اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

احضار کاردار عربستان به وزارت خارجه

مقامات وزارت امور خارجه کشورمان ضمن تسلیم یادداشت به کاردار عربستان؛ اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به عمل وحشیانه ضرب و جرح حجاج ایرانی در حریم حرمین شریفین که توسط عمال بعثی عراق صورت گرفت به اطلاع وی رساندند.

احضار کاردار عربستان به وزارت خارجه

رخدادهای 25 شهریور 63

چکیده:

  • با یورش نیروهای اسلام 56 تن از عناصر ضد انقلاب به هلاکت رسیدند.

 

  • قرارگاه سیدالشهدا به عناصر باقیمانده ضد انقلاب هشدار داد هرچه زودتر تسلیم شوند.

 

  • ایران نسبت به اقدام وحشیانه عمال بعثی عراق در مدینه به دولت عربستان شدیدا اعتراض کرد.

 

  • موسوی: روزنامه ها در حال حاضر دچارخود سانسوری هستند.

 

  • آیت الله منتظری: در هفته جنگ مسئولین بیش از پیش بین مردم بروند و از نزدیک مشکلات خود را با آنها در میان بگذارند.

 

هلاکت شماری از عناصر ضدانقلاب در پیرانشهر

سلحشوران سپاه اسلام در سلسله عملیات تعاقبی فتح در ارتفاعات پیرانشهر و سردشت ضمن قطع راه های ارتباطی اشرار مسلح به خاک عراق بیش از 56 تن از نیروهای دشمن را کشته و تعداد زیادی را زخمی و 2 نفر را نیز دستگیر کردند.

قرارگاه حمزه سیدالشهدا با اعلام این خبر اضافه کرد: در این عملیات مقدار زیادی مدارک مهم درون گروهی و غنایم فراوان جنگی از قبیل آرپی چی، دارو، لوازم تدارکاتی و سلاح و مهمات به دست نیروهای اسلام افتاد.

قرارگاه حمزه سیدالشهدا همچنین با انتشار اطلاعیه ای بار دیگر به فریب خوردگان متواری ضد انقلاب که سرگردان و متحیر در کوه ها و دره ها خود را پنهان کرده اند اعلام کرد که هرچه زودتر خود را تسلیم کنند. تا از خطر حتمی هلاکت و نابودی در امان بمانند.(1)

 

احضار کاردار عربستان به وزارت خارجه

کاردار عربستان سعودی در تهران نیمه شب دیشب به وزارت امور خارجه احضار شد و در ملاقاتی که با حضور آقای بشارتی قائم مقام وزیر امور خارجه و آقای لواسانی مدیر کل سیاسی کشورهای عربی و آفریقا با وی انجام شد؛ مقامات وزارت امور خارجه کشورمان ضمن تسلیم یادداشت؛ اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به عمل وحشیانه ضرب و جرح حجاج ایرانی در حریم حرمین شریفین که توسط عمال بعثی عراق صورت گرفت و منجر به شهادت یکی از مجروحین شد را به اطلاع وی رساندند. آقای خاتمی وزیر ارشاد اسلامی نیز با صدور اطلاعیه ای ضمن محکوم کردن این جنایت اعلام کرد دولت عربستان باید پاسخگوی این جنایت ننگین و شهادت یکی از برادران ما باشد و اطمینان می دهیم که دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران به سادگی از کنار این جنایت نخواهد گذشت.(2)

 

هشدار موسوی به خودسانسوری روزنامه ها

مهندس میرحسین موسوی در گفت و گویی مشکل مطبوعات ایران را خود سانسوری دانست و گفت: وجود نقد و کارهایی که نظام اجرایی انجام می دهد موجب قوت نظام و عدم وجود انتقاد باعث هلاکت و نابودی قوه اجرایی است. اگر قوه مجریه در معرض نقد و انتقاد قرار نگیرد به سمت خودکامگی می رود. نقد و انتقاد نیز باید از سر دلسوزی باشد یکی از عوامل نابود کننده و مضر برای نظام ما می تواند قرار گرفتن ملاحظات سیاسی ماورای منافع عموم مردم باشد.

آقای موسوی افزود: من معتقدم اگر مسئولین راه حق را می روند نباید از هیچ نوع انتقادی بیم داشته باشند و اگر انتقادی صورت می گیرد دست اندرکاران می توانند مبادرت به پاسخ صحیح کنند که این امر موجب رشد و آگاهی مردم می گردد و این رشد و آگاهی بزرگترین سرمایه برای نظام ما است لذا احساس می شود روزنامه ها در حال حاضر دچار مقداری خودسانسوری هستند(3)

 

دیدار طلاب حوزه علمیه خراسان با آیت الله منتظری

اقشار مختلف مشهد و گروهی از مدرسین و طلاب حوزه علمیه خراسان با آیت الله منتظری دیدار کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار با اشاره به نزدیکی هفته جنگ گفت: در این هفته مسئولین بیش از پیش بین مردم بروند و از نزدیک مشکلات خود را با مردم که صاحب اصلی جنگ و تامین کننده نیاز جبهه ها و پشت جبهه ها هستند در میان بگذارند و برای حل آنها از مردم کمک بخواهند و مردم ما هم که تا کنون بار اصلی جنگ و مشکلات ناشی از آن را تحمل و لمس کرده اند باید خود را برای تصمیم نهایی و پیروزی آخر در جبهه ها مهیا کنند.

آیت الله منتظری افزود: این قدرت های شرق و غرب بودند که صدام را به جان انقلاب اسلامی ما انداختند وگرنه ما اهل جنگ از اول نبودیم و اکنون که به بن بست کامل رسیده اند دم از صلح می زنند. برای صلح صدام باید به امر خدا تسلیم شود و امر خدا همان مجازات متجاوز، محکوم  شدن او و دادن خسارت به کسی که مورد ظلم و تجاوز قرار گرفته می باشد.(4)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 25 شهریور 63، ص 2
2. اطلاعات، 25 شهریور 63، ص 3
3. کیهان، 25 شهریور 63، ص 22
4. جمهوری اسلامی، 25 شهریور 63، ص 12

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول