اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کهگیلویه و بویراحمد

فارس گزارش می‌دهد

وضعیت نامناسب بخش نوزادان بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج/عدم وجود نیروی متخصص برای رگ‌گیری نوزادان و اطفال در این بیمارستان/برخورد نامناسب پرسنل با همراهان بیماران

وضعیت نامناسب بخش نوزادان بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج، عدم وجود نیروی متخصص برای رگ‌گیری نوزادان و اطفال و برخورد نامناسب پرسنل با همراهان بیماران از جمله مشکلات عنوان شده توسط همراهان بیماران بخش نوزادان این بیمارستان است.

وضعیت نامناسب بخش نوزادان بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج/عدم وجود نیروی متخصص برای رگ‌گیری نوزادان و اطفال در این بیمارستان/برخورد نامناسب پرسنل با همراهان بیماران

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج یکی از بیمارستان‌های مهم و مورد توجه مسوولان و مردم کهگیلویه و بویراحمد است.

این بیمارستان دارای بخش‌های متعدد بوده که روزانه تعداد زیادی از مردم برای درمان و معالجه به آن مراجعه می‌کنند.

بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج بخش‌های مختلفی مانند جراحی، زنان، اطفال، زایمان، نوزاد و قلب و مغز دارد.

بخش نوزادان و اطفال این بیمارستان یکی از بخش‌های مهم آن است که روزانه تعداد زیادی از نوزادان تازه به دنیا آمده یا چند روز به دنیا آمده در آن بستری می‌شوند.

علی‌رغم همه گزارشاتی که مبنی برای ارائه خدمات مطلوب به بیماران و همراهان داده می‌شود اما همراهان بیماران حرف‌ها و گلایه‌های زیادی در این بخش داشتند.

یکی از همراهان بیماران این بخش به خبرنگار فارس در یاسوج، گفت: نوزاد ما تازه به دنیا آمده و به دلیل مشکلی که داشت به این بخش ارجاع داده شد.

وی، ادامه داد: اولین کاری که در این بخش باید می‌شد گرفتن رگ برای نوزاد و وصل کردن سرم و گرفتن دارو بود.

این مادر، افزود: اما با وجود چندین نیرو در این بخش هیچ کدام نتوانستند رگی برای این بچه پیدا کنند و تنها بدن او را مانند آبکش سوراخ سوراخ کردند.

یکی دیگر از همراهان بیماران این بخش با چشمانی پر اشک، گفت: بچه من از بس زیر دست این پرسنل گریه کرده صدایش گرفته و فکر می‌کنم پرده شکمش نیز پاره شده باشد.

وی، یادآور شد: تمام دست و پای این طفل را زخمی و خونی کرده‌اند اما نتوانستند رگی برای او بگیرند و دست آخر گفتند سوزن را روی سر او بزنیم که این کار را هم کردند.

مادر دیگری که نگران‌تر از قبلی بود، خاطرنشان کرد: بچه من نیز اینقدر از درد گریه کرد تا خواب رفت و رگی هم برای او پیدا نشد.

زوجی که پسربچه 10 سالشان بیمار شده و به این بیمارستان آمده بودند نیز حرف‌های این افراد را تایید و گفتند: ما مسافریم و چند روزی برای تفریح به شهر آمده‌ایم که متاسفانه بچه ما اینجا مریض شد.

مادر این پسربچه، تصریح کرد: فرزندم را برای درمان به این بیمارستان آورده و به تشخیص دکتر نیاز به تزریق سرم داشت اما هیچ کدام از پرسنل نتوانستند رگی برای او بگیرند و آخر سر ما را به بخش اطفال معرفی کردند.

یکی دیگر از مادران حاضر در این محل، گفت: برخورد پرسنل با مادران و دیگر همراهان بیماران نامناسب و دور از شان یک پرستار است.

وی، گفت: پرستاران فکر می‌کنند رئیس یک زندان بوده و بیماران و همراهان آنها زیردستانشان هستند که هر چه بگویند و بخواهند را بدون حرف قبول کنند.

این مادر، ادامه داد: یکی از پرستارها در حین انتقال نوزادم به تختی دیگر حواسش به کابلی که دور گردن نوزادم بود، نبود و داشت او را می‌کشید که من کمی تند به او گفتم بچه‌ام خفه شد.

این زن، ادامه داد: اما پرستار با وجود اینکه نگاه کرد و کابل را دید باز هم سر من داد کشید و گفت: «چرا به من میگی چکار کنم یا نکنم؟، من کار خودم را بلدم، نیاز نیست تو چیزی به من یاد بدهی».

وی، گفت: باید رفتار پرسنل با همراهان کمی بهتر باشد آخر به هر حال همراه بیمار نگران و ناراحت حال بیمارش است و این موضوع باید مورد توجه پرستار به عنوان اسوه صبر و استقامت قرار گیرد.

مادر دیگری با نزدیک شدن به خبرنگار فارس به او گفت: ببنید موضوع دیگر وضعیت نامناسب بخش نوزادان و اطفال این بیمارستان است.

وی، گفت: سن بچه من بسیار کم بوده و بیماری خاصی ندارد و بیماری او مربوط به معده‌اش است.

این زن، با بیان اینکه بیماری‌های مختلفی در این بخش وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید بیماری‌هایی که مرتبط با هم هستند در یک اتاق بستری شوند در حالیکه در این بخش بیماری مسری و غیر مسری در کنار هم بستری می‌شوند.

این مادر، ادامه داد: از صبح تاکنون چند نفر از والدین با رضایت خود فرزندانشان را ترخیص و ترجیح دادند در منزل باشند تا در بیمارستان و در کنار بچه‌ای با یک بیماری مسری قرار داشته باشند.

وی، یادآور شد: مسوولان بخش‌ها باید به این موضوع توجه کافی داشته و اجازه ندهند بیماری‌های مختلف در کنار هم بستری شوند زیرا بجای درمان، یک بیماری جدید نیز خواهند گرفت.

آنچه مهم است سلامتی و تلاش برای توسعه فرهنگ تکریم ارباب رجوع در مکان‌های مختلف به خصوص بیمارستان است زیرا در روز تعداد زیادی از مردم به این مکان مراجعه می‌کنند.

بارها با پرسنل و پرستاران بخش‌های مختلف در این خصوص صحبت شده و آنها تنها پاسخی که دارند اینست که ما در روز با تعداد زیادی از افراد مختلف روبرو بوده و سر و کله می‌زنیم دیگر اعصاب نداریم.

به نظر می‌رسد برگزاری دوره‌های آموزشی در خصوص نحوه رفتار با بیماران و همراهان یا چگونگی بستری بیماران یکی از موارد مهم و مورد توجه باشد.

آموزش و بکارگیری افراد متخصص در بخش‌های مختلف از جمله نیروی متخصص برای رگ‌گیری در بخش نوزادان و اطفال یکی دیگر از موضوعات مهم و مورد توجه است که امیدواریم مورد توجه مسوولان علوم پزشکی استان قرار گیرد.

اگر لازم باشد باید این مسوولان دوره‌های آموزشی و ویژه برای این موضوع (رگ‌گیری اطفال و نوزادان) برگزار کنند تا در این بخش‌ها اینقدر نوزادان و اطفال اذیت نشوند زیرا بی‌تجربگی و عدم تخصص نیروهای کم‌تجربه علاوه بر بیماری دردی تازه به دردهای نوزادان و اطفال بیمار اضافه می‌کند.

==================

گزارش از: پریسیما هاشمی

==================

انتهای پیام/40/82028

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول