اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

مسؤول تعلیم و تربیت سپاه کردکوی:

شهید حججی‎ها در مساجد تربیت می‎شوند/ مسجد، تنها راه نجات نوجوانان و جوانان در جنگ نرم دشمن

مسؤول تعلیم و تربیت سپاه کردکوی با بیان اینکه سربازانی همچون شهید محسن حججی در مساجد تربیت می‎شوند، تأکید کرد: بسیجیان زمانی می‎توانند در مقابل جنگ‎های دشمنان به پیروزی دست یابند که در یک دست قرآن کریم و در دست دیگر سلاح داشته باشند.

شهید حججی‎ها در مساجد تربیت می‎شوند/ مسجد، تنها راه نجات نوجوانان و جوانان در جنگ نرم دشمن

به گزارش خبرگزاری فارس از کردکوی، حجت‎الاسلام علی رضایی عصر امروز در مراسم اختتامیه طرح جوانه‎های صالحین که با حضور بسیجیان در مصلای کردکوی برگزار شد، با اشاره به طرح جوانه‎های صالحین، اظهار کرد: طرح جوانه‎های صالحین از اول ماه مبارک رمضان با هدف غنی‎سازی اوقات فراغت بسیجیان و غیربسیجیان در کردکوی آغاز شد و تا دهه آخر شهریورماه‎جاری ادامه داشت.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف طرح جوانه‎های صالحین پررنگ‎کردن حضور بسیجیان در مساجد است، برگزاری کلاس‎های معرفتی، تربیت، بصیرتی و مهارتی را از محورهای مهم طرح جوانه‎های صالحین برشمرد و گفت: بررسی و تبیین موضوعات اعتقادی، برگزاری کلاس‎های روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن کریم، ارائه آموزش‎های مهارتی فنی‎وحرفه‎ای، آموزش رشته‎های هنری، اجرای برنامه‎های تفریحی و زیارتی و  اردوهای جهادی از جمله برنامه‎های این طرح بود.

 

مسؤول تعلیم و تربیت سپاه کردکوی آشنایی بیشتر جوانان با قرآن کریم، نماز و مسجد را از اولویت‎های برنامه‎های طرح جوانه‎های صالحین دانست و اذعان کرد: 30 پایگاه شهرستان کردکوی مجری طرح جوانه‎های صالحین بوده‎اند.

*مسجد یک پایگاه عظیم فرهنگی است

رضایی مسجد را یک پایگاه عظیم فرهنگی خواند و ابراز کرد: مسجد بر پایه‎های تقوا بنا نهاده شده است و از جمله مکان‎هایی است که در سراسر تاریخ اسلام و مسلمانان نقش بسیار اثرگذاری داشته است.

وی اضافه کرد: مسجد محل گره‎گشایی مؤمنان و مردم است و مؤمنان با آمدن به مسجد از حال یکدیگر مطلع می‎شوند.
 

 

مسؤول تعلیم و تربیت سپاه کردکوی تأکید کرد: باید فرهنگ دینی را به متخصص آن یعنی روحانیت و امام جماعت بسپاریم که مکان آن مساجد است.

رضایی با اشاره به سخنان سردار غیب‎پرور مبنی بر اینکه «ما به محوریت مساجد در برنامه‎های بسیج اعتقاد راسخ داریم و محور مساجد را نیز امام جماعت آن مسجد می‎دانیم و به هیچ وجه ادعای در دست گرفتن مساجد را نداریم.»، افزود: با توجه به اینکه در زمان مبارزه با طاغوت و در دوران دفاع مقدس مساجد پایگاه ما بودند بسیج با این اقدامات در نظر دارد امروز نیز همانند گذشته حضور جوانان و نوجوانان را در مساجد پُررنگ‎تر کند.

 

وی با بیان اینکه امروز دشمن جرأت راه‎اندازی جنگ سخت را ندارد، خاطرنشان کرد: امروز که دشمن از راه‎اندازی جنگ سخت ناامید شده جنگ نرم راه به راه انداخته است که تنها راه نجات فرزندان این مرزوبوم از جنگ نرم دشمن مساجد است.

مسؤول تعلیم و تربیت سپاه کردکوی با بیان اینکه سربازانی همچون شهید محسن حججی در مساجد تربیت می‎شوند، تأکید کرد: بسیجیان زمانی می‎توانند در مقابل جنگ‎های دشمنان به پیروزی دست یابند که در یک دست قرآن کریم و در دست دیگر سلاح داشته باشند.

رضایی در پایان از فعالان جوانه‎های صالحین، ائمه جماعات مساجد، هیأت امناء و خادمان مساجد و بقاع متبرکه، سرگروه‎ها، فرماندهان و اعضای شورای پایگاه‎ها و حوزه‎ها تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/40/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول