اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

مدیرعامل شرکت آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران خبر داد

رشد فروش محصولات تولیدی آنتی‌بیوتیک‌سازی در کشور/سود 14 میلیارد تومانی از فروش ماده اولیه آنتی‌بیوتیک

مدیرعامل شرکت آنتی‌بیوتیک سازی ایران از رشد فروش محصولات اولیه این شرکت در مازندران خبر داد و گفت: در پایان سال مالی 95 بیش از 14 میلیارد تومان سودهی داشتیم.

رشد فروش محصولات تولیدی آنتی‌بیوتیک‌سازی در کشور/سود 14 میلیارد تومانی از فروش ماده اولیه آنتی‌بیوتیک

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد نادری‌علیزاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با فعالیت تولیدی آنتی بیوتیک‌سازی ایران اظهار کرد: شرکت آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران در راستای صنایع زیربنایی دارویی با هدف تولید مواد اولیه دارویی از قبیل آنتی‌بیوتیک‌های خوارکی در سال 1374 در استان آغاز به کار کرد و فاز اول اجرای این طرح در سال 84 با 120 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: همه سهام این شرکت مربوط به شرکت سرمایه‌گذاری داوریی تامین اجتماعی بوده که در فضای مسقف شرکت 6 خط تولیدی راه اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران، خاطرنشان کرد: مواد اولیه هسته آنتی بیوتیک مانند، آمپی سیلین، سفالکیسین، سفکسین و مواد حد واسط مربوط به آنتی بیوتیک در این مجموعه تولید می‌شود.

وی بیان کرد: مواد موثره داروی در این شرکت تولید شده و برای تولید محصولات نهایی به دیگر شرکت‌های دارویی منتقل و به اشکال دارویی تبدیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران با اشاره به مشکلات که از گذشته گریبانگیر این مجموعه تولیدی بود، بیان کرد: تا شهریور 93ما وضعیت مناسبی به لحاظ نیروی انسان و وضعیت دارو نداشتیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در این سال به لحاظ مالی ما شرکت کاملا زیان‌ده بوده‌ایم، به صورت خلاصه زیان انباشته 400 میلیارد ریالی در صورت‌های مالی شرکت موجود بود.

علیزاده اضافه کرد: زیان 400 میلیارد ریالی مربوط سنوات قبل از سال 93 بوده است و نزدیک به 9 میلیارد تومان به بانک‌های تجارت و ملت بدهکار بوده و با 50 قسط معوق در سیستم بانکی این مجموعه را تحویل گرفتیم.

وی با اعلام اینکه شرکت سرمایه در گردشی نداشت، گفت: این واحد تولیدی در سال 93 با 20 درصد ظرفیت خویش و به صورت کارمزدی برای شرکت‌های خارج استان کار می‌کرد.

مدیرعامل شرکت آنتی بیوتیک‌سازی ایران با اعلام اینکه سهم بیمه کارکنان شرکت در سال 93 با تاخیر پنج ماهه مواجه بود، افزود: در پرداخت حقوق با چالش جدی مواجه بودیم و پرونده‌های زیادی مالیاتی این شرکت باز بود و حتی به دلیل نداشتن کارت بازرگانی به دلیل بدهی امکان صادرات و واردات کالا برای ما وجود نداشت.

وی با اعلام اینکه تصمیم بر تعدیل و تعطیلی این واحد تولیدی حتی در استانداری مازندران درسال 93 مطرح بود، گفت: به دلیل حواشی به وجود آمده در دولت دهم برای تامین اجتماعی بحث فروش این مجموعه هم مطرح شده بود و رقبای ما در استان‌های مختلف به دنبال خرید و انتقال مجموعه به استان‌های دیگر کشور بودند.

علیزاده اضافه کرد: با تغییر مدیریتی در تامین اجتماعی و شرکت‌های وابسته به این مجموعه تصمیم گرفته شد که این مجموعه در استان فعالیت داشته باشد.

وی با اعلام اینکه پس از تغییر مدیریتی در شرکت آنتی بیوتیک ایران سند چشم‌انداز برای این مجموعه تعریف شد، افزود: با روندی که در حال حاضر در پیش گرفتیم نه تنها مشکلی در روند تولید نداریم بلکه به سودهی رسیدیم و بنا داریم تا سال 98 به برترین شرکت دارویی و پیشرو در محصولات باکیفیت کشور تبدیل شویم.

 مدیرعامل شرکت آنتی بیوتیک‌سازی ایران خاطرنشان کرد: سند چشم‌انداز شرکت را تعریف کردیم و تلاش داریم که روند کار مجموعه را به صورت جدی پیگیری کنیم.

وی با اعلام اینکه در  میزان فروش محصولات شرکت در سنوات مختلف بعد از سال 93 روند صعودی را در پیش گرفتیم، بیان کرد: در پایان سال مالی 95 فروش این مجموعه به بیش از 66 میلیارد تومان رسید.

علیزاده ادامه داد: در سه سال گذشته 870 درصد رشد فروش در شرکت آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران داشتیم و با نگاهی به سود زیان مجموعه نشان می‌دهد که روند زیان‌دهی شرکت از سال 93 به بعد قطع شد.

وی یادآور شد: در سال 94 به سود واقعی رسیدیم و بیش از 8 میلیارد تومان سود خالص داشتیم و میزان سود در سال 95 با رشد 65 درصدی به عدد 14 میلیارد و 400 میلیون تومان رسید و دومین شرکت سازنده مواد اولیه دارویی در تامین اجتماعی بود که توانستیم به این سود مناسب دست پیدا کنیم.

مدیرعامل شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران بیان کرد: روند رو به رشد سودهی شرکت در سال 96 هم ادامه داشته و توانستیم جوائر مختلف را در استان مازندران و کشور کسب کنیم.

وی با اعلام اینکه محصول اصلی شرکت ما ماده موثر آموکسی‌سیلین هست که این ماده همچنان پرمصرف‌ترین ماده دارویی کشور است، گفت: اقدامی بسیار ارزشمندی که در این شرکت انجام شده است، پروسه شرکت را نوسازی کرده و به صورت کاملا به روز شده در حال فعالیت است.

علیزاده اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که در صنعت کشور دچار هستیم، وجود سیستم تولیدی قدیمی است که این موضوع باعث افزایش قیمت تمام شده در تولید می‌شود.

وی یادآور شد: در واحد تحقیقات، تولید و کیفت با هزینه بسیار اندک و با زحمت فراوان محصول آموکسی سیلین را از  واحد شیمایی به تولید آنزیمی تغییر داده با این تغییر روند تولید توانستیم راندمان بالایی از محصولات تولیدی شیمایی به دست آورده و باقیمانده حلال در محصول ما از بین رفته و واردات 10قلم محصول ما به سه قلم کاهش پیدا کرده و از صرفه جویی سه میلیون دلار ایجاد شده و حداقل 25 درصد قیمت تمام شده ما کاهش پیدا کرده و به دلیل عدم مصرف حلال‌های در پرسه تولید بار ورودی تصفیه خانه ما کاهش پیدا کرده و در بحث کاهش آلایندگی و زیست محیطی بسیار موثر است.

مدیرعامل شرکت آنتی بیوتیک ایران اضافه کرد: در این مجموعه تولیدی موفق شدم که به آخرین دستاوردهای تولید آنتی بیوتیک  آنتی بیوتیک دسترسی پیدا کنیم.

وی یادآور شد: به عنوان یکی از شرکت‌های دانش بنیان صنعتی را دریافت کردیم و کارگروه نمونه صنعتی استان مازندران هم انتخاب شدیم.

انتهای پیام/86004/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول