اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تهران

رئیس اتحادیه خرازان استان تهران:

سازمان امور مالیاتی با حدس و گمان برای اصناف مالیات تعیین نکند/ بازار در رکود غرق شده است

رئیس اتحادیه خرازان استان تهران با بیان اینکه امروز بازار در رکود غرق شده است، گفت: سازمان امور مالیاتی با حدس و گمان برای اصناف مالیات تعیین نکند.

سازمان امور مالیاتی با حدس و گمان برای اصناف مالیات تعیین نکند/ بازار در رکود غرق شده است

سیدحسین دکمه‌چی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان تهران اظهار کرد: بازار در رکود غرق شده و اقتصاد اصناف با مشکل مواجه است.

وی ادامه داد: هزینه‌ها بیش از درآمد اصناف و تنها جبران‌کننده هزینه‌های جانبی است؛ کارخانه‌ها برای ایستادن روی پای خود مجبور هستند تعدیل نیرو کنند که اتفاقی تلخ است و نرخ بیکاری را افزایش می‌دهد.

رئیس اتحادیه خرازان استان تهران با بیان اینکه خرازی هم از دیگر اصناف مستثنی نیست، تصریح کرد: اصناف ما با مشکلات و کمبودهای زیادی مواجه هستند.

دکمه‌چی با تأکید بر اینکه رئیس اتاق اصناف استان تهران در رأس امور اصناف قرار دارد، اضافه کرد: وی با مشکلات و کمبودهایی که در بدنه اصناف وجود دارد، کاملاً آشناست و می‌تواند در این زمینه راهکار ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه اصناف در شهرستان‌ها باید از تهران پیروی کنند، تصریح کرد: اگر برنامه‌ها را یکنواخت انجام دهند، بهتر است؛ چند سال پیش اتحادیه لوازم آرایشی را به گرمابه‌داران داده بودند که اصلاح شد و شهرستان‌ها باید با تهران هماهنگ باشند تا کارها تضاد پیدا نکند.

رئیس اتحادیه خرازان استان تهران با بیان اینکه مالیات و شیوه اخذ آن مشکلات زیادی را برای اصناف و کسبه ایجاد کرده است، افزود: این مشکلات و کمبودها ریشه‌ای است و به نگاه غیرواقعی اخذ مالیات برمی‌گردد.

دکمه‌چی با تأکید بر اینکه اتاق اصناف تهران توافقی با مسؤولان مالیاتی کرده است، اضافه کرد: وزارت دارایی و سازمان امور مالیاتی باید پیگیری کنند و رضایت خدا را در اخذ مالیات از اصناف در نظر بگیرند؛ متأسفانه مقداری عدم تعادل در جریان اخذ مالیات وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی از کسبه اصلاً کاسبی نمی‌کنند، تصریح کرد: مشکلات زیاد است؛ امام خمینی (ره) می‌گفتند خوب ملتی داریم و قدرشان را بدانید و مقام معظم رهبری این نگاه را نسبت به مردم دارند؛ مسؤولان هم مقداری در این شرایط اقتصادی به‌ویژه در بحث مالیات با مردم تعامل داشته باشند.

رئیس اتحادیه خرازان استان تهران با تأکید بر اینکه ما با اداره امور مالیاتی تعامل داریم، اضافه کرد: سازمان امور مالیاتی با ارقام واقعی فشار را از اصناف بردارد و در این شرایط اقتصادی مراعات اصناف را بکند.

دکمه‌چی با اشاره به اینکه همه باید مطیع قانون باشیم، افزود: مالیات به رشد و توسعه کشور بسیار کمک می‌کند؛ همه باید مالیات پرداخت کنند و اگر می‌خواهیم پروژه‌های عمرانی در این شرایط اقتصادی اجرا شود، باید مالیات دهیم و ما هم که نمی‌گوییم مالیات نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه ما مالیات می‌دهیم، اظهار کرد: شیوه اخذ مالیات از اصناف باید قانونمند باشد؛ نباید با حدس و گمان برای اصناف مالیات ببندند و باید واقع‌بینانه عمل کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۴/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول