اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گیلان

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان:

نیاز گیلان به جذب معلم مرد از دانشگاه فرهنگیان/کسب رتبه برتر کشوری توسط شورای آموزش‌وپرورش استان گیلان

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان بابیان اینکه غالب بازنشستگان آقایان فرهنگی هستند؛ خاطرنشان کرد: با این آمار استان گیلان نیازمند توجه بیشتر جهت جذب نیروی مرد از دانشگاه فرهنگیان است.

نیاز گیلان به جذب معلم مرد از دانشگاه فرهنگیان/کسب رتبه برتر کشوری توسط شورای آموزش‌وپرورش استان گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت مهدی حاجتی عصر امروز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش سالن شهید انصاری استانداری گیلان با تقدیر از سالاری جهت تشکیل اولین جلسه رسمی خود با این موضوع فرهنگی اظهار کرد: اقدامات مهم شورای آموزش‌وپرورش استان در دولت تدبیر و امید، اختصاص درصدی از درآمد حاصل از فروش نفت و گاز با آموزش‌وپرورش است.

وی تهیه و تولید نخستین حقوق شهروندی دانش آموزان و کمک‌های شایان توجه استاندار گیلان به اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان برای دو سال متوالی را از دیگر اقدامات این شورا عنوان و تصریح کرد: برگزاری بازارچه‌های دانش‌آموزی در سراسر استان و تجلیل از نفرات برگزیده کنکور سراسری و همچنین تلاش در جهت تحقق حداکثری قانون دریافت عوارض ۵ درصدی شهرداری‌ها مطروح در قانون که از ۸۴۰ میلیون تومان در سال ۹۲ به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سال ۹۵ رسیده است را از اقدامات انجام‌گرفته در شورای آموزش‌وپرورش دانست.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان انجام آموزش‌های زیست‌محیطی با همکاری موسسه جایگاهی ژاپن را از دیگر فعالیت‌های مهم این شورا در استان گیلان قلمداد کرد و گفت: پنج سفر رسمی وزیر محترم در طول ۴ سال و حضور معاونان وزیر و مدیران کل به استان گیلان صورت گرفته که استان به‌طور جمعی ۴۳ مرتبه باافتخار میزبان مهمانان خود بوده است.

وی بابیان اینکه شورای آموزش‌وپرورش دو سال متوالی رتبه برتر کشور را از آن خود کرده است گفت: مایه مباهات است که استان از رتبه ۲۱ کشور به رتبه هفتم ارتقا پیدا نموده است.

حاجتی بابیان اینکه استان گیلان بیشترین درصد بازنشستگی معلمان را خواهد داشت، گفت: امیدواریم برای تأمین منابع انسانی و جذب نیروی انسانی تدابیر لازم اندیشیده شود

مقام عالی آموزش‌وپرورش استان گیلان بابیان اینکه غالب بازنشستگان آقایان فرهنگی هستند؛ خاطرنشان کرد: با این آمار استان گیلان نیازمند توجه بیشتر جهت جذب نیروی مرد از دانشگاه فرهنگیان است.

حاجتی به پیشرفت قابل‌ملاحظه پروژه‌ استخر ورزشی اشاره و تأکید کرد: ساختمان اداره کل آموزش‌وپرورش استان گیلان با قدمت 100 ساله جزء میراث فرهنگی استان گیلان است که برای تأمین هزینه احداث ساختمان جدید این اداره در میدان نیروی دریایی رشت به بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم به‌طور میانگین در هرماه دو بار از مناطق شهرستان‌ها و نواحی آموزش‌وپرورش بازدید نموده و از نزدیک در جریان روند اجرایی فعالیت‌های آموزش‌وپرورش و مسائل مرتبط با آن قرار می‌گیریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول