اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

رئیس اورژانس اجتماعی کشور در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد

وقوع ۸۶ درصد کودک آزاری‌ها توسط پدر و مادر/ 108 مورد کودک‌آزاری به دلیل بیکاری رخ داده است

رئیس اورژانس اجتماعی کشور گفت: سال گذشته از میان ۱۶۴۲ مورد کودک آزاری‌، ۶۰ درصد توسط پدر و مابقی یعنی ۷۳۹ مورد که شامل ۲۶ درصد توسط مادر، ۸ مورد توسط خواهر و ۲۰ مورد توسط برادر صورت گرفته است.

وقوع ۸۶ درصد کودک آزاری‌ها توسط پدر و مادر/ 108 مورد کودک‌آزاری به دلیل بیکاری رخ داده است

حسین اسدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار شهری و رفاهی خبرگزاری فارس گفت: تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان می تواند در حمایت از کودکان نقش مهمی داشته باشد چراکه در این لایحه  به سوء رفتار، بهره‌کشی، تجاوز و خرید و فروش کودک توجه شده است.

وی ادامه داد: در این لایحه حتی آزارهای روانی یعنی اگر کودک مورد تحقیر قرار بگیرد، ترسانده شود یا در وضعیتی قرار بگیرد که روح و روانش مورد آزار قرار بگیرد، مصداق کودک آزاری در نظر گرفته شده است.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور افزود: همچنین در این لایحه به غفلت والدین نیز اشاره شده چراکه در آمارهای موجود؛غفلت والدین مصداق کودک آزاری است که عدم مراقبت از کودک و سهل انگاری نسبت به کودک را شامل می‌شود.

اسدبیگی گفت: براساس آمار موجود و تماس های گرفته شده با اورژانس طی یکسال گذشته، در میان آزاردهندگان 935 نفر زن و 1830 نفر مرد بوده است. در مورد علت آزار نیز اگر از خود افراد بپرسیم، امکان دارد بهانه بیاورند، اما به تشخیص کارشناسان، چند عامل باعث آزار رساندن به کودکان شده است. 

وی در مورد علت کودک‌آزاری از سوی والدین گفت: 1404 مورد از آزار به کودکان به دلیل مصرف مواد مخدر در والدین، 47 مورد سوءمصرف الکل، 180 مورد به علت بیماری روانی، 29 مورد عقب‌ماندگی ذهنی، 30 مورد بیماری جسمی آزاردهنده، 513 مورد تندخویی و پرخاشگری، 148 مورد انتظار پیروی بی‌چون و چرای کودک، 23 مورد مشکل جسمی کودک، 70 مورد انحراف جسمی و جنسی فرد آزاردهنده، 213 مورد بهانه‌گیری بی‌مورد و 108 مورد به دلیل بیکاری اتفاق افتاده است. 

اسدبیگی تصریح کرد: در سال گذشته 86 درصد کودک آزاری‌ها توسط پدر و مادر صورت گرفته است. 

رئیس اورژانس اجتماعی کشور افزود: در میان آمار کودک آزاری، 1642 مورد کودک آزاری‌ها یعنی 60 درصد توسط پدر و مابقی یعنی 739 مورد که شامل 26 درصد توسط مادر، 8 مورد توسط خواهر و 20 مورد نیز توسط برادر صورت گرفته است.

وی گفت: 1.5 درصد کودک آزاری‌ها نیز توسط غریبه‌ها صورت گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول