اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

حجت‌الاسلام ملانوری:

۵۰ درصد بودجه معاونت قرآن و عترت ارشاد به استان‌ها اختصاص می‌یابد

دبیر شورای طرح و برنامه معاونت قرآن و عترت ارشاد با اشاره به افزایش دو برابری بودجه این معاونت نسبت به سال گذشته از تخصیص ۵۰ درصد اعتبارات به صورت مستقیم و غیرمستقیم به فعالیت‌های قرآنی استان‌ها خبر داد.

۵۰ درصد بودجه معاونت قرآن و عترت ارشاد به استان‌ها اختصاص می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علی ملانوری دبیر شورای طرح و برنامه معاونت قرآن و عترت ارشاد با بیان اینکه در معاونت قرآن و عترت جریان تصویب و اجرای طرح ها و نظارت بر فرآیند اجرایی برنامه‌ها در شورای طرح و برنامه صورت می‌گیرد، اظهار داشت: طرح و برنامه فرآیند تخصیص و اجرای فعالیت‌های تبلیغی ترویجی و همچنین نظارت و جمع‌بندی اقدامات مربوط به این حوزه، در قالب مصوبات شورای طرح و برنامه انجام می‌شود و تمامی طرح‌های پیشنهادی پس از تصویب، برای تأمین اعتبار و گزارش‌گیری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه با حمایت حوزه برنامه و بودجه وزارت ارشاد و همچنین مجلس شورای اسلامی اعتبارات معاونت قرآن و عترت افزایش یافته است، افزود: حوزه تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی به دلیل گستردگی و تنوع محصولات فرهنگی و همچنین انتظارات مردم و سازمان‌ها نیازمند بودجه بیشتری است اما افزایش دو برابری بودجه معاونت تأثیر زیادی بر تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی در تمام استان‌ها خواهد داشت.

دبیر شورای طرح و برنامه معاونت قرآن و عترت ارشاد با تأکید بر اینکه فعالیت‌های فرهنگی در مراکز و مؤسسات قرآنی در تمام شهرستان‌ها و استان‌های کشور از برنامه‌های جدی معاونت قرآن و عترت است، گفت: تلاش معاونت قرآن و عترت بر این اساس است که معاونت، جایگاه نظارت و ارزیابی فعالیت‌های قرآنی را حفظ کند.

وی با بیان اینکه بیش از ٥٠ درصد اعتبارات بودجه معاونت قرآن و عتر به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم به استان‌ها تخصیص می‌یابد، خاطر نشان کرد: یکی از اهداف معاونت قرآن و عترت ارشاد توسعه و حمایت از فعالیت‌های قرآنی همچون حفظ، قرائت و مسابقات قرآنی سازمان‌ها و نهادهای دخیل در تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی است؛ چراکه فعالیت‌های قرآنی بر افزایش درک مردم از مفاهیم قرآنی کمک کرده و در تنظیم و انطباق فرهنگ قرآنی بر مردم تاثیر بسزایی دارد.

دبیر شورای طرح و برنامه معاونت قرآن و عترت در ادامه با اشاره به نقش برجسته هنر و رسانه بر تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی افزود: سهم زیادی از اعتبارات سال جاری معاونت قرآن و عترت برای تولید آثار و محصولات فرهنگی و قرآنی از جمله برنامه‌ها، نرم افزارها ،کتاب و ساخت انیمیشن در نظر گرفته شده و امیدواریم نمایشگاه‌های قرآن سال‌های آینده به جشنواره‌ای برای معرفی و ارائه تولیدات و محصولات قرآنی تبدیل شود که در این شرایط پنجره‌ای به سوی فهم قرآن و عترت از دریچه هنر و رسانه که ماندگارترین روش برای انتقال مفاهیم قرآنی گشوده خواهد شد.

وی در پایان گفت: شورای طرح و برنامه معاونت قرآن و عترت برای ورود به طرح‌ها منحصر به ادارات کل خود نیست و این شورا از پیشنهادات، طرح ها و ایده‌های شخصیت‌ها ،موسسات و مراکز قرآنی استقبال خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول