اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کهگیلویه و بویراحمد

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

شهرداری محل ایجاد شغل نیست /هر لیسانسه‌ای نمی‌تواند شهردار باشد/ دلایل اصلی بدهکاری شهرداری‌ها تعداد زیاد کارکنان است

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرداری محل ایجاد شغل نیست چرا که یکی از دلایل بدهکاری شهرداری‌ها تعداد زیاد کارکنان است.

شهرداری محل ایجاد شغل نیست /هر لیسانسه‌ای نمی‌تواند شهردار باشد/ دلایل اصلی بدهکاری شهرداری‌ها تعداد زیاد کارکنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، پژمان نیک اقبالی ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه شهردار چرام ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا و 72 تن یار باوفایش، اظهار کرد: هر آنچه امروز داریم مرهون نهضت عاشورا و اگر انقلابی صورت گرفت و پرچم آن برافراشته است با نام امام حسین(ع) است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، آسایش و آرامش امروز جامعه را از رشادت‌ها و آزادگی سیدالشهدا(ع) ذکر کرد و عنوان داشت: امروز اگر کیلومترها خارج از مرز مقاومت و رشادت‌هایی صورت می‌گیرد به خاطر تاسی از این قیام بزرگ بوده و همچنین تشییع شهید حججی در روز چهارشنبه نمونه‌‌ای از رشادت‌های عاشور در عصر معاصر هست که برگرفته از نهضت عاشورایی است.

وی در بخش بعدی از سخنان خود به تکریم و معارفه شهرداران اشاره داشت و ضمن ابراز خرسندی از اینکه اولین جلسه تکریم و معارفه شهرداران جدید استان از شهر چرام آغاز شد، گفت: روند شهرنشینی در شهرهای کشور از جامعه روستایی به جامعه شهری در حال تغییر و رو به افزایش بوده که چندین دلیل دارد؛ یا ما نتوانستیم در روستاها کاری انجام دهیم و یا زرق و برق جامعه شهری باعث شده جامعه به چنین سمتی برود.

نیک‌اقبالی با اشاره به آمار مهاجرت از برخی شهرهای استان به روستاها، ابراز کرد: سیاستی که دولت نسبت به روستاها دارد ایجاد شغل برای آنان است، سیاست نظام و دولت برای ایجاد شغل در جوامع روستایی در این چندسال به سمت و سویی می‌رود که نقطه مهاجرت را همین نقطه می‌دانند و دنبال ایجاد اشتغال در روستاها هستند.

این مسئول، ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد سابقه شهرنشینی طولانی ندارد و این سابقه شاید به 70 سال پیش برسد، شهرنشینی قواعدی دارد و نظام‌مند است که باید سلسله مراتب آن را رعایت کرد چرا که بیشتر شهرهای ما نوپا هستند و سابقه 50 ساله دارند اما بافت ناهمگونی از نظر جمعیتی دارند و حاشینه نشینی از این آسیب‌هاست.

نیک‌اقبالی به حاشیه نشینی در طرح ۵۸ هکتاری شهر چرام اشاره داشت و با بیان اینکه ساکنان این طرح مهاجرانی هستند که از روستا به شهر آمدند، گفت: جمعیت شهری یاسوج ۱۳۴هزار نفر است اما بیش از ۱۰۰هزار نفر حاشیه نشین دارد.

وی در بخش بعدی از سخنان خود از تعیین شهرداران در استان سخن به میان آورد، و متذکر شد: در دولت یازدهم خیلی به شهردار حساسیت نشان داده نشد اما در این دولت حساسیت زیادی و سختگیری‌هایی برای انتخاب شهردار جدید وجود دارد، هر مدرک لیسانسی نمی‌تواند شهردار باشد و باید بپذیریم شهرداری انتخاب کنیم که دارای تخصص به خصوص در حوزه عمرانی باشد.

این مسئول عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: دومین اولویت اصلی انتخاب شهردار، همسو بودن با دولت است اما همسو بودن به این معناکه با هر فکری همگام با دولت باشد و در سلسله مراتب استانداری هماهنگ باشد.

وی با تاکید بر این مطلب که سیاست این است که شهردار با دولت هماهنگ باشد تا بتواند به شهرداری و مردم خدمت کند، تصریح کرد: شهرداری که خارج از بدنه باشد، سازمان شهرداری‌ها به ما اجازه دخالت نداده و باید آنها تصمیم بگیرند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی از سخنان خود ضمن تقدیر از عملکرد شهردار سابق و با بیان اینکه شهردار و شورای سابق پیگیری زیادی داشتند حتی خارج از مجموعه شهر در بحث جاده‌ طسوج، توگبری و فسفات که جای تقدیر دارد، خاطرنشان کرد: برای بعضی شهرداران و اعضاهای سابق شورا پرونده تخلف تشکیل شده که بیشتر این تخلفات به علت دلسوزی بیش از اندازه بود که فکر می‌کردند که به شهر کمک می‌شود.

نیک‌اقبالی با ذکر این مطلب که کار شهرداری یک کار همه حانبه است و شهردار باید در همه امور فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و عمرانی نقش داشته باشد، ابراز کرد: شهردار جدید باید مر قانون را انجام دهد و بالاتر از قانون کاری انجام ندهند تا شهردار و شورا زیر سوال برود، شهرداری محل ایجاد شغل نیست چرا که یکی از دلایل بدهکاری شهرداری‌ها تعداد زیاد کارکنان است.

انتهای پیام/40/82002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول