اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

رئیس کل بانک مرکزی:

بازگشت بیش از ۲۴ هزار واحد کوچک و متوسط به عرصه تولید و اشتغال کشور/ ۵۰ هزار میلیارد تومان در نظام بانکی برای بنگاه‌های کوچک و متوسط در نظر گرفته شده است

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: در سال جاری مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان در نظام بانکی برای بنگاه های کوچک و متوسط در نظر گرفته شده است.

بازگشت بیش از ۲۴ هزار واحد کوچک و متوسط به عرصه تولید و اشتغال کشور/ ۵۰ هزار میلیارد تومان در نظام بانکی برای بنگاه‌های کوچک و متوسط در نظر گرفته شده است

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری فارس خراسان‌جنوبی از بیرجند، ولی الله سیف صبح امروز در شورای هماهنگی بانک های خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در سال گذشته نظام بانکی کشور عملکرد خوب و موفقی را از خود نشان داد.
وی گفت: در سال گذشته ۲۴ هزار و ۵۰۰ واحد کوچک و متوسط  با مبلغ ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش به عرصه تولید و اشتغال در کشور برگشتند.
رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه رشد اقتصادی بدون نفت در سال گذشته ۳.۳ درصد بوده است، افزود: در سال ۹۵ روند رو به رشد در تحرک تولید و رونق اقتصادی حاصل شد که امید داریم این روند رو به افزایش در سال جاری ادامه داشته باشد‌.
سیف تصریح کرد: تحرک‌ها باید بر روی رشد و رونق اقتصادی و توسعه صادرات باشد و همه فعالیت‌ها در حول محور اقتصاد مقاومتی کشور انجام شود.
وی با بیان اینکه نظام بانکی دچار مشکلات و معضلاتی است، ادامه داد: هدف اصلی نظام بانکی حمایت و پشتیبانی از اقتصاد و فعالیت‌های تولیدی است.
رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم نقش خود را به نحو مطلوبی انجام دهیم باید از تبذیر، اسراف و هدررفت منابع و تسهیلات بانکی جلوگیری کنیم.
سیف اظهار کرد: امروز در شرایطی نیستیم که بخواهیم منابع نظام بانکی را هدر بدهیم و از آن بهره‌برداری نشود.
وی با بیان اینکه دولت سالانه باید حداقل ۹۰۰ هزار شغل ایجاد کند تا مشکل بیکاری حل شود، افزود: کسانی که از بازار کار خارج شدند  به فعالیت باز می‌گردند.
رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: بنگاه ها و پروژه ها که زیان‌بار هستند نمی‌توانند ادامه حیات بدهند، بنگاهی که خطوط تولید کهنه دارند و با تکنولوژی روز همخوانی ندارند نمی‌توانند ادامه فعالیت داشته باشند.
سیف عنوان کرد: در دنیا یک تقسیم کار بین بازار پول و سرمایه می شود که پروژه های بزرگ و نیازهای بلندمدت از طریق سرمایه در گردش و نیازهای کوتاه مدت از طریق نظام بانکی تامین می شود.
وی با بیان اینکه نظام بانکی بالای ۸۵ درصد تامین مالی اقتصاد کشور را بر عهده دارد، گفت: بنگاه‌های کوچک و متوسط در خراسان‌جنوبی اهمیت ویژه‌ای دارد.
رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در سال جاری مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان در نظام بانکی برای بنگاه‌های کوچک و متوسط در نظر گرفته شده است که از این مبلغ، ۲۰ هزار میلیارد تومان برای سرمایه در گردش، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تجهیزات و نوسازی خطوط بنگاه‌ها و ۲۰ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در کشور است.
سیف ادامه داد: بنگاه‌های کوچک و متوسط که تنها نیاز به سرمایه در گردش دارند باید بانک‌ها استارت این تامین سرمایه در گردش را بزنند اما بانک‌ها باید بررسی کنند که این سرمایه منجر به فعالیت تولیدی پایدار شود و لازمه این پایداری، خریداری با سرعت محصول در بازار است.
وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی نیازمند توجه ویژه‌ای در نظام بانکی دارد، افزود: ادامه فعالیت‌های تولیدی بنگاه‌های اقتصادی خلق ارزش نمی‌کند بلکه ارزش موجود را هم از بین می‌برد، کسی موفق است که ایده جدید داشته باشد.
رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: بانک‌ها در ایجاد سود سپرده‌های بانکی مسابقه نگذارند و هزینه‌های مالی به واحدهای تولیدی را کاهش دهند‌.
انتهای پیام/۶۹۰۳۴/ج40

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول