اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

اعزام 3 ناو جنگی آمریکا به بیروت

شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا اعلام کرد به دنبال حمله به سفارت این کشور در بیروت مقامات آمریکایی تصمیم گرفتند 3 ناوچه جنگی را روانه کرانه بیروت کنند.

اعزام 3 ناو جنگی آمریکا به بیروت

رخدادهای 1 مهر 63

چکیده:

  • 10 میلیون دانش آموز با سخنرانی رئیس جمهور امروز به کلاس درس رفتند.

 

  • هاشمی: ما اگر یک گام بزرگ برداریم وسط خاک عراق هستیم.

 

  • نیروهای ما در 100 کیلومتری بغداد هستند.

 

  • مانور بزرگ خیبر با شرکت نیروهای سپاه و ارتش در مصلای تهران انجام شد.

 

  • سه ناو جنگی آمریکا روانه سواحل لبنان شدند.

 

آغاز سال تحصیلی با سخنرانی رئیس جمهور

میلیون ها دانش آموز امروز صبح سال تحصیلی جدید را با فریادهای مرگ بر آمریکا و راهپیمایی به سمت مساجد آغاز کردند.

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان صبح امروز با حضور در یکی از مدارس جنوب تهران زنگ این مدرسه را به صدا درآورد. دانش آموزان پس از استمعاع سخنان رئیس جمهور و پیام نخست وزیر به سمت مساجد محل خود راهپیمایی کردند. در مساجدی که  دانش آموزان امروز به سمت آنها راهپیمایی کردند روحانیون محل طی سخنانی نقش موثر دانش آموزان را در تداوم بخشیدن به انقلاب اسلامی تشریح کردند.

آیت الله خامنه ای طی سخنانی به مناسبت آغاز سال تحصیلی در این مدرسه گفت: فردای این مملکت محتاج مردان و زنان کارآمد، باسواد مومن متخصص و متعهد است. کسانی که بارسنگین این انقلاب و این کشور را در آینده می کشند همین شما دانش آموزان امروز هستید. نسل امروز انقلاب را تحویل شما خواهد داد و شما هستید که باید این انقلاب را به عالی ترین و بهترین شکل اداره کنید. (1)

 

هاشمی: ما در 100 کیلومتری بغداد هستیم

به مناسبت چهارمین سالگرد جنگ تحمیلی عراق علیه ایران آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده امام در شورای عالی دفاع در مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: اگر ما روی شرایط خودمان پافشاری می کنیم برای این است که اگر صدام بماند صلح نخواهد شد لذا سقوط صدام را نمی توانیم نادیده بگیریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: الان وضع ما در جبهه‌ها به مراتب بهتر از اول جنگ است. ما اگر یک گام بزرگ برداریم وسط خاک عراق هستیم. الان مثل اول جنگ نیست که یک فتح برای ما موضوعیت داشته باشد الان نتیجه‌ی جنگ مهم است ما باید برای نتیجه جنگ همه چیزمان را آماده کنیم.

رئیس مجلس افزود: قدرت نظامی ما آنچنان است که می توانیم هر جا بخواهیم عملیات داشته باشیم منتها به دلایلی آن را به تاخیر انداختیم ما در 100 کیلومتری بغداد هستیم و نیروهایمان آماده هستند که اگر اشاره کنیم همه آنها به جبهه ها می ریزند.

نماینده امام در شورای عالی دفاع تاکید کرد: صلح تحمیلی یعنی درگیری مسلحانه‌ی دائمی. جنگ فرسایشی همان چیزی است که استکبار جهانی می‌خواهد. متأسفانه ما نتیجه‌ای که تا به حال گرفتیم این است که از راه دیپلماسی نتیجه نخواهیم گرفت. ما از اول صلح می‌خواستیم، آنها صلح نمی‌خواهند آتش بس می‌خواهند.(2)

 

برگزاری مانور عملیات خیبر در مصلای تهران

مانور عظیم عملیات خیبر توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی با پشتیبانی و تدارکات عملیات رزمی جهاد سازندگی دیروز با حضور آقای هاشمی رئیس مجلس شورای اسلامی، برخی از فرماندهان سپاه و ارتش و با شرکت جمع کثیری از امت حزب الله در مصلای بزرگ تهران انجام شد.

در این مانور پس از بازدید نماینده امام در شورای عالی دفاع از غرفه های خودکفایی صنعتی عملیات مانوری رزمندگان اسلام برای فتح جزایر مجنون جنوبی و شمالی در عملیات خیبر انجام شد. بر پایه این گزارش چگونگی انجام عملیات مانوری خیبر مورد استقبال شرکت کنندگان در مراسم قرار گرفت که با فریادهای تکبیر خود عمل کنندگان را تحسین کردند.(3)

 

اعزام 3 ناو جنگی آمریکا به بیروت

شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا اعلام کرد به دنبال حمله به سفارت این کشور در بیروت مقامات آمریکایی تصمیم گرفتند 3 ناوچه جنگی را روانه کرانه بیروت کنند. ان بی سی افزود: آمریکا با اعزام این ناوچه ها حضور خود را در منطقه به نمایش می گذارد. خبرگزاری اسوشیتدپرس نیز گزارش داد 16 مجروح انفجار اخیر در سفارت آمریکا با هلیکوپتر به جزیره قبرس منتقل شدند. ریچارد مورفی معاون وزیر خارجه آمریکا نیز که برای تحقیق درباره ابعاد این حادثه در بیروت به سر می برد اعلام کرد آمریکا به حضور نظامی خود در لبنان پایان نخواهد داد. بر اساس گزارش ها گروه ضربت آمریکا نیز برای شناسایی گروه جهاد اسلامی که مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفته وارد بیروت شده است.(4)

منابع:

1. کیهان، 1 مهر 63، ص 2
2. کیهان، 1 مهر 63، ص 22
3. اطلاعات، 1 مهر 63، ص 3
4. اطلاعات، 1 مهر 63، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول