اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

ظریف بعد از دومین نشست وزرای خارجه ایران و ١+٥ بیان کرد

کوتاهی آمریکا از پایبندی به تعهداتش در برجام مطرح شد/تاکید دولتهای حاضر بر ضرورت پایبندی به توافق وین

وزیر خارجه گفت: در نشست وزرای خارجه ایران و ١+٥ کوتاهی آمریکا از عمل به تعهداتش در برجام توسط ما مطرح شد و همه دولتهای حاضر بر ضرورت احترام و پایبندی همه طرفها به این توافق تاکید کردند.

کوتاهی آمریکا از پایبندی به تعهداتش در برجام مطرح شد/تاکید دولتهای حاضر بر ضرورت پایبندی به توافق وین

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس،محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان پس از برگزاری دومین نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح وزرای خارجه ایران و ١+٥ در جمع خبرنگاران ایرانی عنوان کرد: در این نشست موارد نقض برجام بیان شد و اینکه آمریکا از ابتدای برجام از تعهداتش کوتاهی کرده توسط ما مطرح  شد.

وزیر خارجه ادامه داد:همه دولتهای حاضر بر ضرورت احترام همه طرفها تاکید کردند. جلسه کاملا مشخصی بود که نگرش جامعه بین المللی به برجام بعنوان یک توافق چندجانبه و نه یکجانبه و همینطور یک قطعنامه شورای امنیت مورد تاکید کشورها قرار گرفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران خاطرنشان کرد: این دومین بار است که نشست در سطح وزرا برگزار میشود. از چند ماه پیش پیش بینی شده بود برای برگزاری جلسه چون جمهوری اسلامی اعتقاد دارد که آمریکا تعهداتش را اجرا نکرده و لفاظی هایی هم که توسط این کشور صورت می گیرد بخصوص سخنان بسیار سخیفی که توسط رئیس جمهور این کشور عنوان شد نشانگر دور بودن آمریکا از واقعیات بین المللی است و امروز هم یکبار دیگر این را از نزدیک مشاهده کردیم. 
به گزارش فارس، وی با بیان اینکه نشست وزرای خارجه غیررسمی بود، گفت: این یک جلسه رسمی که باید در آن تصمیم گیری صورت گیرد ،نبود، جلسات کمیسیون مشترک معمولا در سطح معاونان برگزار و در پایان بیانیه های لازم صادر و یا تصمیم گیریهای لازم انجام می شود ،ولی این جلسه برای نشان دادن اجماع اعضای ١+٥ بر ضرورت رعایت برجام بود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول