اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قزوین

مدیرکل اطلاعات قزوین:

کتاب فعالیت‌‌های انقلابیون قزوینی به صورت موضوعی منتشر شد

مدیرکل اطلاعات استان قزوین گفت: تاکنون پنج جلد کتاب از اسناد انقلابیون و مراکز انقلابی منتشر شده است که شامل چهار جلد از فعالیت‌های انقلابیون و یک جلد کتاب در خصوص مبارزات انقلابی مرحوم آیت‌اله هادی باریک‌بین است.

کتاب فعالیت‌‌های انقلابیون قزوینی به صورت موضوعی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بابایی در جلسه شورای اداری استان که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: در ارتباط با اسناد تاریخی تحت عنوان اسناد تولید شده سازمان ساواک، برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است که با توجه به نیاز روز جامعه، محققان، کارشناسان و اصحاب رسانه و مطبوعات، این برنامه‌ریزی‌ها در قالب مجموعه کتاب‌هایی که بتواند به صورت موضوعی در قالب‌های مختلف منتشر و در اختیار جامعه قرار گیرد، نمایان شد.

وی گفت: تا کنون پنج جلد کتاب از اسنادی که گویای فعالیت‌های انقلاب، انقلابیون و مراکز انقلابی بوده، منتشر شده است که شامل چهار جلد از فعالیت‌های انقلابیون و یک جلد کتاب در خصوص مبارزات انقلابی مرحوم آیت‌اله هادی باریک‌بین است.

مدیرکل اطلاعات استان قزوین با بیان اینکه 59 جلد از فعالیت یاران امام راحل منتشر شده و شصتمین جلد مربوط به مرحوم آیت‌اله باریک‌بین است، مطرح کرد: این کتاب مربوط به نهضت امام و حمایت مرحوم آیت‌اله باریک‌بین بوده که از قیام 15 خرداد، تلاش برای مرجعیت امام، مخالفت با حزب رستاخیز، مشارکت در مراسم شهدای شهرهای مختلف در قبل از انقلاب و همچنین فعالیت‌های پس از انقلاب ایشان را شامل می‌شود.

بابایی در خصوص کتاب پایگاه‌های انقلاب اسلامی تصریح کرد: این کتاب مربوط به مساجد، به روایت ساواک است که به اماکن انقلابی و مکان‌هایی که فعالیت‌های انقلابی در آن صورت می‌گرفت، می‌پردازد.

این مسؤول عنوان کرد: مساجد به عنوان پایگاه‌های انقلاب نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و از جمله فعالیت‌های اصلی مساجد در دوران قبل از انقلاب مخالفت با سیاست‌های رژیم، دفاع از آرمان‌های امام، مقابله با افکار و اندیشه‌های ضد دینی، بوده و امروز هم مبارزه با تهاجم غرب از مهم‌ترین وظایف مساجد است.

مدیرکل اطلاعات استان قزوین یادآور شد: مساجد استان قزوین از جمله فعال‌ترین مساجد کشور است و با توجه به اسناد و مدارک ساواک بیش از 50 مسجد دارای فعالیت انقلابی بوده و در این اسناد فعالیت‌هایی که در این مساجد صورت گرفته، ذکر و اسم مساجد هم در این مدارک عنوان شده است.

بابایی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های بسیاری در مساجد در دوران قبل از انقلاب صورت گرفته و می‌توان گفت بیشتر مساجد دارای این فعالیت‌ها بوده اما به دلیل عدم دسترسی ساواک محله به این اماکن تمام اطلاعات و نام‌ها در این مدارک ذکر نشده است.

وی یادآور شد: این اسناد باید در اختیار افکار عمومی، رسانه‌ها و محققان قرار گیرد چراکه امروز شاهد هستیم فعالیت‌های غرب به‌گونه‌ای سازماندهی شده است که دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی با در دست داشتن ابزار مختلف در قالب مؤسساتی در جهت تخریب و تحریف انقلاب و اهداف آن هستند.

مدیرکل اطلاعات استان قزوین گفت: با انتشار این اسناد در بین اقشار مختلف جامعه و افرادی که به تاریخ انقلاب علاقمند هستند به ویژه در مراکز و کانون‌های انقلابی، از شبهه‌افکنی و تخریب و تحریف انقلاب جلوگیری می‌شود و همچنین انتشار این اسناد کمک می‌کند تا دشمنان نظام به اهداف خود نرسند و نهضت امام خمینی(ره) به صورت دقیق و درست تدوین و به نسل‌های بعدی معرفی و منتقل شود.

انتهای پیام/77036/ 40/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول