اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خوزستان

رئیس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

سامانه جذب هیات علمی دانشگاه‌ چمران آسان است/رتبه 13 دانشگاه شهید چمران در جذب هیئت علمی

رئیس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه شهید چمران اهواز ازنظر سامانه جذب هیات علمی یکی از دانشگاه‌هایی است که سامانه‌ای روان، آسان و مطمئن دارد، گفت: رتبه دانشگاه شهید چمران در جذب هیات علمی رقم 13 است.

سامانه جذب هیات علمی دانشگاه‌ چمران آسان است/رتبه 13 دانشگاه شهید چمران در جذب هیئت علمی

به گزارش خبرگزاری فارس خوزستان از اهواز، محمدرضا رضوان طلب امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در  حوزه ریاست دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد:  شورای معاونین وزارت علوم و تحقیقات و فناوری امسال در ارتباط با مسائل آموزش عالی کشور و اطلاع رسانی، معاونان خود را برای شرکت در مراسم آیین‌های جدید الورود دانشگاه‌های کشور و مراسم افتتاحیه فرستاد تا این مراسم با حضور نمایندگانی از وزارت علوم و تحقیقات و فناوری برگزار شود.

 وی با بیان اینکه قبل از حضور بنده یک تیم کارشناسی از سوی جذب هیات علمی دانشگاه به دانشگاه شهید چمران برای بازدید حضور داشت، افزود: این تیم نیاز های دانشگاه  شهید چمران اهواز را برای رفع اشکالات سامانه جذب هیات علمی دانشگاه و هم‌افزایی شناسایی و بررسی کند.

رئیس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه یک فرد برای جذب به هیات علمی دانشگاه فقط از سامانه جذب می‌تواند اقدام کند، گفت: سیستم جذب هیات علمی یک کار سیستماتیک را انجام می‌دهد، به این صورت که افراد از طریق توصیه  و سفارش شخصی جذب هیات علمی نمی شوند و ما تنها به دنبال صلاحیت علمی افراد هستیم.

*ارسال 165 پرونده برای عضویت پیمانی

وی بیان کرد: دانشگاه شهید چمران در 4 سال گذشته از تاریخ اول شهریورماه سال 92 تا روز اول مهرماه سال جاری، 165 پرونده برای عضویت پیمانی به مرکز جذب هیات علمی ارسال کرده است و 156 پرونده تایید و 5 پرونده در اولویت قرار نگرفتند و همچنین 1 پرونده از دستور خارج شد و یک نفر هم برای مصاحبه دعوت شد.

رضوان‌طلب با اشاره به آمار‌های نموداری مرکز جذب هیات علمی دانشگاه، تصریح کرد: تاکنون در این 4 سال، 17 پرونده به عنوان طرح سربازی به مرکز جذب ارسال شده و هر 18 نفر مورد قبول واقع شدند.

وی وضعیت پرونده‌ها در جذب پیمانی و رسمی  را اینگونه تشریح کرد: تاکنون57پرونده برای تبدیل وضعیت  از پیمانی به رسمی به مرکز ارجاع داده شد و 54 پرونده تایید و 3 پرونده در دست بررسی قرار دارند.

روضوان‌طلب ادامه داد: به طور کلی 5 پرونده برای تبدیل از پیمانی به رسمی قطعی اعلام شدند که این 5 پرونده مختص به ایثارگران بوده است که از دو مرحله قبل معاف هستند و 3 پرونده از آنها تایید و یکی  از دستور خارج شده است وهمچنین 48 پرونده نیز از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی درخواست داشتند که هر 48 پرونده مورد قبول و تایید قرار گرفت.

وی در خصوص معافیت کبر سن عنوان کرد: تاکنون از دانشگاه شهید چمران اهواز 5 پرونده معافیت کبر سن به مرکز ارسال شد که از این 5 مورد 2مورد تایید شده است.

رئیس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در مجموع دانشگاه شهید چمران در طول 4 سال، 341 پرونده به مرکز ارسال کرده که 323 مورد آن در مرکز تایید شده و 5 مورد در اولویت قرار نگرفتند و 2 مورد دعوت به مصاحبه و 9 مورد در دست رسیدگی هستند.

وی با بیان اینکه موضوع نقل و انتقالات اساتید با خود دانشگاه ها صورت می‌گیرد، گفت: خود دانشگاه می‌تواند برای تشویق اساتید برای تدریس در محل خدمت می‌توانند کارهای زیادی انجام دهند به عنوان مثال می توانند خانه‌های سازمانی هیات علمی دانشگاه را مهیا کنند و کارهایی از این قبیل که در نگهداری و تشویق اساتید کمک می‌کند.

رضوان طلب افزود: دانشگاه شهید چمران اهواز ازنظر سامانه جذب هیات علمی یکی از دانشگاه‌هایی است که سامانه‌ای روان، آسان و مطمئن دارد همچنین با توجه به مقایسه آمارهای جذب هیات علمی دانشگاه‌ها از سوی مرکز رتبه دانشگاه شهید چمران در جذب هیات علمی رقم 13  است.

انتهای پیام /72040

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول