اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري همدان مطرح كرد

سازمان پسماند شهرداری همدان مصداق شیر بی‌یال و کوپال/ مطالبات سازمان پسماند از شهرداری مناطق ۱۶ میلیارد تومان است

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري همدان با تأکید بر اینکه معتقدم سازمان پسماند شهرداری همدان، شیر بی‌یال و کوپال شده که کاری از آن ساخته نیست، گفت: مطالبات سازمان پسماند شهرداری همدان از شهرداری مناطق بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان است.

سازمان پسماند شهرداری همدان مصداق شیر بی‌یال و کوپال/ مطالبات سازمان پسماند از شهرداری مناطق ۱۶ میلیارد تومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین سیبی ظهر امروز در کمیسیون خدمات شهری با بیان اینکه طرح آموزش شهروندی در پسماند طرح جامعی است، اظهار کرد: طرح آموزش شهروندی یکی از بهترین طرح‌های قابل اجرا در کشور است.

وی به تهیه طرح آموزش شهروندی در سازمان پسماند شهرداری اشاره کرد و گفت: تهیه طرح حدود چهار ماه با الگوبرداری از سایر شهرها و مشاوره با اساتید زمان به کار گرفته شد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان بیان کرد: طی یک تا دو ماه آینده برای اینکه طرح آموزش شهروندی را از پایه علمی برخوردار کنیم فراخوانی برای ارائه مقاله خواهیم داشت و در صورت امکان مشاور به کار خواهیم گرفت.

وی اقدامات در زمینه فرهنگ‌سازی را تاکنون سلیقه‌ای و بدون پایه علمی دانست و افزود: در صورت واگذاری طرح آموزش شهروندی کنونی به مجموعه علمی با توجه به ظرفیت‌های شهر و نواقص موجود طرح چکش‌کاری شود بهتر است.

سیبی با بیان اینکه مقطعی بین مجمع امور صنفی و شهرداری همدان اختلافی صورت گرفت که از آن به بعد برای صدور پروانه کار، استعلامی از شهرداری نمی‌شود، تصریح کرد: این امر یکی از بزرگترین مشکلاتی است که به درآمد شهرداری هم آسیب می‌زند.

وی با اشاره به شکایت از برخی صنوف طی یک ماه گذشته به دلیل عدم استعلام از شهرداری در صدور پروانه کار، ادامه داد: در این خصوص دستگاه قضا در استان نیز از شهرداری حمایت کرد و دستور توقیف تعدادی وسایل نقلیه انتقال زباله این صنوف را داد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان خواستار ایجاد حلقه اتصالی بین مجمع امور صنفی شد و تأکید کرد: حدود 20 آموزشگر به کارگیری شده که از اوایل آبان در مدارس به ویژه مدارس ابتدایی و پیش‌دبستانی آموزش شهروندی را شروع می‌کنند که کار ارزشمندی برای ترویج فرهنگ در حوزه پسماند و کاهش تولید زباله است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت روحانیت و ائمه جماعات در فرهنگ‌سازی کاهش تولید زباله و آموزش شهروندی استفاده شود، یادآور شد: امسال با توجه به مراعات مردمی و هیئات با آموزش‌های شهروندی و فرهنگ‌سازی‌های در مراسم‌های دهه اول محرم زحمت پاکبان‌ها نسبت به سال‌های گذشته شاید 50 درصد کاهش یافته است.

سیبی با تأکید بر اینکه معتقدم سازمان پسماند شهرداری همدان یک شیر بی‌یال و کوپال شده که کاری از آن ساخته نیست، خاطرنشان کرد: بودجه خدمات پسماند شهروندان به مناطق شهرداری ارائه می‌شود در حالی که سازمان پسماند از مناطق مطالباتی دارد؛ مطالبات سازمان پسماند از مناطق بالغ بر 16 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه باید صفر تا صد پاکسازی و زباله در اختیار سازمان پسماند قرار بگیرد و بودجه نیز در اختیار این سازمان قرار گیرد، گفت: متأسفانه این اشکال در شهرداری همدان وجود دارد که صفر تا صد کار به عهده سازمان نیست.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان اظهار کرد: از طرفی بودجه آموزش شهوندی در حوزه فرهنگی دیده می‌شود اما کار آموزش را از سازمان پسماند می‌خواهند.

وی در ادامه به هزینه‌ها در سایت خاک و نخاله سازمان پسماند اشاره کرد و افزود: سایت خاک و نخاله سازمان پسماند شهرداری همدان حداقل ۳۰ میلیون تومان هزینه دارد.

سیبی هزینه جمع‌آوری زباله سرانه برای هر نفر را 43 هزار تومان دانست و بیان کرد: این سرانه برای هر خانواده چهار نفره حدود 175 هزار تومان است.

انتهای پیام/89039/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول