اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان خدابنده:

رنگرزی سنتی پشم در خدابنده احیا می‎شود/ احداث خانه‎های بوم‎گردی در روستاهای اطراف غار کتله‎خور

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خدابنده گفت: احیای رنگرزی سنتی پشم در شهرستان خدابنده برای فرشبافی از اولویت‎های مورد نظر به شمار می‎رود.

رنگرزی سنتی پشم در خدابنده احیا می‎شود/ احداث خانه‎های بوم‎گردی در روستاهای اطراف غار کتله‎خور

معصومه شیری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به اشتغال بیشتر مردم شهرستان خدابنده به ویژه مردم روستاها به مشاغل مرتبط با کشاورزی و دامداری، فرشبافی هم در این منطقه رواج بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه احیای رنگرزی سنتی پشم در دستور کار اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خدابنده قرار گرفته است، تصریح کرد: در حال حاضر فعالان حوزه فرش شهرستان، برای رنگرزی پشم خود به مرکز استان و یا استان‎های همجوار مراجعه می‎کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خدابنده با بیان اینکه مرمت و احیای دیوار ضلع شرقی بقعه قیدار نبی (ع) از جمله پروژه‎های این اداره بوده است، اضافه کرد: سردرب این بقعه تاریخی هم با تامین بودجه مورد نیاز در سال‎جاری مورد مرمت قرار گرفته است.

شیری با تاکید بر اینکه اداره اوقاف و امور خیریه اقدام به تخریب سردرب بقعه قیدار نبی (ع) کرده بود، یادآور شد: در حال حاضر کارهای مرمتی آن، 45درصد پیشرفت دارد.

وی همچنین از احداث خانه‎های بوم‎گردی در نقاط مختلف شهرستان خدابنده خبر داد و افزود: نخستین خانه بوم‎گردی در روستای سهرورد افتتاح شد که دومین خانه هم در این روستا در حال احداث است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خدابنده ادامه داد: در دو روستای واقع در حوزه غار کتله‎خور هم خانه‎های بوم‎گردی احداث می‌شود.

انتهای پیام/73006/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول