اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

قاضی‌زاده هاشمی در نشست اتحادیه مستقل مطرح کرد

ایجاد سامانه برای ثبت دریافتی‌های مقامات سیاسی/ منتظریم دولت این سامانه را راه‌اندازی کند

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: ما یکسری کارها انجام دادیم تا دریافتی های مقامات سیاسی در سامانه ای ثبت شود، این کار انجام شده و منتظریم دولت این سامانه را تشکیل دهد و میزان دریافتی همه ما در این سامانه ثبت شود.

ایجاد سامانه برای ثبت دریافتی‌های مقامات سیاسی/ منتظریم دولت این سامانه را راه‌اندازی کند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس،  امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در نشست سراسری اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که در دانشکده الیهات دانشگاه علامه در حال برگزاری است، در خصوص سوالی پیرامون تعلق نگرفتن بودجه پروژه ملی به موضوع احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: این که یک پروژه ملی است یا نه را مجلس مشخص نمی‌کند و سازمان برنامه و بودجه این را تعیین می‌کند بودجه این کار را هم رئیس جمهور مشخص می‌کند.

 وی در خصوص سوالی پیرامون افزایش قیمت حامل‌های انرژی توسط مجلس هم گفت: قیمت گذاری را مجلس انجام نمی‌دهد قیمت گذاری به عهده دولت است. قیمت آب، برق و گاز جزو اختیارات وزارت نیرو و هیات وزیران است.

این نماینده مجلس در خصوص سوال دانشجوی دیگری پیرامون بحث شفافیت مالی مسئولان کشور یادآور شد: برخی از امور نیاز به اصلاح قانون اساسی دارد. طبق اصل 141 قانون اساسی افرادی که باید اموالشان را معرفی کند مقاماتی مانند رئیس جمهور، سران قوا و خانواده درجه یک آنها می‌شود.

وی ادامه داد: دوستان ما در مجلس هفتم این موضوع را توسعه دادند و در مجلس هشتم هم به تصویب رسید، شورای نگهبان بنابر دلایلی آن را رد کرد بخش از این موضوع در مجمع تشخیص به تصویب رسید ولی هنوز ابلاغ نشده است.

قاضی‌زاده تاکید کرد: ما یکسری کارهای دیگری انجام دادیم تا دریافتی های مقامات سیاسی در سامانه ای ثبت شود، این کار انجام شده و منتظریم دولت  این سامانه را تشکیل دهد و برای همه ما این پرونده تشکیل شود که میزان دریافتی همه ما در این سامانه ثبت شود.

وی در خصوص سوال دیگری در خصوص انتخابات ریاست جمهوری و اینکه چه ملاکی برای شناسایی نامزد اصلح از سوی جبهه پایداری وجود دارد هم گفت: ما در دوره قبل براساس اینکه در بین شخصیت‌های معتقد به گفتمان انقلاب اسلامی به آقای لنگرانی رسیدیم ولی وی از سوی شورای نگهبان رجل سیاسی و مذهبی شناخته نشد و بعد در نهایت به آقای جلیلی رسیدیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در این دوره هم دوستان ما به 4 نفر رسیدند، دو نفر که همان ابتدا کنار کشیدند از 2 نفر باقی مانده هم فقط یک نفر ثبت نام کرد و ما از آن یک نفر حمایت کردیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: در مورد آقای رئیسی هم 60 نفز از بزرگان به وی مراجعه کردند تا قبول کرد وارد صحنه شود. این طور نیست که ما بگوئیم چون فلان شخص سید است و خوش سیماست پس از او حمایت کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی در خصوص سوال دیگری در خصوص قوانین حمایتی برای کشف کالاهای قاچاق، تصریح کرد: ما یک چیزی در این رابطه به عنوان حق الکشف داریم که الان به پرسنل نیروی انتظامی داده می‌شود. اما ایده دیگری با عنوان سازمان مبارزه با فساد داریم. در این رابطه ما تعدادی سازمان‌ داریم که در زمینه مبارزه با قاچاق فعالیت می‌کنند و اینها با هم ادغام شوند و اخیتارات آنها بیشتر شود.

وی در رابطه با سوال دیگری در خصوص طرح تحول سلامت و مشکلات پرستاران افزود: طرح تحول سلامت دولتی است و در مجلس به تصویب نرسیده است. این برنامه 8 بخش دارد که در این بخشها چیزی در مورد موضوع تربیت پرستار بیمارستانی وجود ندارد.

این نماینده مجلس گفت: در رابطه با بحث عدالت اجتماعی هم نه تنها در حوزه پزشکی بلکه در رابطه با حقوق‌های نجومی هم پیش آمد که بالاخره کف و سقف پرداختها منطقی و معقول باشد. از امسال هم شورای حقوق و دستمزد برای مقامات و کارکنان دولت سقف دریافتی گذاشته که در خصوص پزشکان هم همینطور است.

قاضی‌زاده هاشمی در خصوص بحث تربیت پرستار و کمک پرستار هم تاکید کرد: الان به هر بیمارستانی مراجعه کنید حجم زیادی از خدمات به بیمار را همراه وی می‌دهد ولی آیا همراه بیمار باید چنین کاری انجام دهد؟ آیا خدمات بیمارستان برای این کار تربیت شده است؟ این دوره شش ماهه یعنی یک فردی برای کمک به پرستار دوره ببنید.

وی افزود: وزرات بهداشت تصمیم گرفته برای کارهای فرعی که قرار است در بیمارستان انجام شود یک سری نیروی انسانی تربیت کند، خیلی از کارها را عزیزان پرستار ما حاضر نیستند انجام بدهند و ما مجبوریم از همراه بیمار بخواهیم تا جای نیرویی که ما بکار نگرفته ایم خدمات بدهد. به نظر بنده یک عده می خواستند هر طور شده با وزرات بهداشت دعوا راه بیاندازند ولی این بحث از اساس اشتباه بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول