اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

یادداشت/ ولی‎الله شهابی

تحقیر بزرگ در تصویر کوچک

افرادی که خود را مرید سران فتنه معرفی می‎کنند در محافل و مجالس خصوصی فتنه‎گران نقش ممتازی دارند و نمایندگان متعهد و انقلابی مجلس در قبال اینگونه افراد تکلیف سنگینی برعهده دارند.

تحقیر بزرگ در تصویر کوچک

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، «ولی الله شهابی سردبیر هفته‎نامه جوان» در یادداشتی با عنوان تحقیر بزرگ در تصویر کوچک به تحلیلی از وقایع اخیر از رفتار نمایندگان مردم در خانه ملت همچنین انتظارات از کابینه دولت پرداخته است که در ذیل به آن اشاره شده است.

اجتماع بلندپایگان قریب به 100 کشور جهان در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران ابتکار بسیار ارزشمند و تحسین برانگیز بوده است که به بهانه مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران، پیام عزت و اقتدار و امنیت کشور بزرگ ایران اسلامی را دریافت کنند .

آمده‎اند تا از نزدیک حقیقت انقلاب و بزرگی  ملت ایران را لمس کنند؛ آمده‎اند تا با چشم باز عزت، اقتدار و سربلندی ملت و دولت ایران را ملاحظه و به اقصی نقاط جهان منعکس کنند، آمده‎اند تا تعالی هویت ملی، اخلاقی و اعتقادی مبتنی بر تمدن کهن ایرانی و اسلامی مردم این سرزمین را در منظر و مرآی جهانیان گواهی کنند و بر تمامی  ادعاهای پوچ استحمارگرانه استکبار جهانی مبنی بر تروریسم بودن ایران و ناقض حقوق بشر بودن آن مهر باطل بزنند اما یک تصویر هر چند کوچک با دنیایی از پیام، همه این بزرگی را به تابلو سیاه و نامیمون  حقارت یک ملت بدل کرد.

جمعی از بی‎مایگان سیاسی با گرفتن عکس‎های سلفی از خانم موگرینی در عین ذوق زدگی،کرامت و عزت ملی و دینی  ملت ایران را خدشه‎دار کرده‎اند؛ این حرکت نادرست حکایت از نداشتن روحیه انقلابی وعدم درک مواضع انقلابی امام و رهبری در ساحت جهانی و بین‎المللی است. 

این اقدام نابخردانه هزینه سنگینی را برای ملت ایران ایجاد کرده است که لازمه‎اش عذرخواهی رسمی نمایندگان از ملت بزرگ ایران است.

گرچه نمایندگان مردم مصونیت سیاسی دارند، اما مصونیت سیاسی یک نماینده منوط به حفظ مصونیت سیاسی مردمی است که به او رأی داده‎اند، لذا باید در محاکم سیاسی پاسخگوی ملت ایران باشند و صد البته  مستوجب تنبیه تاریخی هستند.

اگر جدیت ملی در میان باشد، کمترین تنبیه اینگونه نمایندگان سلب مسئولیت نمایندگی مجلس است؛ مجلس محترم باید مواضع شفاف‎تری نسبت به عملکرد اینگونه‎ای نمایندگان در مجلس داشته باشد.

بدیهی است کسی که بعد از فتنه ۸۸  با قرار گرفتن در لیست راحت الحلقوم کرسی مجلس را تصرف می‎کند و با جسارت اظهار می‎کند: « من  افتخار می‎کنم که مرید شیخ اصلاحات هستم» بطور حتم چنین عنصری پایبند به اصل ولایت فقیه نیست؛ اغماض از رفتار سیاسی آشکار  چنین عناصری نتیجه‎اش برپایی رسوایی بزرگتر است.

قهراٌ افرادی که خود را مرید سران فتنه معرفی می‎کنند در محافل و مجالس خصوصی فتنه‎گران نقش ممتازی دارند و نمایندگان متعهد و انقلابی مجلس در قبال اینگونه افراد تکلیف سنگینی برعهده دارند.

نمایندگان مردم بهتر است خود را لحظه‎ای در آینه تاریخ ببینند، نباید در قبال نفوذ چنین افرادی بی‎تفاوت باشند، هرگونه غفلت و تسامح سیاسی، لعن و نفرین ابدی را  به همراه دارد .

کابینه پاک

معمولاٌ دو نگاه خوب یا بد نسبت به شکل‎گیری هر دولتی حاکم است، نگاه نخست چنین است:

این‎همه سرها شکستن  بهر چیست                        در پی سهمی نشستن بهر چیست

روزگـــاری لاف خدمت می‎زنند                        عهد و پیمان را گسستن بهر چیست 

 چنین نگاهی اگر چه واقع‎بینانه باشد و نظر بدبینانه‎ای نداشته باشد اما آهنگ خوشبینی ندارد!

و نگاه دیگر این است که می‎گوید:

این همه خون‎ها به دل کردن چرا             تیـرها را نقـش گل کردن چرا

گر رضــای سـاحت خـالق  نبود              هر گنــاهی را بهـل کردن چرا

این سخن از منظر خوشبینی است، به هر شکل، هر نگاهی در جای خود حاصل تجربه‎ای از عملکرد گذشته دولت است.

با هر نگاه و نظر، ویژگی کابینه پاک در جمهوری اسلامی چیست؟

انتظار ملت از کابینه دولت این است که خود را به پارسایی، پویایی و پاسداری بیاراید.

پارسایی و پاکدستی:

پارسایی و پاکدستی در پرهیز از مال‎اندوزی و دست نیازیدن به بیت‎المال، پارسایی در اعتماد به قدرت لایزال الهی، پارسایی در دل کندن از هواهای سیاسی، پارسایی در تدبیر و تقسیم قدرت با پرهیز از نفوذ و ورود گسترده اطرافیان، پارسایی در پذیرش نقد دلسوزان، پارسایی در پذیرش اشتباهات خود و تلاش برای جبران مافات.

پویایی:

پویایی در تولید برنامه‎های مؤثر اقتصادی و فرهنگی کشور، پویایی در اجرای به موقع برنامه‎های مدون کوتاه مدت و بلندمدت، پویایی در تقویت بنیه دفاعی و توسعه امنیت کشور، پویایی در اصلاح نظام بانکی و تثبیت نظام پولی و ارزی، پویایی در بکارگیری نیروهای کارامد به دور از نگاه‎های سیاسی، جریانی و حزبی، پویایی در توانمندسازی اقتصاد پایه و پویا به ویژه در بخش کشاورزی، پویایی در ایجاد فرصت اشتغال و توسعه روزافزون آن با برنامه‎ریزی جامع برای جمعیت کار، پویایی در مدیریت فضای مجازی، پویایی در توسعه نظام سلامت و توانمندسازی اقشار مختلف به ویژه نسل جوان از طریق تقویت فرصت‎ها وامکانات ورزشی کشور، پویایی در حفظ وحدت ملی، پویایی در ارائه خدمات اداری با توسعه و پیشرفت نظام اداری، پویایی در مدیریت گمرکی کشور و مهار و اردات بی‎رویه و قاچاق کالا، پویایی در تثبیت نظام بازار، پویایی در اعتلای فرهنگ ایرانی و اسلامی.

پاسداری و پایداری:

پاسداری از ارزش‎های اعتقادی و دینی و انقلابی ملت رشید ایران، پاسداری از حقوق سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ملت ایران در مقابله با تعرض آشکار و پنهان قدرت‎های استکباری مسلح به طعمه فرهنگی ۲۰۳۰ یونسکو و منشور اقتصادی سیاسی  AFTF و نیز معاهده ناپایدار برجام، پاسداری از میراث گرانبهای آفریده شده در هشت سال دفاع مقدس، پاسداری از اسلام ناب محمدی (ص) با پشت کردن به اسلام آمریکایی و فرهنگ هالیود غربی و مشی متحجر عربی، پاسداری از خط نورانی ولایت فقیه با تاسی به منویات بصیرت‎آفرین مقام عظمای ولایت و رهبری، پاسداری از هویت ملی و دینی ملت ایران، پاسداری از منویات قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، پاسداری از شئون اخلاقی و انسانی مردم تعالی یافته در چتر فرهنگ اسلامی با برنامه‎ریزی جامع برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، پاسداری از حقوق محرومان و مستضعفان در مبارزه آشکار با غارتگران اقتصادی جا خوش کرده در کرسی‎های قدرت، پاسداری از سوگند یاد شده در مراسم تحلیف در محضر ملت و تاریخ.

 باشد که ملت بزرگ ایران شاهد توفیق دولت دوازدهم جمهوری اسلامی با قرار گرفتن در جاده اعتلای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور باشد.

انتهای پیام/40/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول