اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش:

6 نوع تربیت ویژه دانش‎آموزان در سند تحول بنیادین پیش‎بینی شده است/40 درصد دانش‎آموزان دچار چاقی هستند

مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راهی برای آموزش و پرورش تا سال 1404 تدوین شده که بر اساس این سند و نقشه راه، 6 نوع تربیت دنبال خواهد شد.

6 نوع تربیت ویژه دانش‎آموزان در سند تحول بنیادین پیش‎بینی شده است/40 درصد دانش‎آموزان دچار چاقی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا مددی صبح امروز در مراسم نواختن زنگ مهر و مقاومت در مدرسه خوارزمی، اظهار کرد: با آغاز سال تحصیلی جدید، 13 میلیون دانش‎آموز در سراسر کشور وارد مدارس می‎شوند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در سال تحصیلی جدید 40 میلیون نفر درگیر تعلیم و تربیت خواهند بود، تصریح کرد: 930 هزار معلم و 107 هزار مدرسه در سال تحصیلی جدید فعال هستند.

مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه 25 میلیون نفر از اولیای دانش‎آموزان هم درگیر تعلیم و تربیت آنها خواهند بود، اضافه کرد: مأموریت اصلی آموزش و پرورش تربیت است که موضوع اصلی تربیت هم انسان محسوب می‎شود.

مددی با تاکید بر اینکه انسان بدون تربیت راه به جایی نمی‎برد، یادآور شد: انسان بدون تربیت به رشد، کمال، ترقی و پیشرفت دست پیدا نمی‎کند و در سایه تربیت به همه درجات کمال می‎رسد.

وی با اشاره به اینکه جامعه هم نیازمند تربیت نیروی انسانی است، ادامه داد: پایه و اساس تربیت نیروی هم در آموزش و پرورش گذاشته می‎شود.

مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با بیان اینکه بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان در حوزه تعلیم و تربیت سرمایه‎گذاری کرده‌اند، افزود: همه سازمان‎ها به محصولات آموزش و پرورش نیاز دارند و محصول آموزش و پرورش هم دانش‏‌آموزان هستند.

مددی با اشاره به اینکه اگر می‎خواهیم کشوری پیشرفته با الگوی ایرانی- اسلامی داشته باشیم، راه آن پیشرفت کلاس‎های درسی است، اظهار کرد: همه چیز در مدارس رقم می‎خورد و معلم عنصر اصلی تعلیم و تربیت به شمار می‏‌رود.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راهی برای آموزش و پرورش تا سال 1404 تدوین شده است، تصریح کرد: بر اساس این سند و نقشه راه، 6 نوع تربیت دنبال خواهد شد.

مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در مدارس ما بر یک نوع تربیت تاکید شده است، افزود: تربیت عبادی و اخلاقی، تربیت علمی و آموزشی، تربیت اقتصادی و حرفه‎ای، تربیت زیستی و بدنی، زیباشناسی و تربیت هنری در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد توجه است.

مددی با بیان اینکه بر اساس تربیت اقتصادی، دانش‏آموز باید دارای مهارت حرفه‎ای باشد، ادامه داد: همچنین باید زمینه‎های هنری دانش‎‏آموزان در مدارس شکوفا شود.

وی با تاکید بر اینکه بیش از 40 درصد از دانش‎آموزان کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند، اضافه کرد: نباید با پایان سال تحصیلی فقط به کارنامه نمرات دانش‏‌آموز توجه شود، بلکه باید این 6 نوع تربیت مورد تاکید قرار گیرد.

مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با بیان اینکه باید تحولاتی در مدارس ایجاد شود تا به این 6 مأموریت مهم جوابگو باشند، یادآور شد: وزارت آموزش و پرورش برای مدارس نسخه واحدی نمی‌پیچد و هر استان و مدرسه‎ای خود می‎تواند برای اجرای این طرح مهم تصمیم بگیرد.

انتهای پیام/73006/ق4

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول