اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تهران

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری خبر داد

برگزاری همایش سراسری تئاتر پیاده‌روی اربعین/ نمایش «خورشید کاروان» روی صحنه می‌رود

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با بیان اینکه دومین همایش سراسری تئاتر پیاده‌روی اربعین با عنوان «روایت راهیان» برگزار می‌شود، گفت: نمایش «خورشید کاروان» در دهه آخر ماه صفر روی صحنه می‌رود.

برگزاری همایش سراسری تئاتر پیاده‌روی اربعین/ نمایش «خورشید کاروان» روی صحنه می‌رود

کورش زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری فارس استان تهران اظهار کرد: نمایش «نامه آخر» که موضوع دفاع مقدسی و عاشورایی دارد، تا پایان دهه اول ماه محرم در تماشاخانه ماه اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از دهه اول ماه محرم، نمایش «شیدایی» به کارگردانی اصغر گروسی از استان فارس در تماشاخانه ماه روی صحنه می‌رود؛ هر سال اواخر شهریورماه و در مهرماه، همایش «مهرواره تئاتر ماه» را برگزار می‌کنیم و منتخبان تئاتر کشور در این همایش حضور دارند.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با بیان اینکه این منتخبان از گروه‌های برگزیده جشنواره‌های مختلف و نمایش‌های برتر تشکیل شده‌اند، افزود: این هنرمندان در قالب مهرواره تئاتر ماه شرکت می‌کنند و به مدت یک هفته اجرا می‌شوند.

زارعی با تأکید بر اینکه با بررسی‌ها و آسیب‌شناسی‌های لازم تحولی در برگزاری همایش مهرواره تئاتر ماه ایجاد کردیم، از برگزاری این همایش به شکل پروژه یک‌ساله خبر داد و افزود: از مهر ۹۶ تا مهر ۹۷ کارها در این همایش روی صحنه می‌روند.

وی با اشاره به اینکه امسال همایش مهرواره تئاتر ماه با ماه‌های محرم و صفر مصادف شد، تصریح کرد: نمایش شیدایی هم در این راستا اجرا می‌شود؛ نمایش دیگر، «سردار مهر و ماه» بوده و به کارگردانی احمد سلیمانی از قم با موضوع عاشورایی روی صحنه خواهد رفت.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با بیان اینکه تالار اندیشه دهه آخر صفر محل برگزاری نمایش خورشید کاروان فرهنگ است، اضافه کرد: نمایش «خاتون» به نوشته و کارگردانی عالم‌بخش که کار بزرگ و پربازیگری است، در تالار اندیشه روی صحنه می‌رود.

زارعی با اشاره به اینکه برگزاری دومین همایش سراسری تئاتر پیاده‌روی اربعین با عنوان «روایت راهیان» از مهم‌ترین برنامه‌های ماست، افزود: سال گذشته از نجف تا کربلا در پیاده‌روی اربعین نمایش‌هایی را به زبان‌های فارسی و عربی برگزار کردیم.

وی با تأکید بر اینکه نمایش‌های مختلفی در قالب تئاتر خیابانی برگزار خواهیم کرد، اظهار کرد: این نمایش‌ها به زبان‌های فارسی و عربی در قالب پرده‌خوانی، نقالی، تئاتر و مقتل‌خوانی اجرا می‌شود تا جامعه تئاتری هم سهمی در پیاده‌روی اربعین داشته باشد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۴/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول