اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

مدیر خدمات فنی و پشتیبانی فولاد مبارکه:

فولادمبارکه مصرف‌کننده 1.5 درصد از برق کشور است/ خرید مستقیم برق از بخش خصوصی برای اولین بار در کشور

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی فولاد مبارکه گفت: در حال حاضر بخش عمده خرید برق فولاد مبارکه از شبکه، به صورت مستقیم از بخش خصوصی صورت می‌گیرد که فولاد مبارکه در این امر نخستین شرکت بوده است.

فولادمبارکه مصرف‌کننده 1.5 درصد از برق کشور است/ خرید مستقیم برق از بخش خصوصی برای اولین بار در کشور

جواد نیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: فولاد مبارکه با احتساب هزار مگاوات مصرف برق شبکه، به طور متوسط 1.5 درصد از برق کل شبکه کشور را مصرف می‌کند.

وی در ادامه افزود: این نیاز از دو طریق تأمین می‌شود که یک قسمت 300 مگاواتی آن از نیروگاه داخلی شرکت است و بخش دیگر نیز از شبکه سراسری دریافت می‌شود.

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی فولاد مبارکه اظهار داشت: در حال حاضر بخش عمده خرید برق فولاد مبارکه از شبکه، به صورت مستقیم از بخش خصوصی صورت می‌گیرد و به جای اینکه معامله‌ای با توانیر صورت بگیرد؛ برق مستقیماً از نیروگاه‌های خصوصی خرید می‌شود و فولاد مبارکه در این امر نخستین شرکت بوده است.

نیلی تصریح کرد: برخی نیروگاه‌های خصوصی در کشور وجود دارند که پیش‌تر بستر خرید مستقیم از این نیروگاه‌ها وجود نداشت؛ اما فولاد مبارکه با همکاری توانیر و برق‌های منطقه‌ای توانست خرید مستقیم از این نیروگاه‌ها را آغاز کند و در حال حاضر این شرکت از نیروگاه‌های دماوند و شهید منتظری اصفهان برق خریداری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: خرید خصوصی برق مزایای فراوانی دارد که مهم‌ترین آن، قیمت مناسب‌تر نسبت به خرید از شبکه و ایجاد صرفه در پرداخت‌ها است که برای صاحبان نیروگاه نیز کاهش ریسک وصول مطالبات را به همراه دارد.

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی فولاد مبارکه در رابطه با احداث نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس نیز بیان کرد: در حال حاضر برای برخی واحدهای زیر مجموعه فولاد مبارکه، نظیر فولاد سبا، نیروگاه کوچک‌مقیاس 25 مگاواتی در حال احداث است و در چند ماه آتی در شبکه قرار خواهد گرفت.

نیلی متذکر شد: با این حال، این نوع نیروگاه‌ها به منظور تأمین برق اضطراری شرکت احداث می‌شوند و تأمین برق پایه واحدی در حد و اندازه فولاد سبا، نیازمند مقیاسی در حدود 350 مگاوات است.

وی اذعان کرد: خرید مستقیم برق از بخش خصوصی همان‌گونه که گفته شد مزایای فراوانی برای صنعت کشور به همراه دارد و با هموار شدن این مسیر توسط فولاد مبارکه، شرکت‌های زیادی اقدام به این کار کرده و با همکاری توانیر این الگو در حال جامع شدن است.

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی فولاد مبارکه در خاتمه در رابطه با صرفه اقتصادی تولید انرژی الکتریکی در کشور اعلام کرد: در حال حاضر تقاضای مناسبی در بازار برق وجود دارد اما محدودیت‌های موجود در قیمت‌گذاری و سایر موارد، از جذابیت‌های سرمایه‌گذاری این بازار کاسته است و اگر دولت تسهیلاتی در این راستا و همچنین تشکیل بازار آزاد برق ایجاد کند به طور قطع این بازار، بسیار پر صرفه خواهد بود.

انتهای پیام/63062/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول