اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

معاون خدمات شهری شهرداری همدان:

اعتبارات حوزه خدمات شهری شهرداری همدان 24 میلیارد تومان در سال است

معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: کل اعتبارات حوزه خدمات شهری شهرداری همدان ۲۴ میلیارد تومان در سال است.

اعتبارات حوزه خدمات شهری شهرداری همدان 24 میلیارد تومان در سال است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مجید درویشی ظهر امروز در کمیسیون خدمات شهری با بیان اینکه جمع‌آوری زباله همواره به دلیل یکسری مسائل، مشکلات خاص خود را در کشور به دنبال دارد، اظهار کرد: در همدان با توجه به برنامه‌ها در شهرداری و همراهی شورا از نظر نظافت وضعیت خوبی دارد.

وی به طرح برخی مباحث در کمیسیون خدمات شهری و یا صحن شورا مبنی اینکه خدمات شهری گران در شهر ارائه می‌شود اشاره کرد و گفت: این طور نیست و بیان اینگونه مطالب کم‌لطفی و جفاست؛ همدان یکی از ارزان‌ترین شهرها در ارائه خدمات شهری است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان بیان کرد: 800 نفر نیرو در خدمات شهری شهرداری همدان فعالیت دارند و کل اعتبارات این حوزه 24 میلیارد تومان در سال است.

وی با بیان اینکه 20 میلیارد تومان از کل اعتبارات حوزه خدمات شهری شهرداری به پیمانکاران برای نظافت اختصاص می‌یابد، افزود: 4 میلیارد تومان از این اعتبار هزینه ماشین‌آلات از سازمان موتوری می شود که 42 ماشین برای پرس زباله و... است.

درویشی با تأکید بر اینکه پیمانکاران در مناطق شهرداری حدود چهار سال است که ثابت هستند، تصریح کرد: البته تعدادی از پیمانکاران به دلیل طلب سنگین مانده‌اند، می‌دانند اگر از شهرداری منفک شوند به حق و حقوق خود نمی رسند.

وی با بیان اینکه هزینه هر نفر نیرو در حوزه خدمات شهری ماهانه حدود 2 میلیون تومان است، ادامه داد: مجموع هزینه برای 800 نفر در ماه یک‌میلیارد و 600 میلیون تومان است که در 13 ماه 20 میلیارد و 70 میلیون تومان می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با تقدیر از سامان پسماند شهرداری برای عملکرد خوب این سازمان، تأکید کرد:  راه‌اندازی سایت سازمان پسماند شهرداری همدان افتخاری برای شهرداری همدان است؛ اقدامات از تملک زمین تا احداث ساختمان سایت با هزینه سازمان رقم خورده و یک ماه پیش افتتاح شد.

وی با تأکید بر اینکه در بحث آموزش شهروندی در خصوص جمع‌آوری زباله و تفکیک زباله باید کار در سازمان تخصصی خود صورت گیرد، یادآور شد: اکنون کار بسیار خوب، تخصصی و علمی در حوزه سازمان پسماند انجام می‌شود و بحث مدیریتی مطلوب است.

درویشی با بیان اینکه با ادامه این روند در صورتی که آموزش شهروندی در حوزه سازمان پسماند باشد در کاهش زباله، تفکیک زباله و آموزش شهروندی از پیش دبستانی تا دبیرستان و ادارات عمومی تاثیرات خوبی خواهد بود، اظهار کرد: باید از موضوعات هزینه‌ها را کاهش دهیم؛ اکنون حدود 75 درصد زباله‌ها تر و 35 درصد خشک است.

وی با تأکید بر اینکه سایت موقت و دائم پسماند شهرداری وضعیت مناسبی دارد، گفت: ایجاد استخر شیرابه در سایت دائم در حال پیشرفت است که با این اقدام بخش عمده شیرابه بهداشتی و زباله تر جداسازی خواهد شد که در بحث محیط زیست و آلایندگی تأثیرات خوبی خواهد داشت.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان بیان کرد: برای درآمد پایدار کار خوبی در سایت پسماند در دستور کار است و زمینی 200 هکتاری برای ساخت نیروگاه خورشیدی در سایت در نظر گرفته شده که در صورت رخ دادن تأثیرات مثبتی را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برخی کارها در حوزه تخصصی در کنار آموزش شهروندی باید عملیاتی شود، ادامه داد:  چراکه در صورت عدم عملیاتی شدن برخی کارها آموزش شهروندی فقط هزینه کردن است.

درویشی در ادامه استفاده از قلیان در تفرجگاه‌ها، ماشین و... را یکی از مصیبت‌های مدیریت شهری قلیان دانست و تصریح کرد: باید دید در معاونت فرهنگی شهرداری چه اقدامی در این خصوص شده است و آمارها در این بخش کاهش استفاده از قلیان را نشان می‌دهد یا خیر؟

وی با تأکید بر اینکه آمادگی محول کردن بحث آموزش شهروندی پسماند را به معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری داریم، یادآور شد: اما در پایان سال باید در معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری بگویند درصد کاهش تولید زباله داشته‌ایم یا خیر.

انتهای پیام/89039/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول