اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

امام جمعه موقت کردکوی:

فداکاری و جهاد در راه خداوند پیام عید قربان است/ جریان ایجاد شده در کشورهای منطقه نتیجه تفرقه بین مسلمانان است

امام جمعه موقت کردکوی با بیان اینکه عید قربان انسان‎های آگاه را به یاد قربانگاه ابراهیمی می‎اندازد که حامل درس فداکاری، ایثار و جهاد در راه خداوند است، گفت: پایه اساسی در همه امتحانان الهی ایثار و گذشت است.

فداکاری و جهاد در راه خداوند پیام عید قربان است/ جریان ایجاد شده در کشورهای منطقه نتیجه تفرقه بین مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کردکوی، حجت‎الاسلام سعید شهواری صبح امروز در خطبه‎های نماز عید سعید قربان، ضمن تبریک عید قربان با توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی در زندگی فردی و اجتماعی، اظهار کرد: تقوا برای انسان امنیت، شرافت، کرامت، مهربانی، محبت و دوستی به ارمغان می‎آورد و موجب خروج انسان از گردنه‎های سخت دنیا می‎شود.

وی دوستی، مهربانی، رفاقت، شرافت و کرامت بین مسلمانان جهان را از پیام‎های مهم عید قربان دانست و گفت: مقدمه عید قربان روز عرفه است، کسی می‎تواند عید قربان را درک کند که روز عرفه را درک کرده باشد.

امام جمعه موقت کردکوی با بیان اینکه عرفه روز عرفان است که انسان پس از شناخت خود به شناخت خداوند می‎رسد، افزود: کسی که در روز عرفه به شناخت خداوند رسید، می‎تواند از عظمت و کمال عید سعید قربان بهره‎برداری کند.

*عید قربان عید تسلیم و رضا است

شهواری عید قربان را عید تسلیم و رضا در برابر خداوند دانست و یادآور شد: کسی می‎تواند خواسته و فرمان خداوند را درک کند و به مقام تسلیم و رضا دست یابد که در روز عرفه به عرفان و شناخت رسیده باشد.

وی با اشاره به اینکه عید قربان انسان‎های آگاه را به یاد قربانگاه ابراهیمی می‎اندازد که حامل درس فداکاری، ایثار و جهاد در راه خداوند است، بیان کرد: انسان در دنیا با روش‎های مختلف امتحان می‎شود که پایه اساسی در همه امتحانان الهی ایثار و گذشت است.

امام جمعه موقت کردکوی امتحان را عبور از محنت، سختی و شدت خواند اذعان کرد: راه خروج از محنت و سختی امتحان الهی ایثار، فداکاری و جهاد در راه خداوند است که گاهی جهاد با مال است و یا ممکن است جهاد با نفس و تقدیم جان خود یا عزیزانش باشد که حضرت ابراهیم (ع) به‎واسطه جان عزیزترین عزیزان خود مورد امتحان قرار گرفت و با سربلندی و خروج موفقیت‎آمیز از این امتحان الهی به مقام تسلیم و رضا دست یافت.

شهواری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا و شهید مدافع حرم «محسن حججی»، گفت: شهید حججی مانند حضرت اسماعیل (ع) برای اسلام، قرآن کریم و تبلیغ مکتب و دین جان خود را فدا کرد.

وی به پیام مقام معظم رهبری به‎مناسبت کنگره عظیم حج اشاره و مطرح کرد: پیام معظم‎له حاوی نکات بسیار مهمی است و نیازمند پیگیری از سوی امت اسلامی، مردم ایران و دولتمردان است تا با پیگیری این پیام که برگرفته از فرهنگ قرآن است، بتوانیم به‎عنوان یک امت واحده جایگاه خود را در دنیا تثبیت کنیم.

امام جمعه موقت کردکوی ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند دنیای مادی‎گری و استکبار از یک طرف تمام امکانات خود را برای به تباهی کشاندن مسلمانان بسیج کرده است از طرفی دیگر تمام توطئه‎ها و نیرنگ‎ها خود را برای ایجاد تفرقه بین امت اسلامی به کار گرفته است.

*مشکلات کشور جز با وحدت و ایثار مردم و مسؤولان حل نمی‎شود

شهواری جریان یمن، عراق، سوریه و امثال آن را محصول تفرقه بین مسلمانان برشمرد و خاطرنشان کرد: در صورتی که بین مسلمانان اتحاد، همدلی و یکپارچگی باشد یمن، عراق، سوریه و سرزمین‎های اسلامی در آتش فتنه و اختلاف نمی‌سوزد.

وی با اشاره به فرامین رهبر معظم انقلاب، مطرح کرد: بخش عمده‎ای از ابتلای عظیم مسلمانان در ناامنی‎های اخلاقی و سیاسی غفلت ما و هجوم دشمنان است که اکسیر مقابله با حرکات و ضربات ناجوانمردانه دشمنان تمسک و عمل به قرآن کریم و عمل به وظیفه دینی و عقلی است.

امام جمعه موقت کردکوی با تأکید بر اینکه امت اسلامی باید به‎عنوان امت واحده یکپارچه در برابر دنیای استکبار بایستد و مشت و ید واحده در برابر دشمنان باشد و در میان خود انسجام و اتحاد اسلامی را رعایت و تقویت کنند، ابراز کرد: متأسفانه گاهی اوقات این فرهنگ بزرگ اسلامی در بین مسلمانان داخلی و بین‎المللی رعایت نمی‎شود و به‎جای «اَشِدّآءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم» علیه یکدیگر موضع می‎گیرند که این کار مطابق با فرهنگ قرآن کریم و درس عید قربان نیست.

شهواری با بیان اینکه علت اجتماع مسلمانان سراسر دنیا در کنگره عظیم حج تمرین درس ایثار، فداکاری و گذشت و ید واحده در برابر دشمنان است، بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد، برادری و همکاری بین مردم و مسؤولان هستیم، اگرچه مشکلات کشور فراوان است اما این مشکلات جز با وحدت و ایثار و فداکاری مردم و مسؤولان حل نخواهد شد.

انتهای پیام/40/83018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول