اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قم

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قم مطرح کرد

تبیین نقش روحانیت و بانوان در موزه دفاع مقدس قم

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به تبیین نقش روحانیت و بانوان در موزه دفاع مقدس قم گفت: یکی از ماموريت‌های بنیاد حفظ آثار، احداث موزه انقلاب اسلامی در 31 استان است و این پروژه به دستور رهبر و به دلیل جایگاه مذهبی و ویژه استان قم ابلاغ شده است.

تبیین نقش روحانیت و بانوان در موزه دفاع مقدس قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، احمد حسینی ظهر امروز در نشست مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی استان قم اظهار کرد: در طول دوران جنگ مادرانی بودند که مانند حضرت ابراهیم(ع) فرزندان برومند خود را در راه آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس به قربانگاه فرستادند و این اقدام از روحیه فداکار و پر از مهر و عاطفه یک بانو خبر می‌دهد.

وی با اشاره به نقش بانوان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس افزود: در بحث بانوان به موضوع نقش آفرینی بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی و رشادت آن‌ها در طول هشت سال دفاع مقدس کمتر توجه شده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قم تاکید کرد: تمام اتفاقات دفاع مقدس منحصر به صحنه‌های عملیاتی هنگام نبرد نیست بلکه عمده حوادث و افتخارآفرینی در پشت جبهه و در شهرها و خانه ها اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه مشاور جایگاه فرمایشی و نمادی نیست بلکه یک جایگاه تصمیم سازی و هدایت گری است. یک مشاور فرهیخته و صاحب نظر، یک تصمیم سازی مهم را برای مدیر به ارمغان می‌آورد.

حسینی ادامه داد: بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس پس از دوران دفاع مقدس به دستور رهبری به منظور جلوگیری از تحریف و فراموشی آثار معنوی و فیزیکی دفاع مقدس تشکیل شد.

وی عنوان کرد: نحوه ساختار این بنیاد به صورت هیات امنا است. این هیات امنا از 24 نفر از مدیران عالی رتبه نظام، 10 وزیر، پنج معاون رئیس جمهور، فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات تشکیل شده است. این ترکیب و ساختار در سایر استان‌ها وجود دارد که سیاست‌های بزرگ به وسیله این هیات امنا مصوب می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قم خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت‌های بنیاد حفظ آثار، احداث موزه انقلاب اسلامی در 31 استان است. این پروژه به دستور رهبر و به دلیل جایگاه مذهبی و ویژه استان قم ابلاغ شده است. در این موزه به مولفه تبیین نقش روحانیت و تبیین نقش بانوان در پیروزی دفاع مقدس پرداخته می‌شود.

وی یادآور شد: در سال گذشته حدود 700 مدخل در تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان قم به وجود آمد که کمترین مدخل به حوزه بانوان تعلق گرفت زیرا فرصت پذیرش مدخل بیشتر در این حوزه را نداشتیم.

حسینی گفت: به دلیل محدود بودن میزان پذیرش، مداخل حوزه زنان و اشخاص و اماکن و مباحثی که بانوان در آن نقش مستقیم داشتند از قلم افتاده است. اگر از همین ابتدا در مورد موزه آرایی در بخش زنان ورود نکنید زمان افتتاح ما پاسخگو نخواهیم بود زیرا وظیفه شما این است که با پیگیری‌های لازم زمینه‌ای فراهم کنید که موضوعات مختلف از نگاه بانوان هم دیده شود.

انتهای پیام/2258*30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول