اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

رئیس اداره منابع طبیعی کردکوی:

آتش‎سوزی منطقه «جهان‎نما» کردکوی مهار شد/ 3 هکتار از مراتع و جنگل‎های دست‎کاشت در آتش سوخت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردکوی از مهار حریق در منطقه «جهان‎نما» کردکوی خبر داد و گفت: علت آتش‎سوزی انسانی بوده است.

آتش‎سوزی منطقه «جهان‎نما» کردکوی مهار شد/ 3 هکتار از مراتع و جنگل‎های دست‎کاشت در آتش سوخت

فتاح قاسمی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در کردکوی، با اشاره به وقوع حریق در منطقه «جهان‎نما» کردکوی، اظهار کرد: متأسفانه سهل‎انگاری مردم موجب شد بخشی از مراتع و جنگل‎های دست‎کاشت منطقه جهان‎نمای کردکوی طعمه حریق شود.

وی با بیان اینکه در اثر این آتش‎سوزی سه هکتار از مراتع و جنگل‎های دست‎کاشت سوزنی‎برگ طعمه حریق شد، گفت: علف‎های بلند، کمبود باران و ... موجب گسترش آتش‎سوزی شده بود اما خوشبختانه توسط نیروهای منابع طبیعی و با همت مردم بومی منطقه حریق مهار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردکوی از وقوع آتش‎سوزی‎ در محدوده یزدان‎محله کردکوی طی شب گذشته (اول مهرماه‎جاری) خبر داد و افزود: آتش‎سوزی این منطقه که بر اثر سهل‎انگاری گردشگران به وقوع پیوست سطحی بود.

قاسمی با بیان اینکه در روز جمعه 31 شهریورماه‎جاری نیز بخشی از جنگل‎های کردکوی طعمه حریق شد، مطرح کرد: عامل انسانی علت این آتش‎سوزی بوده که با مشارکت نیروهای آتش‎نشانی و منابع طبیعی مهار شد و خسارت زیادی به همراه نداشت.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‎ای از آتش‎سوزی‎ها نتیجه عوامل انسانی و سهل‎انگاری افراد است، بیان کرد: متأسفانه درختان چنار مسیر کردکوی – گرگان به‎دلیل ته سیگار طعمه حریق شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردکوی با بیان اینکه در 6 ماهه نخست سال‎جاری بیش از 20 مورد آتش‎سوزی مراتع و جنگل‎های کردکوی رخ داده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه سوزاندن کاه‎وکلش، حریق در مزارع را رقم زد طوری که امسال فراوانی آتش‎سوزی مزارع کردکوی باورکردنی نبود و با روند افزایشی همراه بود.

قاسمی با باین اینکه مردم در حفاظت و نگه‎داری از منابع طبیعی دقت بیشتری داشته باشند، ابراز کرد: توان، امکانات و نیروی انسانی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری محدود است که با توجه به این مهم نیازمند مشارکت و همراهی مردم است.

وی به مشارکت نیروهای منابع طبیعی کردکوی برای اطفای حریق در مراوه‎تپه و کلاله خبر داد و یادآور شد: در جریان وقوع آتش‎سوزی در شرق استان یک تیم مجهز از کردکوی برای اطفای حریق اعزام شدند.

انتهای پیام/40/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول