اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

تقدیم مدال‌های قهرمانان دانش آموز به خانواده شهید حامد جوانی

مراسم تقدیر از مدال‌آوران شهید مدافع حرم آذربایجان‌شرقی در وادی رحمت تبریز برگزار شد.

تقدیم مدال‌های قهرمانان دانش آموز به خانواده شهید حامد جوانی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مراسم تقدیر از مدال آوران شهید مدافع حرم آذربایجان‌شرقی در حسینیه وادی رحمت تبریز برگزار شد.

این مراسم به همت تربیت بدنی دانشگاه پیام نور واحد تبریز انجام شده و عطا بهکام، مانی فرشباف و فاطمه عزیزی سه تن از دانش‌آموزان مدال‌آور، مدال‌های خود را به خانواده شهید حامد جوانی تقدیم کردند.

پیش از شروع مراسم نیز  حاضران در مزار شهید جوانی و دیگر مدافعان حر‌م شهید استان حضور یافته و یاد و خاطره این شهیدان را گرامی داشتند.

همچنین پرچم متبرک شده حرم حضرت زینب(س) زینت بخش این محفل بود و سپس افراد حاضر در مراسم شروع به عزاداری برای ابا عبدالله حسین(ع) کردند.

شهید حامد جوانی یکی از جوان‌ترین شهدای مدافع حرم آذربایجان‌شرقی متولد ۲۸ آبان ۶۹ است‌.

ایشان در روز ۲۳ اردیبهشت ۹۴ در منطقه لاذقیه سوریه مجروح شده و بر اثر شدت جراحات حدود ۴۳ روز در سوریه و بیمارستان بقیه الله تهران بستری و در حالت کما بود که سرانجام با لبیک به دعوت حق، ۳ تیر ماه ۹۴ به قافله سیدالشهدا(ع) پیوست و در گلزار شهدای وادی رحمت آرام گرفت‌.

در بخشی از وصیت‌نامه این شهید مدافع حرم آمده است: ای عاشقان اهل بیت رسول الله(ص) من خیلی آرزو داشتم که ۱۴۰۰ سال پیش بودم و در رکاب مولایم امام حسین(ع) می‌جنگیدم تا شهید شوم و حال، وقت آن رسیده که به فرمان مولایم امام خامنه‌ای لبیک گفته و از اهل بیت پیامبر دفاع ‌کنم‌.

از این رو به همین منظور عازم دفاع از حرمین به سوریه می‌شوم و آرزو دارم همچون حضرت عباس(ع) در دفاع از خواهر بزرگوارشان شهید بشوم‌...

یا حسین تا آخرین قطره‌ی خون نمی‌گذاریم دوباره خواهرت به اسارت برود.

                  

انتهای پیام/20/60017/س

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول