اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

امام جمعه نکا:

سیاست کشورهای غربی ایجاد تفرقه است

امام جمعه نکا گفت: سیاست کشورهای غربی همچون انگلیس، آمریکا و کشورهای استکبار، ایجاد تفرقه است و اکنون که از داعش نتیجه نگرفتند به فکر استقلال کردستان هستند.

سیاست کشورهای غربی ایجاد تفرقه است

به گزارش خبرگزاری فارس در شهرستان نکا، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های نماز این شهرستان اظهار کرد: دهه اول محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر با عزاداری شما عزاداران به پایانم رسید و اکنون در دهه دوم محرم هم باید درس‌های عاشورا به درستی در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به مناسبت‌ها و مرحله دوم اسارت کاروان کربلا افزود: قافله‌سالار این کاروان حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بودند و اسیر پیروز بودن و افکار عمومی را موافق خود و علیه بنی‌امیه بسیج کردند و اکنون ما باید پیام‌رسان کربلا باشیم.

خطیب جمعه نکا گفت: روز دامپزشکی و کاهش اثرات بلای طبیعی، روز روستا و اسکان معلولان را در پیش داریم و بدانیم زندگی ما با طبیعت، حیوانات، گیاه و دام گره خورده است و نقش دامپزشکی کمتر از پزشک نیست و دامپزشکی سالم، تغذیه ما سالم است.

این مسؤول گفت: اگر این مسائل زیست محیطی و دام و گیاهان رعایت می‌شد شادی بسیاری از بیماران و معلولیت‌ها را نداشتیم و نقش مهندسی کشاورزی و دامپزشکی کمتر از بهداشت و درمان نیست و اینگونه نباشد که ما جنگل را خراب کنیم و بگوئیم چرا باران نداریم.

محمدی‌لائینی ادامه داد: سیاست کشورهای غربی ایجاد تفرقه است و اکنون که از داعش نتیجه نگرفتند به فکر استقلال کردستان هستند.

وی یادآور شد: کردستان مستقل را به گفته رهبری، اسرائیل جدید بنا نهاده است و پایگاهی برای دشمن است تا در بین مسلمانان تفرقه ایجاد شود.

امام جمعه نکا بیان کرد: همه اقوام، مذاهب و نژادها برادران یکدیگر هستیم و باید متحد و منسجم باشیم و از تفرقه بپرهیزیم و در مقابل سیاست‌های شیطانی و طالبان که ایجاد تفرقه را در دستور کار دارند، اتحاد را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

این مسؤول با تبریک هفته نیروی انتظامی افزود: پاسداران امنیت هستند و امنیت، اقتصاد و اصل نظام مراحل دشمنی دشمنان است و امروز خط اول امنیت، نیروی انتظامی است.

محمدی‌لائینی در پایان گفت: خودم و شما را به رعایت تقوی الهی در تمام فراز و نشیب زندگی توصیه می‌کنم که خداوند در قرآن می‌فرماید: جهاد با دشمن درون و بیرون و هوای نفس را آن گونه که شایسته جهاد است، انجام دهید و برای سعادت و پاکی باید با هوای نفس و شیطان درون مقابله کنیم.

انتهای پیام/86002/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول