اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ایلام

معرفی کتاب

عباس دست طلا؛ داستانی از زندگی حاج عباس علی باقری

کتاب «عباس دست طلا» داستانی از زندگی حاج عباس علی باقری و دوران حضور وی به عنوان مکانیک در جبهه است که محبوبه معراجی پور، خاطره نگاری آن را بر عهده داشته است.

عباس دست طلا؛ داستانی از زندگی حاج عباس علی باقری

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، کتاب «عباس دست طلا» داستانی از زندگی حاج عباس علی باقری و دوران حضور وی به عنوان مکانیک در جبهه است که محبوبه معراجی پور، خاطره نگاری آن را بر عهده داشته است.

کتابی، با بیانی ساده و دلنشین و درون مایه ای پر از تلاش و امید که خواندن آن، انگیزه حرکت را در جان ها ایجاد می­ کند؛ رهبری دربارۀ این کتاب فرموده اند: «... خیلی خوب بود انصافاً... هم مطلب در آن زیاد بود، هم آثار صفا و صداقت در آن کاملاً محسوس بود و انسان می دید».

معراجی فر در مقدمه کتاب نوشته است: «زندگی عباس علی باقری، آن چنان که پدرش، مرحوم حسن باقری، آرزو کرده، از کودکی با کار، تلاش و زحمت قرین می­شود؛ چه در زمانی که جنگ آغاز شد و مغازه چند صد متری اش را توی تعمیرگاه روشن یا گاراژ غفوری شماره یک، با تعدادی کارگر رها کرد و به جبهه رفت و شبانه روز کار کرد، چه امروز در سرتاسر این زندگی نامه، همه جا سخن از کار و تلاش و امید به خداست...روزهایی با فرزندان و رفقایش سه شیفت کار می کردند و خستگی از همت والای شان شرمسار و خسته می شد؛ حتی پس از آن که یکی از شاگردان و فرزندانش، لباس رزم به تن کرده و در دی ماه سال 1365 در نبرد کربلای 5 به شهادت می رسد».

در بخشی از کتاب در صفحه 116 و 115 می خوانیم: «ماشین خاور را همان روز جمع می کنیم و آماده حرکت، تحویل آسید می دهیم. با دیدن ماشین تعجب می کند:

-عباس علی دست طلا! بیستِ بیستی. هرگز فکر نمی کردم در مدت سه ماه هم این درست شود. خدا را شکر! ممنونم برادر!

شب می شود و نبود نور مناسب، کار را به تعطیلی می کشاند. به اتاق مان می رویم. شام را به تعداد برای مان می آورند. آسید هم به اتاق ما می آید و با هم شام می خوریم. می گوید:

-حاجی! هیچ وقت فکر نمی کردم روزی چهارده-پانزده ساعت بدون استراحت بتوانی کار کنی! خسته نمی شوی؟

جَلدی پاسخ می دهم:

-کار به من نیرو می دهد. این چکش و آچار که می افتد توی دستم، انرژی ام را صدبرابر می کند. از بچگی همین طور عادت به کار پرزحمت داشته ام. طوری نیست، با کار شادم، گرمم، پیروزم؛ مثل همین رزمنده ها».

کتاب «عباس دست طلا» در 272 صفحه توسط انتشارات فاتحان منتشر شده و به چاپ های متعدد رسیده است.

انتهای پیام/2246

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول