اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

شکنجه کارمند سابق سفارت ایران در لندن

کروش فولادی کارمند سابق کنسولگری ایران در لندن که توسط دادگاه های انگلیس به 11 سال زندان محکوم شده بود در زندانی مخوف توسط تعدادی از زندانیان و با حمایت پلیس زندان به شدت مجروح شده است.

شکنجه کارمند سابق سفارت ایران در لندن

رخدادهای 20 شهریور 63

چکیده:

  • دهمین نمایشگاه بین المللی تهران توسط آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان افتتاح شد.

 

  • رئیس جمهور نتایج سفر به سوریه لیبی و الجزایر را تشریح کرد.

 

  • 52 مسافر هواپیمای ربوده شده از قاهره به کشور بازگشتند.

 

  • پلیس انگلیس کارمند سابق کنسولگری ایران در لندن را در داخل زندان به شدت مضروب کرد.

 

آغاز به کار نمایشگاه بین المللی تهران با حضور 38 کشور جهان

دهمین نمایشگاه بین المللی تهران صبح امروز با حضور رئیس جمهور گشایش یافت. در این مراسم گروهی از شخصیت های کشوری و مقامات ارگان های اقتصادی کشور و همچنین نمایندگان سیاسی–اقتصادی کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه به عنوان میهمان حضور داشتند.

در این نمایشگاه 38 کشور جهان، 100 شرکت خارجی و 120 شرکت تولیدی داخلی در محوطه ای به وسعت یک میلیون متر مربع کار خود را آغاز کرده اند. دهمین نمایشگاه بین المللی تهران از نظر گستردگی و تعداد شرکت کننده رکورد خوبی به جای گذاشته است. تعداد کشورهای شرکت کننده نسبت به سال قبل 6 و نسبت به دو سال قبل 15 کشور افزایش را نشان می دهد.(1)

 

تشریح سفر 6 روزه رئیس جمهور به 3 کشور عربی

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان در پایان سفر 6 روزه خود به سه کشور سوریه، لیبی و الجزایر بامداد امروز در فرودگاه مهرآباد طی مصاحبه ای نتایج سفر خود را تشریح کرد.

رئیس جمهور گفت: محور اصلی گفت و گو ها در هر سه کشور مسائل مربوط به فلسطین و مطالعه بر روی شیوه های کار جهت یک همکاری چند جانبه مقابله با اسرائیل بود. در این بین مسائل گوناگون دیگری نیز مطرح شد اما محور اصلی بحث مساله فلسطین بود. چون مدتی است که احساس می شود امریکا و متحدینش فشار بر روی دولت های مترقی در منطقه را زیاد کرده اند تا روند پیوستن کشورهای جدید به کمپ دیوید را افزایش بدهند.

رئیس جمهور افزود: ما احساس خطر جدی در این زمینه می کردیم و این خطر را با برادران خود در میان گذاشتیم و خوشبختانه در همه جا با حسن تفاهم و دیدگاه مشترک در این قضیه مواجه شدیم لذا مذاکرات در هر سه کشور با تفاهم کامل پیش رفت.

آیت الله خامنه ای در پایان گفت: دوستان ما مایل بودند نظرات ما را در زمینه جنگ بدانند ما هم خیلی کوتاه و صریح نظر جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران را برای آنها تشریح کردیم و گفتیم از نظر ما جنگ یک راه حل فشرده و خلاصه دارد و آن عبارتست از رفتن به سمت عراق بدون صدام و مادامی که این رژیم در عراق هست صلح در منطقه برآورده شدنی نیست.(2)

 

بازگشت 52 مسافر هواپیمای ربوده شده به کشور

52 مسافر هواپیمای ربوده شده ایرانی که تا شب گذشته در قاهره به سر می بردند در ساعت 3 و 17 دقیقه بامداد امروز با یک هواپیمای خطوط هوایی خاورمیانه به میهن اسلامی بازگشتند. این افراد روز یکشنبه در توقف کوتاهی که هواپیما در فرودگاه قاهره داشت از یک فرصت استفاده کرده و موفق به فرار از چنگ هواپیماربایان شده بودند. هنوز 62 مسافر دیگر این هواپیما و خدمه آن در اسارت رژیم بغداد به سر می برند. رژیم عراق شب گذشته علی رغم قراردادها و  قوانین بین المللی اعلام کرد از تحویل هواپیمای مذکور و دو هواپیمای دیگر که قبلا ربوده و به بغداد برده شده خودداری خواهد کرد.(3)

 

شکنجه کارمند سابق سفارت ایران در لندن

بر اساس گزارشات رسیده از لندن کروش فولادی کارمند سابق کنسولگری ایران در لندن که دو سال قبل بر اثر انفجار در مرکز لندن به شدت مجروح و سپس توسط دادگاه های انگلیس به 11 سال زندان محکوم شده بود در زندانی مخوف توسط تعدادی از زندانیان و با حمایت پلیس زندان به شدت مجروح شده است. طبق این گزارش فولادی که از جوانان انقلاب و حامیان انقلاب می باشد هرچند وقت یک بار به خاطر حمایتش از انقلاب اسلامی توسط زندانیان و یا زندانبانان به شدت مورد ضرب و شتم قرار می گیرد ولی این بار بر اساس گزارش ها میزان جراحت او به حدی است که یکی از چشمانش کور و دیگری نیز تحت عمل جراحی قرار گرفته است و تعدادی از دندان های او نیز شکسته است. بر اساس گزارشات موثق پلیس زندان بر خلاف ادعاهای خود در این حمله شریک بوده است زیرا این جوان به ناحق زندانی شده و ثانیا به خاطر حمایتش از امام امت و انقلاب تحت شکنجه قرار می گیرد.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 20 شهریور 63، ص 4
2. کیهان، 20 شهریور 63، ص 2 و3
3. اطلاعات، 20 شهریور 63، ص 2
4. جمهوری اسلامی، 20 شهریور 63، ص 11

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول