند ادامه داد: امروز نیازمند بسیج مردمی و همراهی با دین در اقشار مختلف هستیم.

انتهای پیام/68027/م2

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول