اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

جورج کلونی، مت دیمون و جنیفر لارنس رقابت اسکار را به رقابت جشنواره ونیز آوردند

جشنواره فیلم ونیز با حضور چهره‌هایی چون جورج کلونی با فیلم «حومه» تا فیلم علمی تخیلی «کوچک شدن» از مت دیمون در سطح رقابتی جشنواره‌های «تلو راید» تورنتو و نت‌فلیکس را کنار می‌زند. امسال هم به حضور اندک زنان در جشنواره اعتراض شد.

جورج کلونی، مت دیمون و جنیفر لارنس رقابت اسکار را به رقابت جشنواره ونیز آوردند

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، جشنواره فیلم ونیز با حضور چهره‌هایی چون جورج کلونی با فیلم «حومه» تا فیلم علمی تخیلی «کوچک شدن» از مت دیمون در سطح رقابتی جشنواره‌های «تلو راید» تورنتو و نت‌فلیکس را کنار می‌زند.

هفت ماه دیگر رویداد اسکار آغاز می‌شود اما اینکه از حالا معلوم شود چه فیلمی جایزه اسکار را به خانه خواهد برد در همین ایام نزدیک در سی‌ام آگوست در افتتاحیه جشنواره فیلم «ونیز» مشخص خواهد شد.

زمانی این جشنواره از قدرت کمتری برخوردار بود حال این جشنواره که قدیمی‌ترین جشنواره فیلم است، موقعیت قدرتمند خود را بازیافته و رکورد اکران فیلم‌هایی که در اسکار شرکت خواهند کرد و در این جشنواره نیز در بخش رقابتی حضور دارند را شکسته است.

فیلم‌هایی همچون «اسپوت لایت» «جاذبه» و «لالالند» که جایزه اسکار را به خانه بردند در جشنواره ونیز نیز حضور داشتند.

آلبرتو باربِرا مدیر جشنواره ونیز که مسول برنامه‌ریزی بیشتر برنامه‌های این جشنواره نیز هست گفت:"تعدادی از فیلم‌هایی که در جشنواره ما حضور دارند از احتمال بالایی برای کسب جایزه اسکار آینده برخوردار هستند".

اولین فیلم برای اکران در افتتاحیه جشنواره ونیز فیلم علمی تخیلی «کوچک شدن» با بازی مت دیمون است. مت دیمون همچنین در فیلم «حومه» جورج کلونی با فیلمنامه‌ای از برادران کوئن ایفای نقش می‌کند که این فیلم نیز از فیلم‌های شاخص این دوره از جشنواره ونیز است.

همچنین روز جمعه دو چهره مشهور هالیوودی، رابرت ردفورد 81 ساله و جین فوندای 79 ساله در این جشنواره شیرهای طلایی جشنواره را برای یک عمر دستاورد هنری خود دریافت می‌کنند. فیلم جدید این دو با عنوان «روح‌های ما در شب» نیز در بخش خارج از رقابت به نمایش درمی‌آید. این فیلم را رتیش باترا کارگردانی کرده است.

یکی از ایرادهای وارده بر این دوره از جشنواره ونیز که در خیلی از رسانه‌ها به آن اشاره شده حضور اندک زنان در این دوره از جشنواره است و در بخش فیلم‌سازی تنها یک زن کارگردان چینی با نام «ویوین کوو» در بخش رقابتی حضور دارد.

مدیر جشنواره ونیز در مورد حضور اندک زنان در جشنواره گفت:"مساله جنسیت همچنان یک چالش بزرگ است و با انتقاداتی همراه است ولی ما گزینش فیلم‌ها را بر اساس کیفیت آثاری که بازبینی کرده‌ایم انجام داده‌ایم. امیدوارم صنعت فیلم از پیش‌داوری‌های غیرمنصفانه در مورد زنان خلاص شود زیرا زنان فیلم‌ساز دارای خلاقیت و شایستگی همچون مردان همکار خود هستند. فکر می‌کنم وضعیت حضور زنان کم کم بهبود می‌یابد و سال‌های بعد فیلم‌سازان زن بیشتری را در جشنواره خواهیم دید".

جشنواره فیلم ونیز از امروز سی‌ام آگوست تا نهم سپتامبر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول