اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

داود فتحعلی‌بیگی در گفت‌وگو با فارس:

ضرورت توجه به نمایش‌های آیینی سنتی/گروه‌های نمایشی از تجربیات پیشکسوتان استفاده کنند

کارگردان و بازیگر سینما و تئاتر و رییس کانون نمایش‌های سنتی ایران با اشاره به اهمیت توجه به نمایش‌های آیینی سنتی، گفت: گروه‌های نمایشی کم تجربه می‌توانند از تجربیات پیشکسوتان نمایش‌های سنتی استفاده کنند.

ضرورت توجه به نمایش‌های آیینی سنتی/گروه‌های نمایشی از تجربیات پیشکسوتان استفاده کنند

داود فتحعلی‌بیگی کارگردان و بازیگر سینما و تئاتر و رییس کانون نمایش‌های سنتی ایران پس از تماشای نمایش «اندر حکایت شمشک» به کارگردانی داود اسدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس عنوان کرد: با احترامی که برای این گروه نمایش قائل هستم، متاسفانه همه بخش‌های کار خام و دم دستی بود.

وی در ادامه افزود: این گروه نیازمند است اگر میخواهد این جنس کارها را ادامه دهد، نیازمند دیدن و مطالعه کردن است. هم اینکه سعی کنند در ابتدای راه نمایشنامه‌های قوی کار کنند خود نویسنده هم اگر قرار است این جنس کارها را اداه دهد، باید مطالعه کند تا کارهایش پخته شود متاسفانه ما راه و رسم نوشتن این گونه آثار را به صورت مکتوب نداریم.

فتحعلی بیگی با اشاره به اینکه اگر عمری باشد خودش نیز قصد نوشتن دارد، گفت: در حال حاضر چیزی که میتواند به این گروه نمایشی کمک کند مشق کردن از دست بزرگان است.نکته خوب این نمایش توجه به کار از روی دوست داشتن و عشق ورزی عوامل است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به نمایش‌های آیینی سنتی گفت: باید مکانی برای حفظ و توجه به این نوع کارها باشد تا کارهای قرص و محکمی ارائه شود،‌ حتی در کارگاه‌های نمایشی این کارها می‌توان چیزهای زیادی گروه‌ها یاد بگیرند. بچه‌های نمایش با این استعداد و علاقه باید تجربه بیشتری کسب کنند.

وی در پایان گفت: ما هم در کانون نمایش‌های آیینی سنتی فعالیت داریم و گروه‌ها می‌توانند از این کارها و تجربیات استفاده کرده و راهنمایشان باشد.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول