اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تهران

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی به فارس خبر داد

فاینانس 500 میلیون یورویی ژاپنی‌ها برای احداث نیروگاه ری/ ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه فرسوده از مدار خارج می‌شود

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی از صدور مجوز احداث نیروگاه جدید ری با فاینانس ژاپن خبر داد و گفت: سه هزار مگاوات نیروگاه فرسوده از مدار خارج می‌شود.

فاینانس 500 میلیون یورویی ژاپنی‌ها برای احداث نیروگاه ری/ ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه فرسوده از مدار خارج می‌شود

محسن طرزطلب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که آیا تعطیلی نیروگاه‌های فرسوده در کشور آغاز شده است؟ گفت: سه هزار مگاوات نیروگاه فرسوده در کشور داریم که باید تعطیل و در کنار آن‌ها نیروگاه‌های جدید احداث شود و با توجه به اینکه مجوز احداث نیروگاه جدید ری در حاشیه شهر تهران را از شورای اقتصاد دریافت کرده‌ایم در حقیقت استارت این اقدام زده شده است.

وی افزود: مقدمات احداث نیروگاه سیکل ترکیبی یک هزار مگاواتی ری آغاز شده و حتی برخی از واحدهای آن نیز از مدار خارج شده‌اند.

فاینانس 500 میلیون یورویی ژاپنی‌ها برای احداث نیروگاه ری

طرزطلب با اشاره به اینکه تا دو ماه آینده مقدمات این اقدام با فاینانس ژاپنی‌ها به مبلغ 500 میلیون یورو آغاز و احداث این نیروگاه توسط ژاپنی‌ها کلید می‌خورد، گفت: هنوز با شرکت ژاپنی به تفاهم نهایی نرسیده‌ایم، اما بناست به‌محض احداث نیروگاه جدید، نیروگاه قدیمی تعطیل شود.

وی افزود: هنوز مصوبات قیمت دریافت نشده است، اما مجوز احداث آن را از شورای اقتصاد دریافت کرده‌ایم و در حال مذاکره با شرکت ژاپنی هستیم که تا دو الی سه ماه آینده اقدامات اجرایی را آغاز کنیم، اما تصمیم قطعی ما این است که به هر شکل ممکن نیروگاه جدیدی ری احداث شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در پاسخ به این سؤال که می‌توان گفت تعطیل شدن نیروگاه‌های فرسوده و جایگزینی برای آن‌ها آغاز شده است، خاطرنشان کرد: استارت این اقدام با احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ری و یک نیروگاه جدید در زاهدان خورده است، بنابراین به‌محض اینکه نیروگاه جدید آماده شد، با یک روند کند و آرام نیروگاه قدیمی از مدار خارج می‌شود.

طرزطلب ادامه داد: به‌هرحال در استان تهران و سیستان و بلوچستان کمبود تولید برق زیاد است و نمی‌توانیم این نیروگاه‌ها را از مدار خارج کنیم، پس باید در کنار آن‌ها یک نیروگاه جدید احداث و پس‌ازآن نیروگاه قدیمی را از مدار خارج کنیم.

تولید نیروگاه کنونی ری 700 مگاوات کمتر از ظرفیت منصوبه

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در پاسخ به این سؤال که نیروگاه کنونی ری در حال حاضر چند مگاواتی است، گفت: در حال حاضر ظرفیت منصوبه نیروگاه ری یک هزار و 200 مگاوات است، اما در پیک به جهت اینکه برخی از واحدهای آن از مدار تولید خارج بودند، بیشتر از 500 مگاوات توانایی تولید برق نداشت.

طرزطلب ادامه داد: در حال حاضر بخشی از واحدهای فرسوده نیروگاه گازی ری که اقدام به تولید نمی‌کرد نیز جمع‌آوری شده است که اگر نیروگاه جدید احداث شود راندمان نیروگاه به 60 درصد خواهد رسید.

به گفته وی، راندمان نیروگاه گازی ری در حال حاضر 22 درصد است که با احداث نیروگاه سیکل ترکیبی به 60 درصد می‌رسد.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول