اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی:

زیر پوست شهر تبریز چهره دردآوری از خانواده‌های نیازمند وجود دارد/جنس فقر در جامعه تغییر کرده است/سهم خانواده‌های محروم حاشیه‌نشین شهر از موضوع تبریز 2018 چقدر است؟

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی ضمن ابراز تاسف از اینکه زیر پوست شهر چهره دردآوری از خانواده‌های نیازمند وجود دارد، گفت: خانواده‌هایی در مناطق حاشیه‌نشین زندگی می کنند که از نیازهای اولیه محروم هستند و کسی اطلاعی از این افراد ندارد.

زیر پوست شهر تبریز چهره دردآوری از خانواده‌های نیازمند وجود دارد/جنس فقر در جامعه تغییر کرده است/سهم خانواده‌های محروم حاشیه‌نشین شهر از موضوع تبریز 2018 چقدر است؟

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد کلامی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که به مناسبت قرارگیری در آستانه جشن عاطفه‌ها برگزار شد با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها فرصتی برای کمک به دانش آموزان نیازمند است، اظهار داشت: سال گذشته در جشن عاطفه‌ها چهار‌میلیارد و 500 میلیون تومان از سوی مردم کمک شده بود که در این زمینه امسال با تغییر رویکرد تنها نوشت افزار، کیف و کمک‌های مالی ثبت خواهد شد.

وی از جمع‌آوری کمک‌های مردمی به مبلغ یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان قبل از شروع جشن عاطفه‌ها خبر داد و گفت:  پیش بینی می‌شود بیش از پنج میلیارد تومان کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها جمع‌آوری شود.

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی یادآور شد: اولویت کاری کمیته امداد ایجاد اعتماد عمومی است چراکه بیش از 30 درصد منابع درآمدی کمیته امداد از کمک‌های مردمی است بنابراین اعتماد و رضایت عمومی سرمایه این نهاد است.

کلامی افزود: رویکرد کمیته امداد حضور در بین نیازمندان است به طوریکه هم اکنون شاید بیش از تمام دستگاه‌ها در بین خانواده‌های نیازمند حضور داریم.

جنس فقر در جامعه تغییر کرده است

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت اشتغال‌زایی در زمینه خودکفایی مددجویان گفت: جنس فقر در جامعه تغییر کرده به طوریکه زمانی دلیل ایجاد فقر مسائل مالی و ورشکسته بود که با کمک مالی و ارائه تسهیلات افراد نیازمند توانمند می‌شدند ولی در حال حاضر عامل ایجاد فقر، مسائل فرهنگی و اجتماعی شده است.

کلامی افزود: طلاق، اعتیاد، بزهکاری اجتماعی و تصادفات رانندگی از جمله عوامل ایجاد فقر است که صرفاً با حمایت مالی نمی‌توان با این نوع از فقر مبارزه کرد برای مثال با دادن پول به افراد معتاد، وضعیت اقتصادی خانواده این فرد نه تنها تغییری نخواهد کرد بلکه ممکن است جرم تشدید شود. 

ایجاد فرصت شغلی برای یک‌هزار نیازمند در استان

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم برای افراد نیازمند اشتغال ایجاد کنیم، گفت: خوشبختانه در پنج ماه نخست امسال برای یک‌هزار نفر در استان فرصت شغلی ایجاد کرده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: امیدواریم این افراد در نیمه دوم امسال وارد بازار کار شوند که در این زمینه با افراد 20 تا 50 سال مکاتبه شده که در صورت وارد نشدن به بازار کار از پوشش کمیته امداد خارج خواهند شد.

کلامی گفت: تلاش می‌کنیم با فرهنگ سستی، تن پروری و بیکاری مبارزه کنیم چراکه تنها با پول دادن تنبلی در جامعه افزایش خواهد یافت بنابراین در این زمینه با کارخانه‌ای در شهرک سرمایه‌گذاری خارجی قراردادی منعقد شده تا 600 نفر از نیروی انسانی را برای فعالیت به این کارخانه  معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: در گذشته به افراد نیازمند کمک‌های بلاعوض داده می‌شد که این موضوع موجب سستی شده بود،  ولی در حال حاضر با ایجاد صندوق ولایت به افراد نیازمند تسهیلات قرض الحسنه بدون کارمزد ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه کمک مردمی در جشن نیکوکاری امسال 56 درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: در جشن رمضان امسال نیز 68 درصد کمک‌های مردمی افزایش یافته است. 

4 هزار دانش‌آموز در آذربایجان‌شرقی دارای حامی هستند

کلامی با بیان اینکه چهار هزار دانش ‌آموز در استان دارای حامی هستند، تاکید کرد: در حال حاضر در استان دانش‌آموز بدون حامی نداریم که در این زمینه میزان مبلغ پرداختی از سوی حامیان دانش آموزان از 50 هزار تومان تا 400 هزار تومان در ماه پرداخت می‌شود.

کلامی ادامه داد: بخشی از افراد مددجو مستمری بگیر هستند و از تمام 55 مورد خدمات کمیته امداد برخوردار هستند این در حالی است که برخی از مددجویان تنها کمک هزینه درمان، کمک هزینه خرید مسکن و آموزش دریافت می‌کنند.

73 هزار نفر مستمری بگیر کمیته امداد در استان

وی تعداد مستمری بگیران کمیته امداد در استان را 73 هزار نفر دانست و گفت: نسبت به سرانه جمعیت بیشترین مستمری بگیران در شهرستان‌های کلیبر و هوراند و کمترین مستمری بگیران در شهرستان‌های بستان آباد و تبریز وجود دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه جشن خودکفایی این نهاد در اواخر آبان برگزار خواهد شد افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از پنج هزار نفر به سطح خودکفایی برسند.

کلامی با تاکید براینکه 14 هزار و 500 دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند گفت: 2 هزار و 400 نفر دانشجو تحت پوشش کمیته امداد وجود دارد.

زیر پوست شهر چهره دردآوری از خانواده‌های نیازمند وجود دارد

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی ضمن ابراز تاسف از اینکه زیر پوست شهر چهره دردآوری از خانواده‌های نیازمند وجود دارد، بیان داشت: خانواده‌هایی در مناطق حاشیه‌نشین زندگی می‌کنند از نیازهای اولیه محروم هستند و کسی اطلاعی از این افراد ندارد.

وی با طرح این سوال که سهم خانواده‌های محروم حاشیه‌نشین شهر از موضوع تبریز 2018 چقدر است؟ گفت: با احداث دیوار بتنی مقابل مناطق حاشیه‌نشین برای پنهان کردن از دید گردشگران نمی‌توان مانع ورود آثار پدیده حاشیه نشینی به شهر شد.

کلامی با بیان اینکه مهاجرت از روستاها و پدیده حاشیه‌نشینی با سیاستگذاری‌های اقتصادی و اجتماعی غلط به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: برای کاهش فقر فرهنگی باید جلوی معضل طلاق و اعتیاد گرفته شود چرا که خروجی سیاست‌های غلط برنامه‌ریزان ورودی کمیته امداد خواهد بود. 

وی تصریح کرد: در تبریز 27 هزار خانواده مستمری بگیر وجود دارد که اگر خانواده‌های مورد استفاده از موارد چندخدمتی نیز اضافه شود این آمار به بیش از 30 هزار خانواده افزایش می‌یابد بنابراین این نهاد نماینده 30 هزار خانواده است و این در حالی است که از این نهاد برای حضور در جلسات شهری دعوت نمی شود.

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به کاهش صندوق صدقات به منظور حذف زواید بصری و آماده‌سازی تبریز برای سال 2018 گفت: برای تعمیر و رنگ‌آمیزی صندوق‌های صدقات 600 میلیون تومان هزینه شده است.

کلامی افزود: بخش عمده‌ای از درآمد کمیته امداد از صندوق‌های خانگی است بنابراین در شهر 60 هزار صندوق صدقات خانگی توزیع شده است.

انتهای پیام/60002/ 40/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول