اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هرمزگان

فرماندار قشم:

مشکلات دانشکده پزشکی قشم از سال‌های گذشته حل نشده باقی مانده است

فرماندار قشم گفت: مشکلات مختلف دانشکده پزشکی واحد بین الملل قشم مربوط به سال‌های اخیر نیست بلکه از سال‌های گذشته این مسائل حل نشده باقی مانده است و لذا رفع آن برای حفظ این دانشکده در شهرستان تلاش و همدلی همه دستگاه‌ها و نیز حضور و همراهی مردم را می‌طلبد.

مشکلات دانشکده پزشکی قشم از سال‌های گذشته حل نشده باقی مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم فارس به نقل از روابط عمومی فرمانداری قشم، علیرضا نصری در بازدید از دانشکده علوم پزشکی آزاد قشم با اشاره به انتقال دانشکده به مرکز استان در صورت باقی ماندن مشکلات ساختاری این دانشکده، افزود: از هنگام تأسیس این دانشکده در سال ۱۳۸۸ تا کنون باید به طور میانگین در هر سال ۱۰ عضو هیأت علمی جذب می شد و امروز حداقل ۶۰ هیأت علمی آن در حال فعالیت باشند اما دانشکده مذکور تا سال ۹۳ هیچ عضو هیأت علمی نداشت.

وی به جذب ۱۸ عضو هیئت علمی در ۲ سال گذشته اشاره و اظهار کرد: مشکلات این دانشکده با برخوردهای احساسی حل نمی شود بلکه نیاز است با تقسیم کار مشکلات اساسی آن از قبیل تعداد هیأت علمی، فضای آموزشی، تجهیزات، امکانات و غیر آن به شکل ریشه ای حل شود.

نصری با اشاره به تعطیلی دانشکده پزشکی در برخی از شهرستان های همجوار تصریح کرد: سال گذشته از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور فرصتی یک ساله جهت رفع مشکلات اخذ و در این مدت فعالیت های مناسبی انجام شد اما به علت سنگین بودن مشکلات، مسائل به سرانجام نرسید.

فرماندار قشم با بیان برخی مشکلات و نیازها در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان اظهار کرد: دانشکده پزشکی ظرفیت مهمی برای ارتقاء سطح بهداشت و درمان این شهرستان است و باید علاوه بر حفظ آن تلاش شود تا دیگر رشته های زیرمجموعه پزشکی نیز در این دانشکده دایر شود.

وی به ظرفیت توریستی و گردشگری این دانشکده اشاره و تصریح کرد: به جای تحرکات احساسی و مقطعی باید مسئولان تمام دستگاه های شهرستان با پیگیری های مستمر در یک برنامه ریزی منطقی و مدون تلاش کنند تا مطالبه عمومی برای حفظ این ظرفیت در شهرستان محقق شود.

دانشکده پزشکی واحد بین الملل قشم دارای ۲۵۰ دانشجو و ۱۸ هیأت علمی است. پنج هزار و ۵۰۰ دانشجو و ۸۶ عضو هیأت علمی و ۱۶۲ استاد مدعو در دانشگاه آزاد اسلامی قشم مشغول به فعالیت هستند. این دانشگاه دارای ۲۶ رشتهدر مقطع دکتری، ۳۸ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۲۴ رشته در مقطع کارشناسی است.

انتهای پیام/3264/88011

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول